Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

2OP482 Manažerská informatika 2ProjectSnímek 1 2OP482 Manažerská informatika 2 Microsoft Office Project 2013 – 1. část.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "2OP482 Manažerská informatika 2ProjectSnímek 1 2OP482 Manažerská informatika 2 Microsoft Office Project 2013 – 1. část."— Transkript prezentace:

1 2OP482 Manažerská informatika 2ProjectSnímek 1 2OP482 Manažerská informatika 2 Microsoft Office Project 2013 – 1. část

2 ProjectSnímek 22OP482 Manažerská informatika 2 Obsah 1. Project Online 2. Projekty Projekty 3. Kalendáře Kalendáře 4. Úkoly Úkoly 5. Zdroje Zdroje 6. Náklady Náklady 7. Sledování průběhu Sledování průběhu 8. Zobrazení Zobrazení 9. Sestavy Sestavy 10. Tisk a další práce se soubory Tisk a další práce se soubory 11. Nástroje Nástroje

3 ProjectSnímek 32OP482 Manažerská informatika 2 Kde najít Učebnice na objednání ve školním nakladatelství Učebnice pro verzi pro-ekonomy/rizeni-projektu-v-microsoft- project-2010-ucebnice/ pro-ekonomy/rizeni-projektu-v-microsoft- project-2010-ucebnice/ Cvičné soubory, domácí úkoly, prezentace webové stránky Manažerské informatiky

4 Využití Projectu Project projektu-a-portfolii-microsoft-project- FX aspx projektu-a-portfolii-microsoft-project- FX aspx standard-2013-software-pro-rizeni-projektu- FX aspx standard-2013-software-pro-rizeni-projektu- FX aspx Project blog ProjectSnímek 42OP482 Manažerská informatika 2

5 ProjectSnímek 52OP482 Manažerská informatika 2 Projekt Definice projektu organizované úsilí k dosažení určitého cíle plán práce, který má na konci výsledek Znaky projektu cíl projektu  dosáhnout požadované parametry provedení  v daném termínu (nebo před ním)  v rámci rozpočtových nákladů jedinečnost projektu zdroje organizace  projekt není v organizaci jediný

6 PROJEKTY 2 ProjectSnímek 62OP482 Manažerská informatika 2

7 ProjectSnímek 72OP482 Manažerská informatika 2 Řízení projektů Manažerské činnosti definování plánování vedení – řízení lidských zdrojů sledování – kontrola stavu a postupu ukončení – ověření Příklady projektů výstavba nové budovy stěhování firmy či domácnosti instalace nového zařízení vývoj a nasazení nového informačního systému zavedení nového studijního programu či formy studia zvyšování kvalifikace pracovníků konference na odborné téma prodej nového výrobku

8 ProjectSnímek 82OP482 Manažerská informatika 2 Pojmy projektového řízení Úkoly součásti projektu každý úkol má odhadnutu dobu trvání mezi úkoly vazby, časová omezení Kalendáře výchozí úkolů zdrojů Zdroje pracovní materiálové nákladové kapacita zdroje (možnost přetížení) Náklady přiřazeny úkolům či zdrojům náklady na užití či dle jednotek spotřeby (a náklady na použití zdroje) Sledování projektu výchozím stavem směrný plán aktualizace časů dokončení, nákladů

9 ProjectSnímek 92OP482 Manažerská informatika 2 Projekt Start Rekonstrukce zasedací místnosti na školící počítačovou místnost Etapy rekonstrukce místnosti seminář Start – uvedeného nového software na trh (vlastní seminář ) opakující se porady vedení

10 Zdroje Interní zdroje zaměstnanci firmy  Eva Kolínská – vedoucí oddělení programování  Marie Sladká – sekretářka ředitele  Petr Novák – ředitel firmy  Milan Smetana – vedoucí oddělení reklamy  Jan Dvořák, Eva Benešová, František Janda – vedoucí ostatních oddělení firmy zasedací místnost Externí firmy Petronius: firma zajišťuje v projektu dva údržbáře Vinicius: firma zajišťuje v projektu zedníka a dva malíře ProjectSnímek 102OP482 Manažerská informatika 2

11 Materiál 3 materiálové zdroje koberec rozeslání pozvánky síťový kabel ProjectSnímek 112OP482 Manažerská informatika 2

12 ProjectSnímek 122OP482 Manažerská informatika 2 1. etapa východiska místnost prázdná (původní nábytek do rekreačního střediska na Šumavě) linoleum (změna na koberec) koncepce vybavení místnosti sestavení rozpočtu vybavení koncepci a rozpočet musí schválit ředitel firmy výběr a objednání nábytku dodání nábytku (lhůta dodání 3 týdny) výběr a objednání počítačů a dataprojektoru (lhůta dodání 2 týdny) rekonstrukce místnosti zazdění průchozích dveří montáž podhledu elektroinstalace vymalování položení koberce větrání místnosti po dodání nábytku (5 dní) instalace počítačové sítě a počítačů příprava rezervačního software zahájení provozu místnosti

13 ProjectSnímek 132OP482 Manažerská informatika 2 2. etapa webová prezentace semináře přihlašování na seminář objednání občerstvení návrh a externí dodávka letáků k semináři rozeslání letáků výroba propagačních materiálů seminář tisková zpráva o semináři 3. etapa opakující se porady vedení

14 ProjectSnímek 142OP482 Manažerská informatika 2 Seznámení s aplikací Project

15 První úkol Vložíme první úkol Název úkolu: koncepce vybavení místnosti (v definici tabulky Obtékání textu Ano) ID úkolu je 1 Doba trvání: 1t Způsob zobrazení: Soubor, Možnosti, Upřesnit, Možnosti zobrazení Karta Úkol, Naplánovat automaticky Zahájení – dle informací o projektu Projekt, Vlastnosti, Informace o projektu: zahájení projektu ProjectSnímek 152OP482 Manažerská informatika 2

16 Automatické plánování Karta Úkol, skupina Úkoly, Režim, Naplánovat automaticky ProjectSnímek 162OP482 Manažerská informatika 2

17 Druhý úkol Název úkolu: rozpočet vybavení místnosti Doba trvání: 2 d Zobrazení hodin: Soubor, Možnosti, Obecné, Formát data:  středa, :33 Předchůdci úkolu č. 2: 1 Názvy zdrojů: Sladká ProjectSnímek 172OP482 Manažerská informatika 2

18 Tabulka Přidání sloupce na konec: Kalendář úkolů Název tabulky: Zobrazení, Data, Tabulky Definice tabulky v souboru projektu v globální šabloně Zobrazení, Data, Tabulky, Obnovit výchozí ProjectSnímek 182OP482 Manažerská informatika 2

19 Modifikace Ganttova digramu Písmo Formát, Formát, Styly textu  Vše: Arial, 8 b Obtékání textu Zobrazení, Data, Tabulky, Další tabulky, Upravit  Název: Obtékání textu: Ne  Použít ProjectSnímek 192OP482 Manažerská informatika 2

20 Modifikace Ganttova diagramu Uložení zobrazení Zobrazení, Zobrazení úkolů, tlačítko Ganttův diagram, Uložit zobrazení  Ganttův diagram 2 – Drobné (zobrazení je uložené v projektu i v globální šabloně)  Tabulka se vytváří automaticky: Ganttův diagram 2 – Drobné Tabulka 1 ProjectSnímek 202OP482 Manažerská informatika 2

21 Uložení projektu Tlačítko Uložit CTRL S encian.mpp (Microsoft Project project) ProjectSnímek 212OP482 Manažerská informatika 2

22 Nastavení Projectu Soubor, Možnosti karta Obecné  Zobrazení projektu, Formát data: středa , 12:33 karta Plán  Možnosti kalendáře pro tento projekt: Všechny nové projekty:  Výchozí zahájení: 8:00  Výchozí dokončení: 17:00  Možnosti plánování pro tento projekt: Všechny nové projekty:  Nově vytvořené úkoly: Automaticky naplánované  Možnosti výpočtů pro tento projekt: Všechny nové projekty:  Výchozí nabíhání pevných nákladů: Na začátku. ProjectSnímek 222OP482 Manažerská informatika 2

23 Nový projekt Soubor, Zavřít Soubor Nový Nový z existujícího Nový ze sešitu aplikace Excel ProjectSnímek 232OP482 Manažerská informatika 2

24 Průvodce importem Další Nové mapování. Další Jako nový projekt. Další Úkoly. Zahrnout do importu záhlaví. Další Název a Doba trvání v obou sloupcích. Další Uložit mapování: Mapování tabulky exportu úkolů 2 Dokončit ProjectSnímek 242OP482 Manažerská informatika 2

25 Importované úkoly ProjectSnímek 252OP482 Manažerská informatika 2

26 Ganttův diagram 2 - Drobné Úkol, Zobrazení, spodní část tlačítka Ganttův diagram, Ganttův diagram 2 – Drobné při prvním aplikaci se kopíruje z globální šablony do projektu Projekt, Vlastnosti, Informace o projektu (8:00 dle výchozího zahájení) Úpravy optimalizovat šířku sloupců Název úkolu, Zahájení, Dokončení plně zobrazit sloupec Dokončení – posun příčky ProjectSnímek 262OP482 Manažerská informatika 2

27 Úprava tabulky Na konec přidáme sloupec Kalendář úkolů Lze doplnit vlastní pole Projekt, Vlastnosti, Vlastní pole Vlastní pole pro úkoly pro zdroje pro projekt ProjectSnímek 272OP482 Manažerská informatika 2

28 Doba trvání v hodinách Projekt, Vlastnosti, Vlastní pole Typ: Číslo Přejmenovat: Doba trvání v hodinách Vzorec: ProjDurValue([Doba trvání])/60 Vložíme sloupec do tabulky: klepneme do sloupce Zahájení, INS, Doba trvání v hodinách ProjectSnímek 282OP482 Manažerská informatika 2

29 Úpravy Vložení sloupce: Insert Odstranění sloupce: Delete Změna parametrů: z místní nabídky na názvu sloupce: Nastavení pole Zarovnání dat: Doprava ProjectSnímek 292OP482 Manažerská informatika 2

30 Doplnění zdrojů Úkol 24 výběr a objednání propagačních materiálů … Sladká Úkol 28 průběh akce uvedení … 3 zdroje: Novák; Kolínská; Sladká Ve sloupci indikátory ikona přetížení ProjectSnímek 302OP482 Manažerská informatika 2

31 Indikátor účasti zdroje Sladká Projekt, Vlastnosti, Vlastní pole Typ: Číslo Číslo4 přejmenujeme na Sla Vzorec: InStr(1;[Názvy zdrojů];"Sladká") Sloupec Sla vložíme před sloupec Režim úkolů Výsledek je 0 či jiné číslo ProjectSnímek 312OP482 Manažerská informatika 2

32 Grafický indikátor Projekt, Vlastnosti, Vlastní pole Grafické indikátory Podmínka: Nerovná se 0 červené kolečko Nastavení pole, Zarovnání dat – Na střed ProjectSnímek 322OP482 Manažerská informatika 2

33 Další grafické indikátory Kol (Číslo2, Kolínská, zelené kolečko) před sloupec Sla Nov (Číslo 3, Novák, žluté kolečko) před sloupec Sla údr (Číslo 5, údržbáři, modré kolečko) za sloupec Sla Šířku sloupců zminimalizujeme ProjectSnímek 332OP482 Manažerská informatika 2

34 Aktualizace zobrazení Zobrazení GD2 – Drobné zaktualizujeme v globální šabloně Úkol, Zobrazení, Ganttův diagram, Uložit zobrazení, Aktualizovat aktuální zobrazení ProjectSnímek 342OP482 Manažerská informatika 2

35 Filtr Úkoly, které má realizovat Sladká: ikona nabídky ve sloupci Sladká zrušíme zaškrtnutí pole 0 ProjectSnímek 352OP482 Manažerská informatika 2

36 Zvýrazňovací filtr Zobrazení, Data, ikona nabídky Bez zvýraznění, Nový zvýrazňovací filtr Filtr nazveme Ředitelství Vypnutí filtru: zadáním Bez zvýraznění ProjectSnímek 362OP482 Manažerská informatika 2

37 Osnova Označíme úkoly 18 – 29 Úkol, Vložit, Vložit souhrnný úkol název: akce uvedení nového software na trh Úkoly 1 – 17: rekonstrukce zasedací místnosti Souhrnný úkol projektu: Formát, Zobrazit či skrýt, Souhrnný úkol projektu ProjectSnímek 372OP482 Manažerská informatika 2

38 Úprava zobrazení Doplnění sloupce Číslo osnovy (před sloupec indikátorů) Úprava pořadí sloupců úpravou definice tabulky  Zobrazení, Data, Tabulky, Další tabulky, Upravit  V rámci prvního řádku ID klepneme do tlačítka Vyjmout řádek  Klepneme na druhý řádek a do tlačítka Vložit řádek ze schránky tažením zá název sloupce Zobrazení uložíme: Ganttův diagram 3 - Osnova ProjectSnímek 382OP482 Manažerská informatika 2

39 Časová osa Úkol 1.13 větrání Úkol, Vlastnosti, Přidat na časovou osu ProjectSnímek 392OP482 Manažerská informatika 2

40 Prvky Projectu Zobrazení Ganttův diagram, Používání úkolů, Týmový plánovač a Seznam zdrojů Tabulka Filtr Mapování Pole ProjectSnímek 402OP482 Manažerská informatika 2

41 Seznam zdrojů Formát, Formát, Styly textu – Arial, 8 b Doplníme skupinu RED: Novák, Sladká PRG: Kolínská ProjectSnímek 412OP482 Manažerská informatika 2

42 Řazení Zobrazení, Data, Seřadit, Seřadit podle vybereme Název, zaškrtneme pole Trvale přečíslovat zdroje a klepneme do tlačítka Seřadit ProjectSnímek 422OP482 Manažerská informatika 2

43 Seskupení Zobrazení, Data, Seskupit podle, Nová skupina podle Název: Typ a skupina seskupení podle Typu Potom podle Skupina Další nastavení Soubor, Možnosti, Zobrazení, Možnosti měny  Desetinná místa: 0 ProjectSnímek 432OP482 Manažerská informatika 2

44 Vlastní pole pro zdroje Projekt, Vlastnosti, Vlastní pole typ Text Text1 přejmenujeme na Grafický indikátor Vzorec: Název Grafické indikátory – 4 podmínky: Je rovno Kolínská: zelená kulička Je rovno Novák: žlutá kulička Je rovno Sladká: červená kulička Je rovno údržbáři: modrá kulička (zdroj nevyužit) Sloupec zařadíme před sloupec Typ, zarovnáme na střed ProjectSnímek 442OP482 Manažerská informatika 2

45 Zobrazení Seznam zdrojů 2 – Skupiny Optimalizujeme šířku sloupců Sloupec Typ přesuneme za Základní kalendář Zobrazení uložíme Zobrazení, Zobrazení zdrojů, Seznam zdrojů, Uložit zobrazení: Seznam zdrojů 2 – Skupiny ProjectSnímek 452OP482 Manažerská informatika 2

46 Zobrazení Používání úkolů K úkolům uvádí práci a zdroje realizující úkol Úprava zobrazení: Formát, Formát, Styly textu: Arial, 8 b Formát, Zobrazit či skrýt, Číslo osnovy Zobrazení uložíme: Zobrazení, Zobrazení úkolů, spodní část tlačítka Používání úkolů, Uložit zobrazení: Používání úkolů 2 – Práce ProjectSnímek 462OP482 Manažerská informatika 2

47 Týmový plánovač pro jednotlivé zdroje v pravé části jsou graficky znázorněny úkoly dle časové osy ProjectSnímek 472OP482 Manažerská informatika 2

48 Týmový plánovač: úprava Poklepeme na časovou osu: v kartě Střední úroveň, Velikost: 400 % Uložení zobrazení: Zobrazení, Zobrazení zdrojů, spodní část tlačítka Týmový plánovač, Uložit zobrazení: Týmový plánovač 2 - Širší ProjectSnímek 482OP482 Manažerská informatika 2

49 Přepínání zobrazení Z místní nabídky názvu zobrazení na levém kraji zobrazení můžeme vybrat základní zobrazení či jejich modifikace Z místní nabídky názvu zobrazení můžeme zobrazit Panel zobrazení Další zobrazení později: Síťový diagram, Kalendář, Časová osa, Používání zdrojů, Diagram závislostí, Diagram zdrojů, Seznam úkolů, Kalendáře ProjectSnímek 492OP482 Manažerská informatika 2

50 Organizátor Zobrazení a tabulky se ukládají do globální šablony Další prvky lze nakopírovat do globální šablony či jiného projektu organizátorem Soubor, Informace, Organizátor ProjectSnímek 502OP482 Manažerská informatika 2

51 KALENDÁŘE 3 ProjectSnímek 512OP482 Manažerská informatika 2

52 ProjectSnímek 522OP482 Manažerská informatika 2 2 Kalendáře 8:00 – 12:00, 13:00 – 17:00 23:00 – 3:00, 4:00 – 8:00 (pracuje se v nocích z pondělí na úterý až z pátku na sobotu, tj. v pondělí 23:00 – 0:00, v sobotu 0:00 – 3:00, 4:00 – 8:00, v ostatní dny 0:00 – 3:00, 4:00 – 8:00, 23:00 – 0:00), 0:00 – 24:00

53 ProjectSnímek 532OP482 Manažerská informatika 2 Informace o projektu Projekt, Vlastnosti, Informace o projektu Soubor, Možnosti, v kartě Upřesnit v sekci Obecné: Dotazovat se na informace o projektu u nových projektů

54 ProjectSnímek 542OP482 Manažerská informatika 2 Informace o projektu od data zahájení projektu od data dokončení projektu

55 Mřížka Typ: čára Barva: Zahájení projektu: přerušovaná olivově zelená Dokončení projektu: přerušovaná červená Datum stavu: plná modrá Aktuální datum: plná oranžová ProjectSnímek 552OP482 Manažerská informatika 2

56 Převod týdnů a dnů na hodiny 1 den = 8 hodin 1 týden = 40 hodin 1 měsíc = 20 dnů = 20 * 8 = 160 hodin ProjectSnímek 562OP482 Manažerská informatika 2

57 Změnit pracovní čas karta Projekt, Vlastnosti, Změnit pracovní dobu ProjectSnímek 572OP482 Manažerská informatika 2

58 Kalendář Firemní Vytvořit nový kalendář: Firemní (kopie Standardního kalendáře) 8 – 12, 13 – 17 záložka Pracovní týdny  Podrobnosti ProjectSnímek 582OP482 Manažerská informatika 2

59 Výjimky: svátky Nový rok ProjectSnímek 592OP482 Manažerská informatika 2

60 Výjimky: svátky Velikonoční pondělí Svátek práce Den vítězství Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje Den upálení mistra Jana Husa Den české státnosti Den vzniku samostatného československého státu Den boje za svobodu a demokracii Štědrý den svátek vánoční svátek vánoční ProjectSnímek 602OP482 Manažerská informatika 2

61 Úprava úkolu Koncepce vybavení místnosti kalendář Firemní zdroj: Kolínská Seznam zdrojů 2 – Skupiny kalendář Firemní přiřadíme všem zdrojům zadáme sazby:  standardní sazba: 200 Kč/hodina  přesčasová sazba: 300 Kč/hodina Soubor, Možnosti, Upřesnit, Obecné výchozí standardní a přesčasová sazba (200 a 300 Kč/hodina) ProjectSnímek 612OP482 Manažerská informatika 2

62 Náklady na účast Kolínské 40 hodin * 200 Kč/h = 8000 Kč zobrazení Používání úkolů synchronizace: Zobrazit vybrané úkoly (karta Zobrazení, Lupa), Ctrl Shift F5 Nastavení časové osy na dny pondělí … práce 8 hodin čtvrtek … svátek – nepracovní čas pondělí … práce 8 hodin ProjectSnímek 622OP482 Manažerská informatika 2

63 Kalendář Rodiče pro Kolínskou a Jandu kopie kalendáře Firemní karta Pracovní týdny Květnové svátky 2025 – nahrazení:  – : pondělí až pátek 8 – 12, 13 – 18 Květnové svátky 2025 – čerpání:  – : pondělí až středa 8 – 12, 13 – 18 pátek: nepracovní čas ProjectSnímek 632OP482 Manažerská informatika 2

64 Úprava kalendáře – školní výlet 2 výjimky do kalendáře Rodiče Pracovní sobota  Pracovní časy: 8 – 12, 13 – 17 Volné pondělí  Nepracovní Kolínská – kalendář Rodiče ProjectSnímek 642OP482 Manažerská informatika 2

65 Úprava kalendáře Kolínské nástup až v 9 hodiny, vynechání polední přestávky: Výjimka: Pracovní doba bez přestávky   Pracovní čas: 9 – 18 ProjectSnímek 652OP482 Manažerská informatika 2

66 1.1 koncepce vybavení místnosti pondělí hod – úterý hod pondělí : 9 hodin úterý : 9 hodin středa : 9 hodin čtvrtek : 0 hodin pátek : 0 hodin pondělí : 9 hodin úterý : 4 (zbývající) hodiny ProjectSnímek 662OP482 Manažerská informatika 2

67 Úprava kalendáře – náhradní volno práce ve státní svátek 8. 5., náhradní volno a výjimka pro kalendář Kolínská: Pracovní svátek:  Pracovní čas 8 – 12, 13 – 17 Květnové náhradní volno: 12. –  Nastavit na nepracovní čas ProjectSnímek 672OP482 Manažerská informatika 2

68 Úprava GD3 - Osnova Časová osa Nepracovní čas dle kalendáře Kolínské Nástroje GD/Formát, Formát, Rozložení Zarovnat pruhy na celé dny Časová osa – Nepracovní čas, Kreslení, Před pruhy úkolů ProjectSnímek 682OP482 Manažerská informatika 2

69 Zobrazení Kalendář Zobrazení, Zobrazení úkolů, Kalendář tlačítko Kalendář, Uložit zobrazení: Kalendář 2 – Kolínská Zobrazení, Data, Filtr: Používající zdroj – Kolínská ProjectSnímek 692OP482 Manažerská informatika 2

70 Kalendář – úprava Časová osa, karta Stínování dat, Zobrazit pracovní čas pro kalendář Kolínská Stínování výjimek ProjectSnímek 702OP482 Manažerská informatika 2

71 Kalendář 2 – Kolínská ProjectSnímek 712OP482 Manažerská informatika 2

72 Doba trvání na úkolu pracuje i údržbář – každý odpracuje 40 hodin poklepeme na úkol, v kartě Zdroje doplníme zdroj údržbáři doba trvání je 48 hodin – 1,23 týdne ProjectSnímek 722OP482 Manažerská informatika 2

73 Spolupráce zdrojů – Koncepce Změnit pracovní dobu Vytvořit nový kalendář: Koncepce Pracovní týdny – výchozí: pondělí až pátek do 19 h Úkolu koncepce vybavení místnosti přiřadíme kalendář Koncepce karta Upřesnit: Plánování ignoruje kalendáře zdrojů: Doba trvání je opět 40 h ProjectSnímek 732OP482 Manažerská informatika 2

74 Limity realizace Limity realizace úkolu Úkol 1, kterému jsou přiřazeny Zdroj 1 a Zdroj 2. ProjectSnímek 742OP482 Manažerská informatika 2

75 Limity realizace – příklad nový prázdný projekt základní kalendář Projekt – kopii Standardního Projekt – základní kalendář projektu do kalendáře státní svátky: 1. a nový základní kalendář Úkol 1: pondělí – nepracovní čas sobota a neděle – pracovní den zahájení projektu: Úkol 1: 2 dny, kalendář Úkol 1 úkolu přiřadíme Zdroj 1 a Zdroj 2 ProjectSnímek 752OP482 Manažerská informatika 2

76 Limity realizace - příklad Zdroj 1: dovolená a Zdroj 2: dovolená a ProjectSnímek 762OP482 Manažerská informatika 2

77 Limity realizace: s přesností na hodiny nový prázdný projekt základní kalendář Západní, je kopií kalendáře Standardní pracovní čas 9 – 13 a 14 – 18 Západní – základní kalendář projektu zahájení projektu v 9 h Úkol 2 pouze dopoledne 9 – 13 h – nový základní kalendář Úkol 2 (všechny dny 9 – 13) Úkol 2 – 5 hodin, kalendář Úkol 2, Zdroj pro Zdroj definujeme pracovní dobu 8 – 12, 13 – 17 ProjectSnímek 772OP482 Manažerská informatika 2

78 Limity realizace: s přesností na hodiny ProjectSnímek 782OP482 Manažerská informatika 2

79 Přepočty časových jednotek nový prázdný projekt zahájení projektu pracovní doba: 8 hodin Soubor, Možnosti, Plán, Denně hodin 8 Úkol 1 – 1 den Doba trvání v hodinách: ProjDurValue([Doba trvání])/60 vložíme před sloupec Zahájení ProjectSnímek 792OP482 Manažerská informatika 2

80 Přepočty časových jednotek Denně hodin: 10 Úkol 1: 0,8 Úkol 2: 1 den Denně hodin: 6 Úkol 1: 1,33 dne Úkol 2: 1,67 dne Úkol 3: 1 den ProjectSnímek 802OP482 Manažerská informatika 2

81 Zobrazení karty Plán Soubor, Možnosti, karta Plán Projekt, Vlastnosti, Změnit pracovní dobu – tlačítko Možnosti ProjectSnímek 812OP482 Manažerská informatika 2

82 Fiskální rok Soubor, Možnosti, Plán, Možnosti kalendáře – Začátek fiskálního roku: červenec Číslování fiskálních roků podle kalendářního roku jejich začátku Nastavení časové osy: V kartě Nejvyšší úroveň:  V poli Zobrazit vybereme Tři úrovně (nejvyšší, střední a nejnižší).  V poli Jednotky vybereme Roky.  Zrušíme zaškrtnutí pole Použít fiskální rok. ProjectSnímek 822OP482 Manažerská informatika 2

83 Fiskální rok 2 V kartě Střední úroveň: V poli Jednotky vybereme Měsíce. V poli Popisek vybereme I Zrušíme zaškrtnutí pole Použít fiskální rok. V kartě Nejnižší úroveň: V poli Jednotky vybereme opět Měsíce. V poli Popisek vybereme I Ponecháme zaškrtnutí pole Použít fiskální rok. V poli Zarovnání vybereme Doleva. ProjectSnímek 832OP482 Manažerská informatika 2

84 Fiskální rok 3 Projekt, Vlastnosti, Informace o projektu Datum zahájení: :00 Kalendář: 24 hodin Soubor, Možnosti, Plán, Možnosti kalendáře: Denně hodin: 24 Úkol: kalendářní rok 2015 – 365 dnů Naplánovat ručně sloupec Zahájení: Úkol: fiskální rok 2015 – 365 dnů ProjectSnímek 842OP482 Manažerská informatika 2

85 ÚKOLY 4 ProjectSnímek 852OP482 Manažerská informatika 2

86 Vazby mezi úkoly termín konání úkolu je ovlivněn: kalendářem projektu, úkolů, zdrojů vazbami mezi úkoly nastavením režimu plánování a typu omezení úkolu informace o konfliktech při plánování – Průvodce plánování: Soubor, Možnosti, Plán, Zobrazit plánovací zprávy ProjectSnímek 862OP482 Manažerská informatika 2

87 ProjectSnímek 872OP482 Manažerská informatika 2 Typy vazeb mezi úkoly

88 ProjectSnímek 882OP482 Manažerská informatika 2 Typy vazeb mezi úkoly FS (Finish – Start, Dokončení – Zahájení) rozpočet vybavení místnosti – schválení koncepce a rozpočtu vybavení dokončení základů domu – hrubá stavba domu SS (Start – Start, Zahájení – Zahájení) koncepce vybavení místnosti – rozpočet vybavení místnosti stěhování nábytku do nového domu – ukládání věcí do nastěhovaného nábytku FF (Finish – Finish, Dokončení – Dokončení) datum dokončení předchůdce určuje datum dokončení následníka podhled – elektroninstalace příprava na zkoušku – doprava na zkoušku SF (Start – Finish, Zahájení – Dokončení) datum zahájení předchůdce určuje datum dokončení následníka stravování v novém bytě – zapojení sporáku

89 Nastavení režimu plánování úkolů Pro nově zakládané projekty: SOUBOR, v Možnostech v kartě Plán - Možnosti plánování pro tento projekt: Všechny nové projekty. Do pole Nově vytvořené úkoly vybereme Ručně naplánované či Automaticky naplánované. Pro nové úkoly v aktuálním projektu máme tři možnosti: SOUBOR, Možnosti, Plán - Možnosti plánování pro tento projekt: na aktuální projekt a vybereme režim. Klepneme do tlačítka režimu nových úkolů ve stavovém řádku a režim vybereme. V kartě ÚKOL v sekci Úkoly klepneme do tlačítka Režim plánování a vybereme režim. Pro jednotlivé již vytvořené úkoly můžeme změnit režim: v kartě ÚKOL v sekci Úkoly klepnutím do tlačítka Naplánovat ručně nebo Naplánovat automaticky nebo poklepáním na úkol a změnou hodnoty pole Režim plánování v kartě Obecné. ProjectSnímek 892OP482 Manažerská informatika 2

90 Odlišnosti režimů Projekt, Vlastnosti, Informace o projektu: Datum zahájení ve stavovém řádku: Ručně plánované Úkol 1, 2 dny, zahájení Úkol 2, 2 dny, zahájení , Předchůdci: 1 ve stavovém řádku – režim nových úkolů – Automaticky plánované Úkol 3, 2 dny, Předchůdci: 2 ProjectSnímek 902OP482 Manažerská informatika 2

91 Odlišnosti režimů – pokračování Úkol 4, 2 dny, Předchůdci: 3. Úkol je zahájen ve stavovém řádku: Ručně plánované Úkol 5, 2 dny, Předchůdci: 2;4. Úkol je zahájen Prodloužíme dobu trvání pro úkol 1 a 2 na 4 dny. Dokončení úkolu 2 červeně podtrženo Klepneme na úkol 2. Úkol, Plán, Respektovat propojení. ProjectSnímek 912OP482 Manažerská informatika 2

92 Odlišnosti režimů 3 Úkol 4 dočasně vyřadíme. Úkol, Plán, Deaktivovat. Úkol 5 – Respektovat propojení. Posun úkolů: Úkol, Úkoly, tlačítko Přesunout ProjectSnímek 922OP482 Manažerská informatika 2

93 ProjectSnímek 932OP482 Manažerská informatika 2 Omezení úkolů projekt plánovaný od data zahájení se zahájením projektu projekt plánovaný od data dokončení s dokončením projektu pružná pevná středně pružná

94 Omezení úkolů pružná co nejdříve co nejpozději středně pružná dokončit po dni včetně dokončit před dnem včetně zahájit po dni včetně zahájit před dnem včetně pevná musí být dokončen musí být zahájen ProjectSnímek 942OP482 Manažerská informatika 2

95 Vkládání úkolů, vlastnosti Vložení dočasného úkolu před úkol 1.2 – Insert – 2 dny úkol odstraníme Delete Uplynulá doba 1.13 větrání … 5 ud 2.2 přihlašování na uvedení … 15 ud Milník úkoly o nulové době trvání Informace o úkolu, Upřesnit, Označit úkol jako milník ProjectSnímek 952OP482 Manažerská informatika 2

96 Vkládání úkolů, vlastnosti Zvýraznění změn Nástroje GD/Formát, Formát, Styly textu – Změněné buňky Změna zahájení: Projekt, Vlastnosti, Informace o projektu – zahájení Konání úkolu je ovlivněno: vazbami mezi úkoly nastavením typu omezení úkolu ProjectSnímek 962OP482 Manažerská informatika 2

97 Vložení vazby v grafické části GD: vazba mezi úkolem 1.1 a 1.3: v grafické části GD:  táhneme z prhu úkolu 1.1 na pruh úkolu 1.3  vytvoříme vazbu i mezi 1.2 a 1.3 sloupec Předchůdci u úkolu 1.3: 2;3 v tabulce: do řádku úkolu 1.4 do sloupce Předchůdci zapíšeme ID předchůdce: 4 ProjectSnímek 972OP482 Manažerská informatika 2

98 Vložení vazby v informacích o úkolu u úkolu 1.6 – karta Předchůdci: schválení koncepce a rozpočtu vybavení  lze zvolit i typ vazby  promítne se o grafické části GD ProjectSnímek 982OP482 Manažerská informatika 2

99 Vložení vazby ve formuláři Ganttův diagram 3 – Osnova + Formulář úkolů úkol 1.6 Zobrazení, Rozdělení, zaškrtneme Podrobnosti Nástroje formuláře úkolů/Formát, Podrobnosti, Předchůdci a následníci … mezi úkolem 1.6 a 1.7 ProjectSnímek 992OP482 Manažerská informatika 2

100 Vložení vazby pomocí tlačítka Propojit úkoly označíme úkoly 1.7 a 1.8 Úkol, Plán, Propojit úkoly … nebo Ctrl F2 ProjectSnímek 1002OP482 Manažerská informatika 2

101 Typy vazby úkol 1.2 lze zahájit již 2 dny po zahájení 1.1 vytvoříme vazbu v grafické části poklepeme na vazbu  Zahájení – zahájení SS Úkol, Plán, Rozpojit úkoly ProjectSnímek 1012OP482 Manažerská informatika 2

102 Prodleva Předstih – se záporným znaménkem Zpoždění úkol 1.2 začíná až 2 dny po zahájení úkolu 1.1 poklepeme na vazbu, Závislost mezi úkoly, prodleva 2 dny mezi 1.4 a 1.5 prodleva 2 týdny ProjectSnímek 1022OP482 Manažerská informatika 2

103 Výpočet prodlevy: DEM_03_05 prodleva je vypočítána na základě kalendáře následníka Př.: nový projekt, zahájení úkol 1 … 1 den úkol 2 … 1 den, navazuje na úkol 1 se zpožděním 2 dny kalendář Volné úterý … Pracovní týdny, Podrobnosti, nepracovní čas v úterý úkol 2 … kalendář Volné úterý úkol 1 bude zahájen , úkol 2 až v pátek ProjectSnímek 1032OP482 Manažerská informatika 2

104 Doplnění vazeb ProjectSnímek 1042OP482 Manažerská informatika 2 sloupec Předchůdci za Zahájení, sloupce zarovnáme zprava Nástroje GD/Formát, Sloupce, Zarovnat text doprava

105 ProjectSnímek 1052OP482 Manažerská informatika 2 Kritická cesta začátek projektu: dokončení: větev úkol 1.4 výběr a objednání počítačů s dobou trvání3 pracovní dny úkol 1.5 dodání počítačů a dataprojektoru prodleva9 pracovních dnů doba trvání1 pracovní den celkem 1. větev13 pracovních dnů 2. větev úkol 1.11 výběr a objednání nábytku3 pracovní dny úkol 1.12 dodání a montáž nábytku prodleva14 pracovních dnů doba trvání1 pracovní den úkol 1.13 vyvětrání3 pracovní dny úkol 1.14 instalace sítě1 pracovní den celkem 2. větev22 pracovních dnů

106 Zobrazení kritické cesty Nástroje GD/Formát, Formát, Styly textu Kritické úkoly, Barva: červená Do zobrazení doplníme sloupec Časová rezerva zahájení před sloupec Předchůdci ČRZ zobrazíme v GD: Nástroje GD/Formát, ve skupině Styly pruhů zaškrtneme Časová rezerva Nástroje GD/Formát, Styly pruhů, Formát, Styly pruhů doplníme nový řádek Kritický – úkoly typu Kritický, barva – červená ProjectSnímek 1062OP482 Manažerská informatika 2

107 Cesta úkolu předchůdce: oranžová barva řídící předchůdce: žlutá barva následník: fialová barva řídící následník: světle fialová barva ProjectSnímek 1072OP482 Manažerská informatika 2

108 Zobrazení Časová osa Zobrazení, Rozdělené zobrazení, Časová osa označíme úkoly tažením umístíme do časové osy Umístění jednotlivých úkolů na časovou osu: Úkol, Vlastnosti, Přidat na časovou osu z místní nabídky úkolu Přidat na časovou osu v Informacích o úkolu, Obecné, Zobrazit na časové ose ProjectSnímek 1082OP482 Manažerská informatika 2

109 Časová osa Nástroje časové osy/Formát, Zobrazit či skrýt, Formát dat – zrušíme zaškrtnutí Data úkolů Tažení přesuneme texty milníků, aby se nepřekrývaly Nástroje časové osy/Formát, Zobrazit či skrýt Překrývající se úkoly Posun a lupa ProjectSnímek 1092OP482 Manažerská informatika 2

110 Časová osa Nástroje časové osy/Formát, Písmo, Barva pozadí … červená schválení koncepce a rozpočtu vybavení výběr a objednání nábytku dodání a montáž nábytku instalace sítě instalace počítačů vyvětrání (40 % velmi světlá červená) výběr a objednání počítačů, dodání počítačů a dataprojektoru (azurová z motivu) ProjectSnímek 1102OP482 Manažerská informatika 2

111 Umístění úkolů do řádků 1. řádek rekonstrukce zasedací místnosti (1) 2. řádek koncepce vybavení místnosti (1.1) schválení koncepce a rozpočtu vybavení (1.3) výběr a objednání počítačů (1.4) dodání počítačů a diaprojektoru (1.5) 3. řádek rozpočet vybavení místnosti (1.2) zazdění dveří (1.6) podhled (1.7) elektroinstalace (1.8) vymalování (1.9) položení koberce (1.10) instalace počítačů (1.15) 4. řádek příprava rezervačního software (1.16) výběr a objednání nábytku (1.11) dodávka a montáž nábytku (1.12) vyvětrání (1.13) instalace sítě (1.14) 5. řádek akce uvedení nového software na trh (2) 6. řádek objednání občerstvení (2.3) rozeslání pozvánek (2.6) webová prezentace uvedení (2.1) přihlašování na uvedení (2.2) průběh akce uvedení software (2.11) tisková zpráva o uvedení (2.12) 7. řádek návrh letáků k uvedení (2.4) 8. řádek výběr, objednání propagačních materiálů (2.7) ProjectSnímek 1112OP482 Manažerská informatika 2

112 Omezení úkolu průběh akce uvedení softwaru – musí být zahájen v úterý Informace o úkolu, Upřesnit, Typ omezení, Musí být zahájen – Datum omezení: :00 ProjectSnímek 1122OP482 Manažerská informatika 2

113 Časová rezerva 4 dny Projekt, Vlastnosti, Informace o projektu, posuneme zahájení z na Úkol 1.9 vymalování má být dokončen před … Dokončit před dnem Ruční přepsání dat sloupec Zahájení  Zahájit po dni (před dnem) sloupec Dokončení  Dokončit po dni (před dnem) ProjectSnímek 1132OP482 Manažerská informatika 2

114 Kontrola úkolů Úkol, Úkoly, Zkontrolovat ProjectSnímek 1142OP482 Manažerská informatika 2

115 Co nejpozději. Konečný termín 1.10 položení koberce – v rámci časové rezervy co nejpozději: Informace o úkolu, Typ omezení: Co nejpozději z úterý na středu oprava koberce do pondělí … Informace o úkolu, Konečný termín zelená šipka v grafické části GD nedodržení termínu – varovná značka ve sloupci indikátorů ProjectSnímek 1152OP482 Manažerská informatika 2

116 Rozdělení úkolu 1.4 výběr a objednání počítačů – po prvním dnu přestávka v délce 4 pracovních dnů Úkol, Plán, Rozdělit úkol – datum přerušení – zahájení pokračování (úkol dokončen ) úkolu přiřadíme zdroj: Kolínská 25 % provedeme kontrolu v Používání úkolů ProjectSnímek 1162OP482 Manažerská informatika 2

117 Přerušení úkolu – nastavení GD3 – Osnova Způsob zobrazení: Nástroje GD/Formát, Styly pruhů, Formát, Rozdělení Úkol lze přerušit několikrát Termín dokončení lze upravit tažením v grafické části Přerušenou část lze připojit Tažením za pravou hranu úkol prodlužujeme Přerušení lze zadat v Používání úkolů zadáním nulové práce pro zdroj ProjectSnímek 1172OP482 Manažerská informatika 2

118 Opakovaný úkol Úkol, Vložit, Úkol, Opakovaný úkol Úkol, Plán, Zmenšit odsazení úkolu ProjectSnímek 1182OP482 Manažerská informatika 2

119 Opakovaný úkol Zahájit po dni (včetně) Odstranění úkolu dílčího – označení dílčího úkolu a Delete souhrnného – označení souhrnného úkolu a Delete Přiřazení zdrojů – Zdroj, Přiřazení, Přiřadit zdroje ProjectSnímek 1192OP482 Manažerská informatika 2

120 Vlastnosti úkolů a jejich editace základní úpravy: v Ganttově diagramu doplnění úkolu: Insert nebo Úkol, Vložit, Úkol klávesa Delete maže obsah buňky nebo celý úkol vyplnění stejných hodnot: z místní nabídky Vyplnit dolů Ctrl D Úkol, Úpravy, Vyplnit dolů Přesunutí hodnoty tažením myší, s Ctrl kopírování obsahu buňky ProjectSnímek 1202OP482 Manažerská informatika 2

121 Vlastnosti úkolů a jejich editace Editaci buňky ukončíme Enter: o řádek níž Shift Enter: o řádek výš Tab: doprava Shift Tab: doleva Hledání: Úkol, Úpravy, Najít nebo Ctrl F Nahradit: Nahradit, Ctrl H Vlastnosti úkolu: okno Informace o úkolu: Obecné, Předchůdci, Zdroje, Upřesnit, Poznámky, Vlastní pole ProjectSnímek 1212OP482 Manažerská informatika 2

122 ZDROJE 5 ProjectSnímek 1222OP482 Manažerská informatika 2

123 Typy zdrojů pracovní úkoly plní vykonáváním práce náklady jsou odvozeny ze spotřebovávaného času (doba trvání * počet jednotek) členění  živé (lidé)  obecné  konkrétní  neživé (stroje, zařízení) dostupnost  kalendářem  tabulkou dostupnosti materiálové plní úkoly svým spotřebováním nemají kalendář, nepřihlíží ke kalendáři projektu náklady jsou odvozeny ze spotřeby (daná počtem jednotek, jednotky slovně) dostupnost nelze omezit ani kalendářem, ani tabulkou dostupnosti nákladové vyvolávají náklady, které nelze přiřadit pracovním ani materiálovým zdrojům ProjectSnímek 1232OP482 Manažerská informatika 2

124 Vložení zdrojů ze systému Project Server Zdroj, Přiřazení, Fond zdrojů, Fond zdrojů organizace ze společného sdíleného fondu zdrojů např. v novém prázdném projektu na sdíleném disku lokálně v rámci projektu ProjectSnímek 1242OP482 Manažerská informatika 2

125 Zdroje v projektu Soubor, Možnosti, Upřesnit, Obecné Výchozí standardní sazba: 200 Kč/h Výchozí přesčasová sazba: 300 Kč/h vložení zdrojů: Seznam zdrojů 2 – Skupiny zatím Kolínská, Sladká, Smetana, Adamec, Novák ProjectSnímek 1252OP482 Manažerská informatika 2

126 Doplnění zdrojů Zobrazení, Data, Seskupit podle, Žádná skupina ProjectSnímek 1262OP482 Manažerská informatika 2

127 Informace o zdroji poklepáním na zdroj Shift F2 Zdroj, Vlastnosti, Informace ProjectSnímek 1272OP482 Manažerská informatika 2

128 Dostupnost zdroje Maximální počet jednotek do – 0 % od – 50 % zobrazení dle data Projekt, Vlastnosti, Informace o projektu  Aktuální datum ProjectSnímek 1282OP482 Manažerská informatika 2

129 Poznámky ke zdroji ProjectSnímek 1292OP482 Manažerská informatika 2

130 Přiřazení zdrojů Možnosti v dialogovém okně Přiřadit zdroje v Informacích o úkolu, karta Zdroje pomocí formuláře Zdroje a předchůdci a Zdroje a následníci v tabulce úkolů ve sloupci Názvy zdrojů ProjectSnímek 1302OP482 Manažerská informatika 2

131 Přiřazení zdroje k úkolu 1.1 koncepce vybavení místnosti Kolínská a 1 údržbář … 50 % přidáme sloupec Práce … 80 hodin Project při změně přiřazení jednotek fixuje práci  oba zdroje nejprve odebereme a znovu přidáme ProjectSnímek 1312OP482 Manažerská informatika 2

132 Zdroj pro úkol 1.2 rozpočet vybavení místnosti v okně Přiřadit zdroje Možnosti seznamu zdrojů Filtrovat podle  Skupina … RED Sladká 100 % … 2 dny  2 * 8 = 16 hodin * 200 Kč/h = Kč ProjectSnímek 1322OP482 Manažerská informatika 2

133 Zdroj pro úkol 1.3 schválení koncepce a rozpočtu vybavení Informace o úkolu, karta Zdroje odstraníme stávající zdroj přiřadíme zdroj Novák 25 % ProjectSnímek 1332OP482 Manažerská informatika 2

134 Zdroj pro úkol 1.5 dodání počítačů a dataprojektoru Zobrazení, Rozdělené zobrazení, Podrobnosti Formulář úkolů Nástroje formuláře úkolů/Formát, Podrobnosti, Zdroje a předchůdci Kolínská 25 % … práce 2 hodiny ProjectSnímek 1342OP482 Manažerská informatika 2

135 Zdroj pro úkol 1.6 zazdění dveří ve sloupci Názvy zdrojů zedníci 50 % ProjectSnímek 1352OP482 Manažerská informatika 2

136 Přiřazení materiálového zdroje úkol 1.10 položení koberce údržbáři 50 % koberec … jednotky 92 m 2 ProjectSnímek 1362OP482 Manažerská informatika 2

137 Přiřazení nákladových zdrojů v Informacích o úkolu ve sloupci Náklady souhrnnému úkolu 1 rekonstrukce zasedací místnosti papír: 500 Kč toner: 200 Kč telefon: 200 Kč ProjectSnímek 1372OP482 Manažerská informatika 2

138 Vložení zdrojů /1 ProjectSnímek 1382OP482 Manažerská informatika 2

139 Vložení zdrojů /2 ProjectSnímek 1392OP482 Manažerská informatika 2

140 Diagram zdrojů Diagram zdrojů 2 – Filtrované zdroje Nástroje diagramu zdrojů 2/Formát, Formát, Styly pruhů  Filtrované zdroje: Zobrazit jako – Pruh: pro přetížené, přidělené i navržené rezervace, plný vzorek  Zdroje: Navržené rezervace – Zobrazit jako: Pruh, šrafovaný 8. vzorek ProjectSnímek 1402OP482 Manažerská informatika 2

141 Diagram zdrojů pro Smetanu Smetana, týden od Zobrazení, Data, Nový filtr: Interní zdroje (Skupina je rovno RED, PRG, DIS, KON, ANA, REK) ProjectSnímek 1412OP482 Manažerská informatika 2

142 Diagram zdrojů pro zdroj Sladká ProjectSnímek 1422OP482 Manažerská informatika 2

143 Grafy přiřazení zdrojů GD3 – Osnova, označíme úkol 1.15 a 2.1 Přiřadit zdroje, Graf zobrazíme Diagram zdrojů 2 – Filtrované zdroje stav 5. – Styly pruhů, Vybrané úkoly, Zobrazit jako: Pruh, 8. vzorek Velikost časové osy GD 80 % ProjectSnímek 1432OP482 Manažerská informatika 2

144 Týmový plánovač 2 - Širší ProjectSnímek 1442OP482 Manažerská informatika 2

145 Přetížení a vyrovnání zdrojů analyzujeme v Používání zdrojů ProjectSnímek 1452OP482 Manažerská informatika 2

146 Vyrovnání Zdroj, Vyrovnání, Možnosti vyrovnání ProjectSnímek 1462OP482 Manažerská informatika 2

147 Důsledky vyrovnání do GD3 – Osnova doplníme sloupec Vyrovnání – zpoždění: 2.4 … 3 uplynulé dny 2.6 … 1 uplynulý den 2.7 … 5 uplynulých dnů ProjectSnímek 1472OP482 Manažerská informatika 2

148 Vyrovnaný Ganttův diagram Styly textu – Arial, 8b Zobrazit či skrýt – Číslo osnovy upravíme šířky sloupců  Vyrovnaný GD 2 – Osnova ProjectSnímek 1482OP482 Manažerská informatika 2

149 DEM: Důsledky vyrovnání zdrojů úkol A … 2 dny … Aleš úkol B … 2 dny … Blanka úkol AB … 10 dnů … Aleš i Blanka, priorita 400 zahájení zrušíme zaškrtnutí Vyrovnat pouze v rámci časové rezervy ProjectSnímek 1492OP482 Manažerská informatika 2

150 DEM: Důsledky vyrovnání zdrojů na začátek vložíme úkol 0 … 3 dny návaznost FS úkolu A a B na úkol 0 Aleš a Blanka přetíženi  vyrovnáme ProjectSnímek 1502OP482 Manažerská informatika 2

151 ProjectSnímek 1512OP482 Manažerská informatika 2 Změna doby trvání, jednotek, přiřazení, práce Práce v hodinách = Doba trvání v hodinách * Jednotky přiřazení GD3 – Osnova Úkol 1.16 příprava rezervačního software Práce = (5 dnů * 8 počet hodin denně) * (0,25 + 0,25) = 20 hodin

152 ProjectSnímek 1522OP482 Manažerská informatika 2 Pevné jednotky Práce = Doba trvání * Jednotky přiřazení = 10 d * 8 h * 50 % Doba trvání = Práce / Jednotky přiřazení = 10 / 50 % = 20 h = 2,5 d Doba trvání = Práce / Jednotky přiřazení = 20 / 100 % = 20 h = 2,5 d

153 ProjectSnímek 1532OP482 Manažerská informatika 2 Pevná doba trvání Práce = Doba trvání * Jednotky přiřazení = 10 * 8 * 50 % = 40 h Jednotky přiřazení = Práce / Doba trvání = 30 h / 40 h = 0,75 Práce = Doba trvání * Jednotky přiřazení = 5 * 8 * 100 % = 40 h

154 ProjectSnímek 1542OP482 Manažerská informatika 2 Pevná práce Jednotky přiřazení = Práce / Doba trvání = 20 h / 80 h = 0,25 Doba trvání = Práce / Jednotky přiřazení = 10 / 50 % = 20 h = 2,5 d Doba trvání = Práce / Jednotky přiřazení = 20 / 100 % = 20 h = 2,5 d

155 ProjectSnímek 1552OP482 Manažerská informatika 2 Plánování řízené úsilím Doba trvání = Práce / Jednotky přiřazení = 20 / 100 % = 20 h = 2,5 d Práce = Doba trvání * Jednotky přiřazení = 40 * 100 % = 40 h Jednotky přiřazení každého zdroje = Celkové jednotky přiřazení / Počet zdrojů = 0,5 /3 = 0,165

156 Přesčasová práce 1.11 výběr a objednání nábytku 3 dny, Sladká na 50 %  práce 12 hodin Používání úkolů 2 – Práce za sloupec Práce doplníme Práce v přesčase vpravo: Nástroje používání úkolů/Formát, Podrobnosti, Přidat podrobnosti Styl podrobností: Dostupná pole: Přesčasová práce: Zobrazit upravit šířky sloupců ProjectSnímek 1562OP482 Manažerská informatika 2

157 Přesčasová práce k úkolu 1.11 … do sloupce Přesčasová práce … 4 hodiny přesčasová práce rovnoměrně rozdělena  doba trvání 2 dny vpravo: Přidat podrobnosti: Běžná práce GD3 – Osnova – rezerva 1 den  posuneme zahájení projektu ze na ProjectSnímek 1572OP482 Manažerská informatika 2

158 ProjectSnímek 1582OP482 Manažerská informatika 2 Zpoždění přiřazení zrušíme přerušení úkolu 1.16 zobrazení Používání úkolů 2 – Práce Shift F2 úkol 1.16: Janda zahájí práci až sloupec Zpoždění přiřazení doba trvání úkolu se zvýší z 5 na 6 dnů

159 ProjectSnímek 1592OP482 Manažerská informatika 2 Rozvrh práce Jandy Zkrácení práce Jandy o 1 den (typ Pevné jednotky) Změna práce z 10 na 8 hodin (Používání úkolů 2 – Práce) Smazání hodnoty 2 h v řádku Práce nebo Běžná práce v poslední den V dialogovém okně Informace o přiřazení snížení hodnoty Práce z 10 na 8 h  Doba trvání úkolu jen 5 dnů Zkrácení práce Jandy o další den Práce na úkolu se snížila z 8 na 6 hodin Smažeme hodnotu 2h v řádku Práce nebo Běžná práce V okně Informace o přiřazení snížení hodnoty Práce z 8 na 6 h

160 Rozvrh práce Jandy ProjectSnímek 1602OP482 Manažerská informatika 2

161 ProjectSnímek 1612OP482 Manažerská informatika 2 Rozvrh práce zdroje Práce jednotlivých zdrojů dosud z doby trvání úkolu a jednotek přiřazení – zdroje pracovaly rovnoměrně. Jiné rozvrhy: pro 20 dnů 4. den (sloupec 2)  rovnoměrný: 10 h  zatížení na konci nebo špička: 1,5 h  dvě špičky: 5 h procenta se vztahují k max. denní kapacitě zdroje

162 ProjectSnímek 1622OP482 Manažerská informatika 2 Dem-04-02

163 Graf průběhu v různých rozvrzích práce ProjectSnímek 1632OP482 Manažerská informatika 2

164 ProjectSnímek 1642OP482 Manažerská informatika 2 Hypertextový odkaz Seznam zdrojů 2 – Skupiny: Uložit zobrazení: Seznam zdrojů 3 – Odkazy Zobrazení, Data, Tabulky, Hypertextový odkaz Seskupit podle: žádná skupiny Základ hypertextového odkazu: Soubor, Informace, Upřesnit vlastnosti Hypertextový odkaz: Janda … Janda/index.htm Ctrl+K

165 NÁKLADY 6 ProjectSnímek 1652OP482 Manažerská informatika 2

166 Náklady realizace projektu Celkové náklady = náklady na dílčí úkoly + náklady na souhrnné úkoly Celkové náklady na úkol = Pevné náklady úkolu + Náklady zdrojů na použití + Náklady zdrojů podle jednotek práce ProjectSnímek 1662OP482 Manažerská informatika 2

167 Typy nákladů podle objektu náklady na úkol  náklady na úkol bez ohledu na přiřazení zdrojů náklady na zdroj  pro každý zdroj lze definovat až pět tabulek nákladových sazeb  diferenciace dle data účinnosti  náklady na zdroj = náklady na použití zdrojů (za každý úkol) + náklady podle počtu jednotek práce  sazby nákladů pracovních zdrojů  standardní  přesčasová podle průběhu nabíhání nákladů na začátku (zahájení úkolu či zahájení používání zdroje) průběžně  podle stupně dokončení úkolu  podle stupně dokončení práce na konci podle nabíhání v konfrontaci plánu a skutečnosti plánované podle směrného plánu skutečné náklady odchylka skutečných nákladů od rozpočtových nákladů náklady, které zbývá čerpat (rozdíl směrného plánu a skutečnosti) ProjectSnímek 1672OP482 Manažerská informatika 2

168 Možnosti měny ProjectSnímek 1682OP482 Manažerská informatika 2

169 Náklady na úkol Ganttův diagram 4 – Náklady Zobrazení, Data, Tabulky: Náklady Zobrazení, Data, Tabulky, Uložit pole jako novou tabulku: Ganttův diagram 4 – Náklady  Nástroje GD/Formát, Zobrazit či skrýt, Číslo osnovy  šířky sloupců  do sloupce Nabíhání pevných nákladů: Na začátku ProjectSnímek 1692OP482 Manažerská informatika 2

170 Úprava nákladů Upravíme hodnotu pole Nabíhání pevných nákladů pro úkoly: souhrnný úkol projektu Start: Průběžně 1.1 koncepce vybavení místnosti: Průběžně 1.7 podhled: Na konci Pevné náklady vyplníme do příslušného sloupce pro úkoly: 1.1 koncepce vybavení místnosti: 200 Kč 1.5 dodání počítačů a dataprojektoru: Kč 1.7 podhled: Kč 1.8 elektroinstalace: Kč 1.12 dodání a montáž nábytku: Kč 2.5 dodání letáků: Kč 2.8 dodání propagačních materiálů: Kč 2.11 průběh akce uvedení software: 5000 Kč 3.1 porada vedení 1: 50 Kč 3.2 porada vedení 2: 50 Kč 3.3 porada vedení 3: 50 Kč ProjectSnímek 1702OP482 Manažerská informatika 2

171 Nabíhání pevných nákladů Na začátku: Náklady platíme předem v den zahájení úkolu Průběžně: Náklady jsou rozpočteny na jednotlivé dny, např. když úkol 1.1 koncepce vybavení místnosti trvá 4 dny a pevné náklady úkolu jsou 200 Kč, budou náklady započteny každý den ve výši 200/4 = 50 Kč Na konci: Náklady platíme až v den dokončení Celkové náklady projektu nyní činí Kč. ProjectSnímek 1712OP482 Manažerská informatika 2

172 Náklady na zdroj v informacích o zdroji náklady na údržbáře: ProjectSnímek 1722OP482 Manažerská informatika 2

173 Aplikace sazby B na úkol 1.7 podhled: v Používání úkolů 2 – Práce poklepeme na řádek údržbáři  Informace o přiřazení:  Tabulka nákladových sazeb: B ProjectSnímek 1732OP482 Manažerská informatika 2

174 Náklady na pracovní zdroje v Seznamu zdrojů 2 – Skupiny pro zdroj malíři:  standardní sazba: 150 Kč/h  přesčasová sazba: 200 Kč/h  náklady na použití: 500 Kč (dovoz materiálu) pro zdroj zedníci:  standardní sazba: 150 Kč/h  přesčasová sazba: 200 Kč/h  náklady na použití: 500 Kč (dovoz materiálu) pro zdroj Sladká:  standardní sazba: 150 Kč/h  přesčasová sazba: 200 Kč/h ProjectSnímek 1742OP482 Manažerská informatika 2

175 Kontrola hodnot (GD4 – Náklady) náklady úkolu 1.1 koncepce vybavení místnosti pevné náklady 200 Kč Kolínská 20 * 200 Kč Kč údržbáři 20 * 150 Kč Kč celkem Kč náklady úkolu 1.11 výběr a objednání nábytku Sladká v standardní době 8 * 150 Kč Kč Sladká v přesčasové době 4 * 200 Kč 800 Kč celkem Kč výpočet nákladů údržbářů (vliv účinnosti nákladů) úkol 1.8 elektroinstalace (do ) 16 * Kč Kč úkol 1.10 položení koberce (od ) 4 * 200 Kč 800 Kč výpočet nákladů údržbářů dle jiné nákladové sazby B úkol 1.7 podhled (aplikace sazby B) 32 * Kč Kč ProjectSnímek 1752OP482 Manažerská informatika 2

176 Náklady na materiálové zdroje v Seznamu zdrojů 2 – Skupiny náklady na použití rozeslání pozvánky 100 Kč materiálové náklady – Nabíhání – na začátku Standardní sazba:  koberec 200 Kč  rozeslání pozvánky 15 Kč  síťový kabel 5 Kč ProjectSnímek 1762OP482 Manažerská informatika 2

177 Nákladové zdroje v Informacích o úkolu, karta Zdroje: pro souhrnný úkol 1 rekonstrukce zasedací místnosti  papír: 500 Kč  toner: 200 Kč  telefon: 200 Kč pro souhrnný úkol 2 akce uvedení nového software na trh  papír: 500 Kč  toner: 200 Kč  telefon: 200 Kč Celkové náklady projektu: Kč ProjectSnímek 1772OP482 Manažerská informatika 2

178 Nabíhání nákladů Používání úkolů 3 – Náklady (z PÚ2 – Práce, Zobrazení, Zobrazení úkolů, Používání úkolů, Uložit zobrazení) Nástroje používání úkolů/Formát, Podrobnosti  zaškrtneme Náklady  zrušíme zaškrtnutí Práce Nástroje používání úkolů/Formát, Podrobnosti  Přidat podrobnosti  odstraníme pole Běžná práce a Přesčasová práce a doplníme pole Pevné náklady Časová osa: Velikost 80 % vlevo přidáme za sloupec Název úkolu sloupce Náklady a Pevné náklady ProjectSnímek 1782OP482 Manažerská informatika 2

179 Nabíhání pevných nákladů průběžné na konci ProjectSnímek 1792OP482 Manažerská informatika 2

180 Nabíhání nákladů na použití Náklady na úkol 1.6 zazdění dveří se skládají z položek náklady na použití zdroje 0,5 * 500 Kč 250 Kč 8 hodin práce v standardní sazbě 8 * 150 Kč Kč celkem Kč Nabíhání nákladů pro zedníky: průběžně Průběžnost je vztažena pouze k nákladům dle rozsahu práce, nikoliv k nákladům na použití ProjectSnímek 1802OP482 Manažerská informatika 2

181 3 varianty nabíhání nákladů na použití zdroje na začátku Náklady na použití zdroje i náklady dle rozsahu práce budou vynaloženy první den úkolu úkolu 1.6: 1450 Kč první den průběžně Náklady na použití zdroje budou vynaloženy první den úkolu Náklady dle rozsahu práce budou vynaloženy postupně v jednotlivých dnech. na konci Náklady na použití zdroje i náklady dle rozsahu práce budou vynaloženy poslední den úkolu úkolu 1.6: 1450 Kč poslední den úkolu ProjectSnímek 1812OP482 Manažerská informatika 2

182 3 varianty nabíhání nákladů pro materiálový zdroj na začátku Náklady na použití zdroje i náklady dle rozsahu práce budou vynaloženy první den úkolu.  úkol 2.6: budou plánovány náklady 1600 Kč první den průběžně Náklady na použití zdroje budou vynaloženy první den úkolu. Náklady dle rozsahu práce budou vynaloženy postupně v jednotlivých dnech.  úkol 2.6: budou plánovány náklady:  první den: /2 = = 850 Kč  druhý den: /2 = = 750 Kč na konci Náklady na použití zdroje i náklady dle rozsahu práce budou vynaloženy poslední den úkolu.  úkol 2.6: budou plánovány náklady 1600 Kč poslední den úkolu. ProjectSnímek 1822OP482 Manažerská informatika 2

183 Nabíhání nákladů nákladových zdrojů Seznam zdrojů 2 – Skupiny: nabíhání u nákladových zdrojů na začátku v Používání úkolů 3 – Náklady prohlédneme úkol 1 rekonstrukce zasedací místnosti ProjectSnímek 1832OP482 Manažerská informatika 2

184 3 varianty nabíhání nákladů nákladových zdrojů na začátku Náklady za všechny jednotlivé zdroje naběhnou první den úkolu. průběžně Náklady nabíhají v jednotlivých úkolu. V případě projektu Start by byly účtovány každý den trvání souhrnného úkolu náklady ( ) Kč/28 dní = 32 Kč (papír 18 Kč + toner 7 Kč + toner 7 Kč). na konci Náklady za všechny jednotlivé zdroje naběhnou poslední den úkolu. V případě souhrnného úkolu 1 rekonstrukce zasedací místnosti by to bylo 28. den úkolu, tj. v pátek ProjectSnímek 1842OP482 Manažerská informatika 2

185 Rozpočtové náklady GD4 – Náklady Celkové náklady: Kč Financujeme ze 2 zdrojů: interní nákladový rozpočet: Kč externí nákladový rozpočet: Kč ProjectSnímek 1852OP482 Manažerská informatika 2

186 Rozpočtové náklady – zobrazení Seznam zdrojů 4 – Rozpočet (kopie Seznamu zdrojů) Seznam zdrojů Zobrazení, Seznam zdrojů, Obnovit výchozí – načteme seznam zdrojů z globální šablony Nástroje seznamu zdrojů/Formát, Styly textu: Arial, 8b  Seznam zdrojů 4 – Rozpočet  doplníme sloupec Rozpočet, Rozpočtové náklady a Rozpočtová práce ProjectSnímek 1862OP482 Manažerská informatika 2

187 Rozpočtové zdroje Používání úkolů 3 – Náklady – poklepeme na souhrnný úkol a v kartě Zdroje přiřadíme rozpočtové zdroje náklady nelze vyplnit za sloupec Náklady vřadíme sloupec Práce a před něj Rozpočtové náklady a Rozpočtová práce ProjectSnímek 1872OP482 Manažerská informatika 2

188 Rozpočtové náklady – zadání ProjectSnímek 1882OP482 Manažerská informatika 2

189 SLEDOVÁNÍ PRŮBĚHU 6 ProjectSnímek 1892OP482 Manažerská informatika 2

190 Sledování průběhu Směrný plán až 11 směrných plánů (Směrný plán, Směrný plán 1,..., Směrný plán 10) Typy sledování zadání procenta dokončení projektu  úkoly dokončené na 100 %  úkoly zčásti dokončené (0 nebo 0 – 100 %)  úkoly zahájené po dni aktualizace projektu, tj. dokončené na 0 % zadání procenta dokončení jednotlivých úkolů zadání skutečných hodnot pro jednotlivé úkoly (upřesnění zahájení, plánu dokončení, skutečné práce) zadání celkové práce pro jednotlivá přiřazení zdrojů zadání práce v rozdělení na časové jednotky pro jednotlivá přiřazení zdrojů ProjectSnímek 1902OP482 Manažerská informatika 2

191 Směrné plány v projektu ProjectSnímek 1912OP482 Manažerská informatika 2

192 Obsah směrného plánu pole úkolu Zahájení, Dokončení, Doba trvání, Práce včetně hodnot v časových jednotkách (práce v jednotlivých dnech), Náklady včetně hodnot v časových jednotkách, pole zdroje Práce včetně hodnot v časových jednotkách, Náklady včetně hodnot v časových jednotkách, pole přiřazení zdrojů úkolům Zahájení, Dokončení, Práce včetně hodnot v časových jednotkách, Náklady včetně hodnot v časových jednotkách. ProjectSnímek 1922OP482 Manažerská informatika 2

193 Uložení směrného plánu Projekt, Plán, Nastavit směrný plán Zahájení podle směrného plánu Dokončení podle směrného plánu Doba trvání podle směrného plánu Práce podle směrného plánu Náklady podle směrného plánu Pomocné plány Zahájení  ZahájeníX Dokončení  DokončeníX ProjectSnímek 1932OP482 Manažerská informatika 2

194 Směrný plán k Projekt, Plán, Nastavit směrný plán Nastavit směrný plán Vymazat směrný plán pole lze vložit do jakékoli tabulky porovnání směrného plánu a skutečnosti ve Sledovacím Ganttově diagramu (Zobrazení, GD, Sledovací GD) + tabulka Odchylka  Sledovací GD 2 – Odchylka ProjectSnímek 1942OP482 Manažerská informatika 2 upřesněný plán směrný plán odchylka skutečnosti od základního směrného plánu

195 Sledovací GD2 – Odchylka: úprava Před sloupec Název úkolu doplníme sloupec Ukazatele Před sloupec Zahájení doplníme sloupec Doba trvání podle směrného plánu Před sloupec Zahájení doplníme sloupec Doba trvání Změníme pořadí sloupců: Zahájení podle směrného plánu, Zahájení, Odchylka zahájení, Dokončení podle směrného plánu, Dokončení, Odchylka dokončení. Na konec tabulky doplníme sloupce: Práce podle směrného plánu, Práce, Odchylka práce, Pevné náklady dle směrného plánu, Pevné náklady, Náklady dle směrného plánu, Náklady, Nákladová odchylka. zobrazíme Číslo osnovy Upravíme vhodně šířku sloupců ProjectSnímek 1952OP482 Manažerská informatika 2

196 Zpřesnění projektu k úkol 1.6 zazdění dveří bude trvat 1 den místo plánovaných 2 … sloupec Doba trvání Důsledky: pro úkol 1.6 zazdění dveří  Práce klesne na 4 hodiny (Práce), tj. sníží se o 4 hodiny (Odchylka práce).  Náklady klesnou na 850 Kč (Náklady), tj. sníží se o 600 Kč (Nákladová odchylka). pro úkoly 1.7 – 1.9  Zahájení bude o den dříve (návaznost na dokončení úkolu 1.6).  Dokončení bude o den dříve.  Úkol 1.10 položení koberce sice navazuje na úkol 1.9, avšak má omezení typu Co nejpozději, proto není změnou ovlivněn. projekt Start (souhrnný úkol projektu)  Práce se sníží z 294 na 290 hodin.  Náklady klesnou z Kč na Kč. Uvedený stav k nastavíme jako Směrný plán 1 ProjectSnímek 1962OP482 Manažerská informatika 2

197 Procento dokončení projektu projekt sledujeme k : Projekt, Vlastnosti, Informace o projektu: Datum stavu: (nebo Projekt, Stav, Datum stavu) předpokládáme plnění úkolů dle plánu Projekt, Stav, Aktualizovat projekt ProjectSnímek 1972OP482 Manažerská informatika 2

198 Sledovací GD 2 – Odchylka Nástroje GD/Formát, formát, Mřížka: Mřížka: Datum stavu – plná modrá barva za sloupec Odchylka zahájení doplníme sloupec Zahájení – skutečnost, a dále doplníme dále sloupce Skutečná doba trvání, Dokončení – skutečnost, Skutečná práce, Náklady – skutečnost Doplníme před sloupec Doba trvání podle směrného plánu sloupec Dokončeno % ProjectSnímek 1982OP482 Manažerská informatika 2

199 Procento dokončení jednotlivých úkolů 1.7 podhled nastavení z pásu karet: Úkol, Plán, Dokončeno 25 % z dialogového okna: v Informacích o úkolu, karta Obecné, Dokončeno %: 25 % nebo: Úkol, Plán, Označit podle plánu, Aktualizovat úkoly přímo v zobrazení  ve sloupci Dokončeno %  v grafické části: posunem % ProjectSnímek 1992OP482 Manažerská informatika 2

200 % dokončení podhledu Důsledky: procento dokončení úkolu 1.7 podhled 50 na 25 % a celého projektu z 20 na 19 % skutečná doba trvání úkolu 1.7 podhled z 1 na 0,5 dne a celého projektu z 10,89 na 10,62 skutečná práce na úkolu 1.7 podhled z 16 na 8 hodin a celého projektu 122 na 114 skutečné náklady úkolu 1.7 podhled z 1600 na 800 Kč a celého projektu z na Kč Sladění s % dokončení projektu: Úkol, Plán, Označit podle plánu ProjectSnímek 2002OP482 Manažerská informatika 2

201 Směrný plán 2 – k podhled – pevné náklady nabíhají na konci, nebyly ještě vynaloženy, údržbáři upřesnili náklady: místo 9000 Kč pouze 8000 Kč (sloupec Pevné náklady) nový směrný plán k Celkové náklady: Kč ProjectSnímek 2012OP482 Manažerská informatika 2

202 Týmový plánovač dokončené a nedokončené úkoly barevně odlišeny také v zobrazení Týmový plánovač Nástroje TP/Formát, Styly, Skutečná práce ProjectSnímek 2022OP482 Manažerská informatika 2

203 Změny dle směrných plánů ProjectSnímek 2032OP482 Manažerská informatika 2 Změny dle jednotlivých směrných plánů můžeme rekapitulovat: zobrazením sloupců Zahájení (Dokončení, Doba trvání, Práce, Náklady) podle směrného plánu, plánu 1, plánu 2, v zobrazení Ganttův diagram s více směrnými plány, v němž jsou zobrazeny pruhy dle Směrného plánu, Směrného plánu 1 a Směrného plánu 2

204 Ukazatele průběhu Nástroje GD/Formát, Formát, Mřížka: Ukazatele průběhu ProjectSnímek 2042OP482 Manažerská informatika 2 formátování barvy čáry průběhu a další

205 Ukazatele průběhu v souvislosti se směrným plánem v souvislosti se skutečným plánem ProjectSnímek 2052OP482 Manažerská informatika 2

206 Využití ukazatelů průběhu: DEM Nový projekt, zahájení , datum stavu úkolů s dobou trvání 10 dnů zobrazení Sledovací GD, tabulka Odchylky před sloupec Zahájení přidáme Dokončeno % Projekt, Plán, Nastavit směrný plán úkol 4: Zahájení: úkol 5: Zahájení: Projekt, Stav, Aktualizovat projekt – k úkol 2: Dokončeno 25 % úkol 3: Dokončeno 75 % Nástroje GD/Formát, Formát, Mřížka, Ukazatele průběhu Zobrazit, K datu stavu projektu, Zobrazit ukazatele průběhu v souvislosti se Směrným plánem Uložíme jako Sledovací GD2 Zobrazit ukazatele průběhu v souvislosti se Skutečným plánem Otevřít ve dvou oknech a uspořádat ProjectSnímek 2062OP482 Manažerská informatika 2

207 Využití ukazatelů průběhu: DEM ProjectSnímek 2072OP482 Manažerská informatika 2

208 Analýza ukazatelů vytvořené hodnoty ProjectSnímek 2082OP482 Manažerská informatika 2 EVA – Earned Value Analysis Soubor, Možnosti, Zobrazení, Možnosti měny, Desetinná místa: 0 Projekt, Vlastnosti, Informace o projektu, zahájení: zobrazení Sledovací Ganttův diagram úkol 1 s dobou trvání 10 dnů uložit zobrazení  EVA úkol 1 realizuje zdroj Beneš (100 %) zobrazení Seznam zdrojů – Beneš standardní sazba: Kč/h náklady na použití: Kč zobrazení EVA, tabulka Náklady pevné náklady: Kč nabíhání pevných nákladů: na začátku zobrazení EVA, tabulka EVA Tabulka 1

209 Analýza ukazatelů vytvořené hodnoty Projekt, Plán, Nastavit směrný plán Projekt, Vlastnosti, Informace o projektu, Datum stavu, (50 %) Nástroje GD/Formát, Formát, Mřížka, Datum stavu: plný typ modré čáry Informace o úkolu, karta Obecné: Dokončeno %: 40 % Před sloupec Doba trvání: BAC (Náklady dle směrného plánu), BCWS, BCWP, ACWP, Náklady – skutečnost, CV, CV%, CPI, SV, SV%, SPI, VAC, EAC Náklady – skutečnost: Kč ProjectSnímek 2092OP482 Manažerská informatika 2

210 Graf ukazatelů vytvořené hodnoty ProjectSnímek 2102OP482 Manažerská informatika 2

211 Jednotlivé ukazatele EVA 1 ProjectSnímek 2112OP482 Manažerská informatika 2 BAC (Budget At Completion) – rozpočtové náklady pevné náklady úkolu6 000 Kč náklady na použití zdroje2 000 Kč náklady na práci zdroje 10 * 8 * 1 * Kč celkem Kč BCWS (Budget Cost of Work Scheduled) – rozpočtové náklady plánovaných prací Kč Kč * (5 d/10 d) = * 50 % = Kč BCWP (Budget Cost of Work Performed) – rozpočtové náklady provedených prací Kč Kč * 40 % = = Kč ACWP (Actual Cost of Work Performed) – skutečné náklady provedených prací před vložením Skutečných nákladů ACWP = BCWP aktualizace na Kč

212 Jednotlivé ukazatele EVA 2 CV (Cost Variance) – nákladová odchylka BCWP – ACWP = – = Kč CV% CV/BCWP = / = -12,5 = -13 % CPI (Cost Performace Index) – nákladový index BCWP/ACWP = / = 0,89 SV (Scheduled Variance) – prováděcí odchylka BCWP – BCWS = – = Kč SV% SV/BCWS = / = -16,67 = -17 % SPI (Scheduled Performance Index) – prováděcí index BCWP/BCWS = / = 0,83 VAC (Variance At Completion) – odchylka nákladů CV/BCWP * BAC = / * = -0,125 * = Kč EAC (Estimated At Completion) – odhad nákladů BAC – VAC = – ( ) = = Kč ProjectSnímek 2122OP482 Manažerská informatika 2

213 Ukazatele EVA v projektu Start uložíme definici do globální šablony: Zobrazení, Data, Tabulky, Uložit pole jako novou tabulku – Aktualizovat aktuální tabulku v projektu Start vybereme zobrazení EVA Nástroje GD/Formát, Zobrazit či skrýt, Číslo osnovy ProjectSnímek 2132OP482 Manažerská informatika 2

214 Ukazatele EVA v projektu Start BAC úkolu 1.7 podhled pevné náklady (nabíhání na konci)9 000 Kč údržbáři v sazbě podle tabulky B3 200 Kč (2 dny x 8 hodin x 2 údržbáři x 100 Kč) celkem Kč BCWS0 Kč BCWP práce údržbářů v rozsahu 25 % (z 3200 Kč)800 Kč ACWP neupřesněné, prosto shodné s BCWP800 Kč EAC díky úsporám zkrácení jednoho z úkolů Kč směrný plán Kč ProjectSnímek 2142OP482 Manažerská informatika 2

215 Skutečné hodnoty pro jednotlivé úkoly skutečné hodnoty zahájení, dokončení a práce nabídku občerstvení firma pošle až v pondělí  úkol 2.3 objednání občerstvení nemohl být zahájen aktualizujeme projekt ve středu Projekt, Vlastnosti, Informace o projektu, Datum stavu: ProjectSnímek 2152OP482 Manažerská informatika 2

216 Skutečné zahájení úkolu 2.3 Úkol, Plán, Označit podle plánu, Aktualizovat úkoly zpozdíme zahájení o 1 týden ProjectSnímek 2162OP482 Manažerská informatika 2

217 Důsledek změny nový stav k nastavíme jako Směrný plán 3 Celkové plánované náklady zůstávají Kč souběh úkolů 2.3 a 2.7 – v případě aktualizace průběhu dokončených úkolů Project již nesignalizuje přetížení zdrojů ProjectSnímek 2172OP482 Manažerská informatika 2

218 Další sledování projektu 1.5 dodání počítačů a dataprojektoru je plánováno na 7. – pokud budeme souhlasit s dodávkou až po , sníží cenu o Kč úkol má rezervu 5,25 dne v Informacích o úkolu, Upřesnit, Typ omezení: Zahájit po dni (včetně)  12. a má Kolínská volno, úkol bude zahájen ProjectSnímek 2182OP482 Manažerská informatika 2

219 Rekapitulace kritických úkolů 1.10 položení koberce 1.12 dodání a montáž nábytku 1.15 instalace počítačů 2.11 průběh akce uvedení software 2.12 tisková zpráva o uvedení Za kritické považujeme i úkoly trvající 1 den: Soubor, Možnosti, Upřesnit, Možnosti výpočtů: Úkol je považován za kritický pokud… z 0 na 1  další kritické úkoly:  1.14 instalace sítě  2.1 webová prezentace uvedení ProjectSnímek 2192OP482 Manažerská informatika 2

220 Stav projektu k Projekt, Vlastnosti, Informace o projektu, Datum stavu: Projekt, Stav, Aktualizovat projekt Většina úkolů je již dokončena, nejsou považovány za kritické (Časová rezerva zahájení 0) ProjectSnímek 2202OP482 Manažerská informatika 2

221 Upřesníme náklady GD4 – Náklady 1.5 dodání počítačů a dataprojektoru  nižší o Kč – tj na Kč 1.12 dodání a montáž nábytku  zvýšení o Kč – tj na Kč Skutečné náklady (o Kč méně) – rozdíl najdeme ve sloupcích Odchylka a Zbývá: ProjectSnímek 2212OP482 Manažerská informatika 2 ukazatel VAC vykazuje plánovanou úsporu Kč – vychází z předpokladu stejné míry úspor u dosud nedokončených úkolů

222 Směrný plán 4 stav k nastavíme jako Směrný plán 4 ProjectSnímek 2222OP482 Manažerská informatika 2

223 Dokončení projektu Projekt, Vlastnosti, Informace o projektu, Datum stavu: Projekt, Stav, Aktualizovat projekt  všechny úkoly dokončeny Skutečné náklady: Kč úspora: Kč ve sloupci Zbývá: 0 Kč Soubor, Informace o projektu, Statistika projektu ProjectSnímek 2232OP482 Manažerská informatika 2

224 Přerušení projektu Projekt, Stav, Aktualizovat projekt: Znovu naplánovat nedokončenou práci jako zahájenou Nedokončené úkoly:  nezahájené … Zahájit po dni (včetně)  nedokončené úkoly … zastaví – do pole Zastavení – kdy byl projekt přerušen, do pole Pokračování … datum pokračování projektu ProjectSnímek 2242OP482 Manažerská informatika 2

225 Přerušení projektu: DEM Nový prázdný projekt – zahájení , datum stavu úkoly, doba trvání 5 dnů, vazby FS Projekt, Stav, Aktualizovat projekt – Aktualizovat práci jako dokončenou ke dni projekt přerušíme na týden do : Znovu naplánovat nedokončenou práci jako zahájenou s datem ProjectSnímek 2252OP482 Manažerská informatika 2

226 Ukazatele dokončení ProjectSnímek 2262OP482 Manažerská informatika 2 Ukazatele dokončení: Dokončeno %, Dokončená práce %, Fyzicky dokončeno % DEM: zobrazení na 0 desetinných míst zahájení projektu: , datum stavu: Nástroje GD/Formát, Mřížka, Datum stavu: plná modrá čára zdroje Drobná, Kos, standardní i přesčasová sazba 200 Kč/h Drobná má dovolenou 7. – (Výjimky) úkol 1 v délce trvání 10 dnů, zdroje Drobná a Kos práce na úkolu 1 = 80 hodin * 2 = 160 h doba trvání: 15 dnů uložení směrného plánu před sloupec Zahájení sloupce: Dokončeno %, Dokončená práce %, Fyzicky dokončeno %, Náklady podle směrného plánu, BCWS, BCWP aktualizace projektu k BAC (Náklady podle směrného plánu): 160 h * 200 Kč/h = Kč BCWS: 2 dny práce Kose: 2 * 8 * 200 Kč = Kč BCWP = BCWS, upřesníme Dokončenou práci 5%, BCWP = Kč

227 Fyzicky dokončeno výsledky práce nemusí odpovídat času strávenému plněním úkolu Fyzicky dokončeno % není vypočteno jako práce odpovídající odpracovaným hodinám, zadáváme sami v našem případě 5  20 % BCWP se nemění (počítán standardně z Dokončené práce %), zůstává Kč Informace o úkolu, Upřesnit Metoda výpočtu vytvořené hodnoty: Dokončeno %  Fyzicky dokončeno % BCWP = Náklady podle směrného plánu * Fyzicky dokončeno % = * 20 % = Kč ProjectSnímek 2272OP482 Manažerská informatika 2

228 Fyzicky dokončeno Metoda pro nové projekty: Soubor, Možnosti, Upřesnit, Možnosti vytvořené hodnoty: Výchozí metoda výpočtu vytvořené hodnoty úkolu  Dokončeno %  Fyzicky dokončeno % ProjectSnímek 2282OP482 Manažerská informatika 2


Stáhnout ppt "2OP482 Manažerská informatika 2ProjectSnímek 1 2OP482 Manažerská informatika 2 Microsoft Office Project 2013 – 1. část."

Podobné prezentace


Reklamy Google