Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

RWE Transgasstr. 1 Alternativní ekologické pohony, Stlačený zemní plyn CNG Den s Fleetem 12.5.2010, Brno Lubomír Kolman, RWE Plynoprojekt, s.r.o.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "RWE Transgasstr. 1 Alternativní ekologické pohony, Stlačený zemní plyn CNG Den s Fleetem 12.5.2010, Brno Lubomír Kolman, RWE Plynoprojekt, s.r.o."— Transkript prezentace:

1 RWE Transgasstr. 1 Alternativní ekologické pohony, Stlačený zemní plyn CNG Den s Fleetem , Brno Lubomír Kolman, RWE Plynoprojekt, s.r.o.

2 RWE Transgasstr. 2 Alternativní a ekologické pohony Automobilový průmysl řeší ekologizaci pohonů automobilů resp. snížení spotřeby ropy zejména těmito směry: - Vlastním snížením spotřeby PHM u automobilů -Stlačený zemní plyn CNG, případně zkapalněný LNG -Biopaliva - Hybridní pohony - Elektropohony, akumulátorové, palivové články - Vodík - Zkapalněný ropný plyn LPG

3 RWE Transgasstr. 3 Snížení spotřeby PHM, (Green Lines) >Menší obsah motoru, snížení výkonu >Přeplňování motoru, přímé vstřikování >Aerodynamika karoserie, snížení světlé výšky vozu >Snížení valivého odporu kol >Převodovka – snížení otáček

4 RWE Transgasstr. 4 Stlačený zemní plyn CNG >Nízké náklady na vývoj vozu a motoru >Možnost využití vysokého oktanového čísla 130 >Vyšší komprese, přeplňování motoru - vysoký výkon >Běžný standard, nádrže zabudované v podvozku >Síť plnicích stanic se rozvíjí >Zdroje zemního plynu (hydráty metanu) 300 – 500 let >Řidší síť stanic, nižší dojezdy na CNG >Vyšší cena vozu - asi jako diesely

5 RWE Transgasstr. 5 Hybridy >Vyšší náklady na vývoj vozu >Složitější systém – kombinace klasiky + elektropohonu >Vysoká pořizovaní cena vozu >Efektem je pouze snížení spotřeby klasických PHM ve městě, ne na dálnici >Image - vůz pro horních

6 RWE Transgasstr. 6 Biopaliva (MEŘO, bioetanol,…) >1. generace biopaliv pro masové využití selhala – zdražení potravin aj. >2. generace – nepotravinové zdroje, invazivní rostliny,… >cena produkce biopaliv, dotace,… >možné problémy s motorem (zanášení trysek, rozklad na složky, skladování…) >především jako nízkoprocentní příměsi do stávajících kapalných PHM – 5%

7 RWE Transgasstr. 7 Elektroautomobily (akumulátorové) >Vysoké náklady na vývoj a pořízení, zejména akumulátorů >Nižší dojezdy >Nižší životnost akumulátorů než životnost vozidla >Dlouhá doba nabíjení, případně na úkor životnosti >Vytápění v zimě – podstatné snížení kapacity akumulátorů? >Zdroje elektřiny nezajištěny (atom, uhlí, plyn, vítr, biomasa…??) >Vhodné jako městské vozidlo >Neslyšný provoz – chodci >Módní hit ?

8 RWE Transgasstr. 8 Proč jezdit na CNG >V ČR se podařilo min. do r dlouhodobě stabilizovat výhodné podnikatelské prostředí – spotřební daň na CNG, silniční daň, dotace na autobusy a kuka vozy >Nižší náklady na PHM, úspory u automobilů okolo 50% oproti benzinu >Nízké zatížení životního prostředí, EURO V >Snížení hladiny hluku o cca 10 db >Výstavba plnicích stanic na klíč zajištěna od plynárenských společností >Zásoby zemního plynu jsou dlouhodobější než ropy, zaručená kvalita

9 RWE Transgasstr. 9 Ekologické důvody >Zhoršení stavu ovzduší vlivem dopravy >Redukce emisí – podstatně nižší emise z plynových motorů >CNG automobily splňují normy Euro V resp. Euro VI >Připravovaná ekologická daňová reforma zvýhodní ekologické automobily

10 RWE Transgasstr. 10 Veřejné plnící stanice RWE Plynoprojekt

11 RWE Transgasstr. 11 Karetní platební systém pro vozy CNG >Platební karta pro všechny stanice v ČR zapojené do sítě >Zákazník - podpis jednoduché smlouvy s místní plynárenskou společností >Platební karta s PIN kódem >Proškolení zákazníka – ukázka tankování >Samoobslužné tankování – nonstop 24 hod. >Platba – vyúčtování, 1 x měsíčně za veškerý odebraný CNG v jednotlivých stanicích >Bezpečnost - v případě špatného nasazení koncovky tankování nelze spustit >Na hadici trhací spojky, uzavření plynu

12 RWE Transgasstr. 12 Vývoj v oblasti CNG automobilů 3.Fáze – vozy přímo od výrobců s přeplňovanými motory: -Vývoj, konstrukci a testování vozů zajišťují výrobci - automobilky -Garance výrobce za bezpečnost, provedení prací, kvalitu komponentů -Vysoký užitný standard vozů, nádrže na spodku vozidel, v podstatě k nerozeznání od vozů na kapalné PHM -Důmyslný systém zábrany úniku pohonné hmoty (CNG) z automobilu a to za jakékoliv provozní situace vč. havárie -Vozy s přeplňovaným motorem (1,4 l; 150k, 220 Nm, 119 gCO 2 /km)

13 RWE Transgasstr. 13 Detaily provedení vozů z výrobních závodů

14 RWE Transgasstr. 14 Nabídka CNG automobilů na českém trhu 1. Autobusy – tuzemští výrobci: SOR Libchavy Iveco Irisbus Vys. Mýto TEDOM Třebíč 2. Osobní a dodávkové automobily: Fiat – Multipla, Doblo, Punto, Panda Opel – Zafira, Combo Citroën – C3, Berlingo VW – Touran, Caddy, Passat Mercedes - tř. E a tř. B Ford Mondeo 3. Nákladní a multifunkční vozy 3, tun Mercedes ECONIC, Mercedes Sprinter 316 NGT IVECO Stralis, Iveco Daily, FIAT Ducato Renault Premium a Midlum CNG Ford Tranzit

15 RWE Transgasstr. 15 CNG Novinky – Mercedes E, Mercedes B, Grande Punto, VW Touran, VW Passat

16 RWE Transgasstr. 16 CNG Novinky –FIAT Ducato, Mercedes Econic, Mercedes Sprinter, Iveco Daily

17 RWE Transgasstr. 17 CNG novinky - komunální vozy Iveco Stralis, Renault Premium, VW Passat

18 RWE Transgasstr. 18 Provozní náklady některých osobních CNG automobilů

19 RWE Transgasstr. 19 Bezpečnost plynových automobilů >Zem. plyn se rozptyluje, vyšší teplota zápalnosti, příznivější mez výbušnosti ve směsi se vzduchem >Silnostěnné tlakové nádoby odolávající nárazu >Nádoby umístěny na spodku vozidla >Bezpečnostní ventil nádrže s elektromagnet. Uzávěrem, tlakovou a tepelnou pojistkou >Hrozba výbuchu plynu je minimalizována >Lze parkovat v zabezpečených podzemních garážích

20 RWE Transgas 12/18/2014str. 20 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "RWE Transgasstr. 1 Alternativní ekologické pohony, Stlačený zemní plyn CNG Den s Fleetem 12.5.2010, Brno Lubomír Kolman, RWE Plynoprojekt, s.r.o."

Podobné prezentace


Reklamy Google