Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Bezpečnost silničního Provozu. Důvody nehod: Mikrospánek Mikrospánek Bez pásu Bez pásu Jízda vlivem alkoholu Jízda vlivem alkoholu Nepozornost Nepozornost.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Bezpečnost silničního Provozu. Důvody nehod: Mikrospánek Mikrospánek Bez pásu Bez pásu Jízda vlivem alkoholu Jízda vlivem alkoholu Nepozornost Nepozornost."— Transkript prezentace:

1 Bezpečnost silničního Provozu

2

3 Důvody nehod: Mikrospánek Mikrospánek Bez pásu Bez pásu Jízda vlivem alkoholu Jízda vlivem alkoholu Nepozornost Nepozornost Porušování předpisů Porušování předpisů Náledí Náledí

4 Kdo nám může pomoc: Hasiči 150 Hasiči 150 Záchranná služba 155 Záchranná služba 155 Policie 158 Policie 158 Integrovaný záchranný systém 112 Integrovaný záchranný systém 112 Městská policie 156 Městská policie 156

5 Účast silničního provozu - nejmladší samostatní chodci, in-line, skateboard, koloběžka, pasažéři v autě Co mají umět: 1. ročník - bezpečná cesta do - chůze po chodníku, stezka pro - bezpečné přecházení vozovky na rovném a přehledném úseku, po přechodu pro chodce, nadchodu a podchodu - význam světelných signálů pro - schopnost rozeznat nebezpečná - nebezpečná místa pro přecházení - vidět a být viděn - reflexní materiály za snížené - užívání cyklistické - bezpečného chování v automobilu - autosedačky a bezpečnostní - zásady bezpečného chování v hromadné dopravě (nastupování, vystupování, chování při jízdě, chování na zastávce) - bezpečná místa pro hry dětí, sáňkování, - nejmladší samostatní chodci, in-line, skateboard, koloběžka, pasažéři v autě Co mají umět: 1. ročník - bezpečná cesta do - chůze po chodníku, stezka pro - bezpečné přecházení vozovky na rovném a přehledném úseku, po přechodu pro chodce, nadchodu a podchodu - význam světelných signálů pro - schopnost rozeznat nebezpečná - nebezpečná místa pro přecházení - vidět a být viděn - reflexní materiály za snížené - užívání cyklistické - bezpečného chování v automobilu - autosedačky a bezpečnostní - zásady bezpečného chování v hromadné dopravě (nastupování, vystupování, chování při jízdě, chování na zastávce) - bezpečná místa pro hry dětí, sáňkování, 2. ročník - chůze po silnici (krajnice - vozovka), nebezpečná místa pro chůzi po silnici - chůze přes železniční přejezd bez závor i se závorami - nebezpečí, která hrozí chodcům za snížené viditelnosti - druhy hromadné dopravy - vidět a být viděn - reflexní materiály za snížené viditelnosti - zásady bezpečného chování v automobilu - autosedačky a bezpečnostní pásy - způsoby pomoci starým a nemocným lidem v prostředích hromadné dopravy - zásady kázně a ohleduplnosti k ostatním účastníkům silničního provozu (nepřekážet, neomezovat, neohrožovat ostatní) - zásady chování při jízdě v automobilu - zádržné - výcvik základních dovedností na kole - 2. ročník - chůze po silnici (krajnice - vozovka), nebezpečná místa pro chůzi po silnici - chůze přes železniční přejezd bez závor i se závorami - nebezpečí, která hrozí chodcům za snížené viditelnosti - druhy hromadné dopravy - vidět a být viděn - reflexní materiály za snížené viditelnosti - zásady bezpečného chování v automobilu - autosedačky a bezpečnostní pásy - způsoby pomoci starým a nemocným lidem v prostředích hromadné dopravy - zásady kázně a ohleduplnosti k ostatním účastníkům silničního provozu (nepřekážet, neomezovat, neohrožovat ostatní) - zásady chování při jízdě v automobilu - zádržné - výcvik základních dovedností na kole -

6 Rány a krvácení SILNÉ KRVÁCENÍ SILNÉ KRVÁCENÍ Pro tepenné krvácení svědčí jasně červená pulsující krev, pro žilní naopak krev tmavá a mírně tekoucí. - Do rány vložíme prsty a místo krvácení silně stlačujeme - snažíme se postiženou část těla zvednout nad úroveň srdce- voláme rychlou záchrannou službu (155)- pokud máme po ruce přikrývku, pomůžeme postiženému na ni ulehnout, snažíme se tak předcházet šoku - při nepřítomnosti pravidelného dýchání zahajujeme resuscitaci, zatímco 2. zachránce neustále stlačuje prsty místo krvácení. Jsme-li namístě úrazu sami, snažíme se zabránit dalšímu krvácení a resuscitaci ponecháme až na přivolanou zdravotnickou záchrannou službu Pokud je v ráně cizí těleso netlačíme na ránu příliš usilovně, abychom nezatlačili těleso příliš hluboko. Cizí těleso nevytahujeme!!! Okolí obvážeme obvazem a co nejrychleji zavoláme rychlou záchrannou službu (155). Pro tepenné krvácení svědčí jasně červená pulsující krev, pro žilní naopak krev tmavá a mírně tekoucí. - Do rány vložíme prsty a místo krvácení silně stlačujeme - snažíme se postiženou část těla zvednout nad úroveň srdce- voláme rychlou záchrannou službu (155)- pokud máme po ruce přikrývku, pomůžeme postiženému na ni ulehnout, snažíme se tak předcházet šoku - při nepřítomnosti pravidelného dýchání zahajujeme resuscitaci, zatímco 2. zachránce neustále stlačuje prsty místo krvácení. Jsme-li namístě úrazu sami, snažíme se zabránit dalšímu krvácení a resuscitaci ponecháme až na přivolanou zdravotnickou záchrannou službu Pokud je v ráně cizí těleso netlačíme na ránu příliš usilovně, abychom nezatlačili těleso příliš hluboko. Cizí těleso nevytahujeme!!! Okolí obvážeme obvazem a co nejrychleji zavoláme rychlou záchrannou službu (155).resuscitaci

7 Můžou nám zachránit život:

8 Výbava kola

9 Předpisy pro cyklisty "Za cyklistu je považován ten kdo jede jako řidič na nemotorovém vozidle, tedy jízdním kole či například koloběžce. Po pozemních komunikacích se tedy pohybuje jako vozidlo. Jezdí po pravé straně vozovky, a ne po chodníku. Po něm by se mohl pohybovat pouze tehdy, pakliže by kolo vedl, pak je považován za chodce," konstatuje JUDr. Zdeněk Svátek. Na chodníku tedy jedoucí cyklista nemá co dělat. Stejně tak na přechodu pro chodce, kde cyklista nemá přednost. Měl by ji pouze v případě, že by kolo vedle. Na silnici pak nesmí jezdit vedle sebou. "Cyklisté nemohou jet vedle sebe a musí jet vždy za sebou při pravé straně vozovky. Když odbočují doleva, pak se příslušně zařadí do odbočovacího pruhu." Cyklisté mají také jednu výhodu. "Přijíždí-li ke křižovatce podél kolony stojících aut, mohou, je-li dostatek místa, tuto kolonu po pravé straně se zvýšenou opatrností předjet až na hranici křižovatky." "Za cyklistu je považován ten kdo jede jako řidič na nemotorovém vozidle, tedy jízdním kole či například koloběžce. Po pozemních komunikacích se tedy pohybuje jako vozidlo. Jezdí po pravé straně vozovky, a ne po chodníku. Po něm by se mohl pohybovat pouze tehdy, pakliže by kolo vedl, pak je považován za chodce," konstatuje JUDr. Zdeněk Svátek. Na chodníku tedy jedoucí cyklista nemá co dělat. Stejně tak na přechodu pro chodce, kde cyklista nemá přednost. Měl by ji pouze v případě, že by kolo vedle. Na silnici pak nesmí jezdit vedle sebou. "Cyklisté nemohou jet vedle sebe a musí jet vždy za sebou při pravé straně vozovky. Když odbočují doleva, pak se příslušně zařadí do odbočovacího pruhu." Cyklisté mají také jednu výhodu. "Přijíždí-li ke křižovatce podél kolony stojících aut, mohou, je-li dostatek místa, tuto kolonu po pravé straně se zvýšenou opatrností předjet až na hranici křižovatky." "Cyklista mladší 15 let je povinen používat přilbu, která musí být schváleného typu. Přilba musí být správně a pevně nasazena na hlavě. Pokud by šlo o děti mladší 10 let, tak ty po silnicích mohou jezdit jen v doprovodu osoby starší 15 let. Kdyby dítě mladší 10 let jelo po chodníku, po cyklistické stezce nebo v obytné zóně, tak to je jedině případ, kde může jezdit bez dozoru." "Cyklista mladší 15 let je povinen používat přilbu, která musí být schváleného typu. Přilba musí být správně a pevně nasazena na hlavě. Pokud by šlo o děti mladší 10 let, tak ty po silnicích mohou jezdit jen v doprovodu osoby starší 15 let. Kdyby dítě mladší 10 let jelo po chodníku, po cyklistické stezce nebo v obytné zóně, tak to je jedině případ, kde může jezdit bez dozoru."

10 Rychlost na silnici V obci smí jet řidič rychlostí nejvýše 50 km/hod, a jde-li o dálnici nebo silnici pro motorová vozidla, nejvýše 80 km/hod. V obci smí jet řidič rychlostí nejvýše 50 km/hod, a jde-li o dálnici nebo silnici pro motorová vozidla, nejvýše 80 km/hod. Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující kg a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km/hod; na dálnici a silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 130 km/hod. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km/hod. Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující kg a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km/hod; na dálnici a silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 130 km/hod. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km/hod. Ve městě nejrychleji můžete jet 50km/h Ve městě nejrychleji můžete jet 50km/h


Stáhnout ppt "Bezpečnost silničního Provozu. Důvody nehod: Mikrospánek Mikrospánek Bez pásu Bez pásu Jízda vlivem alkoholu Jízda vlivem alkoholu Nepozornost Nepozornost."

Podobné prezentace


Reklamy Google