Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0349 Šablona III/2VY_32_INOVACE_712.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0349 Šablona III/2VY_32_INOVACE_712."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_712

2 Jméno autora:Danuše Černínová Třída/ročník:1. Datum vytvoření: Vzdělávací oblast: Pohyb těles a jejich vzájemné působení Tematická oblast: Zákon setrvačnosti - otázky Předmět:Fyzika Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Prezentace je určena žákům I. ročníku 4- letého a 5. ročníku 8-letého gymnázia jako podpůrný materiál ke studiu. Klíčová slova: Rovnoměrný přímočarý pohyb – působící síla Druh učebního materiálu:prezentace

3 První Newtonův pohybový zákon otázky

4 1) Parašutista o hmotnosti 80 kg se snáší padákem k zemi stálou rychlostí 6 m.s -1. Jaká celková síla brzdí jeho pád. ( g = 10 m.s -2 )

5 První Newtonův pohybový zákon otázky 2) Pták o hmotnosti 1 kg se pohybuje vodorovně rychlostí 20 m.s -1, aniž by pohyboval křídly. Jak velká síla nadnáší při letu jeho tělo? ( g = 10 m.s -2 )

6 První Newtonův pohybový zákon otázky 3) Těleso o objemu 40 ml a hmotnosti 80 g klesá ke dnu nádoby s vodou ( = 1000 kg.m-3 ) konstantní rychlostí 6 cm.s -1. Jaká celková síla působí na těleso proti směru pohybu? ( g = 10 m.s -2 )

7 První Newtonův pohybový zákon otázky 4) Těleso objemu 40 ml a hmotnosti 20 g stoupá ode dna nádoby s vodou ( = 1000 kg.m-3 ) konstantní rychlostí 6 cm.s -1. Jaká celková síla působí proti směru jeho pohybu? ( g = 10 m.s -2 )

8 První Newtonův pohybový zákon otázky 5) Na obrázku je graf závislosti rychlosti tělesa na čase pro určitý přímočarý pohyb tělesa. Co lze říci o výslednici sil působících na těleso? a)je konstantní a má směr pohybu b)je konstantní a má opačný směr než pohyb c)je rovna nule d)je rovnoměrně se zmenšující s časem v t

9 Výsledky 1) 800 N 2) 10 N 3) 0,4 N 4) 0,2 N 5) c

10 Zdroje BEDNAŘÍK, Milan a Miroslava ŠIROKÁ. Fyzika pro gymnázia: mechanika. 3. přeprac. vyd. Praha: Prometheus, 2000, 288 s. ISBN SALACH, Stanisław, Zofia SANOK a Tomasz PŁAZAK. 500 testových úloh z fyziky: pro studenty středních škol. 2. vyd. Praha: Prometheus, 2003, 102 s. ISBN


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0349 Šablona III/2VY_32_INOVACE_712."

Podobné prezentace


Reklamy Google