Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 08 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Rozsah.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 08 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Rozsah."— Transkript prezentace:

1 Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 08 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Rozsah slyšení Ročník: Časová dotace:8. 1 h Anotace: – žák pochopí jaké zvuky jsou slyšitelné a proč – seznámí se s rozmezím slyšení podle frekvence a hlasitosti Datum: Autor: 26. 10. 2012

2 METODICKÝ PŘEHLED Klíčové kompetence:– k učení – čtení s porozuměním, srovnávání informací, schémata Očekávané výstupy:– žák pochopí jaké zvuky jsou slyšitelné podle výšky – žák vysvětlí pojmy práh slyšení a práh bolesti Výukové strategie:– komentovaná prezentace – samostudium, vzájemná konzultace Metodický postup:– prezentace s komentářem – samostudium – diskuze – domácí studium Pomůcky:– počítač s prezentačním software Zdroje:– v práci jsou použity pouze vlastní materiály

3 Lidské ucho má jako zvukové čidlo nebo snímač určité fyzikální vlastnosti, které vymezují, co je schopno vnímat. Registruje pouze určité rozmezí výšek a hlasitostí, o nichž pak umí předat informaci mozku. Podněty mimo tento rozsah mozek nevnímá jako zvuk. Podle výšky: Člověk vnímá frekvence od 16 Hz do 16 000 Hz (v ideálním případě je vestibulární aparát takto nastaven). Prakticky je však tento vnímaný rozsah výšek omezen (opotřebováním sluchu, věkem, …) a je značně individuální. Zvuk – rozsah slyšení

4 Podle hlasitosti: Částice narážejí do bubínku a mechanicky ho rozkmitávají. Toto chvění přenášejí ušní kůstky (kladívko, kovadlinka, třmínek) do vestibulárního aparátu, který mění mechanické vlnění na elektrochemické impulsy. Čím silnější náraz (hlasitější zvuk), tím intenzívnější impulz pro mozek.

5 Zvuk – rozsah slyšení Rozsah slyšení můžeme znázornit diagramem: Schopnost slyšet a rozlišovat zvuky je individuální. S postupujícím věkem se oblast reálného slyšení zmenšuje.

6 Úkol č. 11: Vyhledej z různých zdrojů, zda všichni tvorové slyší stejně. Pokud ne, porovnej jejich rozsahy slyšení. Nezapomeň uvést, odkud jsi čerpal(a). Tip pro vás: Máte-li chuť zjistit, jak hlasité jsou některé činnosti, nakoukněte na http://www.converter.cz/tabulky/hluk.htm Chcete-li si otestovat, jak slyšíte, zkuste http://www.mentio.cz/mentio/zv_audiotest.htm Užijte si to. Zvuk – rozsah slyšení


Stáhnout ppt "Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 08 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Rozsah."

Podobné prezentace


Reklamy Google