Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 16 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Hudební.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 16 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Hudební."— Transkript prezentace:

1 Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 16 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Hudební aparatura Ročník: Časová dotace:8. 1 h Anotace: – žák se dozví, jak lze zajistit ozvučení hudební skupiny – žák se seznámí se schématem zapojením aparatury Datum: Autor:

2 METODICKÝ PŘEHLED Klíčové kompetence:– k učení – čtení s porozuměním, srovnávání informací, schémata Očekávané výstupy:– žák vysvětlí smysl používání hudební aparatury – žák vysvětlí schéma zapojení aparatury Výukové strategie:– komentovaná prezentace – samostudium, vzájemná konzultace Metodický postup:– prezentace s komentářem – samostudium – diskuze – domácí studium Pomůcky:– počítač s prezentačním software Zdroje:– v prezentaci jsou použity pouze vlastní zdroje

3 Hudební aparatura Hudební aparatura – zařízení, které umožňuje smíchat, upravit a zesílit hudební zdroje. Jaký má smysl ji využívat? – zvuk lidského hlasu nemá dostatečnou hlasitost – různé nástroje jsou různě slyšitelné – hudební produkci je třeba převést na elektrický signál a upravit (smíchat, opatřit efektem, apod.) – umožňuje nám pořídit záznam

4 Schéma zapojení Zdroje MixOdposlech Záznam Zesílení Reprodukce

5 Hudební zdroje Hudební zdroje – akustické či elektrické nástroje, případně lidský hlas Zvukové vlnění hlasu nebo akustických nástrojů je třeba prostřednictvím mikrofonů nebo snímačů převést na elektrické vlny, které lze dál zpracovat. Nástroje elektrofonické či přímo elektronické již dodávají do mixu přímo elektrický signál. ZPĚTPOKRAČOVAT

6 Mix, odposlech, záznam Mixážní pult – zařízení, které zpracovává elektrické signály z jednotlivých zdrojů. Vstupy [IN] – Do mixu připojujeme zvukové zdroje. Na každém vstupu lze nastavit vstupní citlivost, ekvalizaci (basy, středy, výšky), panorama (vlevo, vpravo), úroveň efektu (interní či externí DSP) či hlasitost odposlechu (monitoring). Výstupy [OUT] – Zpracovaný signál odchází do koncového zesilovače [PA], odposlechů [MON] nebo záznamového zařízení [REC]. ZPĚTPOKRAČOVAT

7 Koncový zesilovač Koncový zesilovač [PA – Power Amplifier] – zařízení, které zesílí elektrické signály z mixu (kolem 1 V) tak, aby dostatečně rozkmitaly membrány reproduktorů (řádově desítky voltů). Zesílení probíhá v několika stupních, signál se nesmí zkreslovat. V dnešní době se používají více digitální zařízení, rockeři však rádi zůstávají u tzv. lampových zesilovačů. Někdy bývá mixážní pult vybaven i koncovým zesilovačem v jedné skříni, hovoříme pak o tzv. powermixu (vhodný pro menší skupiny, které hrají živě například v klubech). Je třeba dát pozor na výstupní výkon koncového zesilovače a impedanci výstupů. ZPĚTPOKRAČOVAT

8 Reproduktory, reprosoustavy Reproduktor – elektroakustický měnič, který převádí elektrický signál na mechanické vlnění. Zpravidla se využívají reprosoustavy dvoupásmové (středobasový a výškový reproduktor s výhybkou v jedné skříni) nebo třípásmové (basový, středový a výškový reproduktor s výhybkami v jedné skříni). Je potřeba sledovat, na jaký výkon (resp. příkon) jsou reprosoustavy stavěny a jakou mají vstupní impedanci – celkově by to mělo souhlasit s PA. ZPĚTPOKRAČOVAT

9 Postup zapínání a vypínání aparatury Zapnutí: 1. Zdroje (nástroje, bezdrátové vysílače, připojené počítače nebo přehrávače, externí efektové jednotky, midi zařízení, atd. – vše, co jde do vstupu) 2. Mixážní pult 3. Koncový zesilovač, aktivní reprosoustavy Vypnutí: 1. Koncový zesilovač, aktivní reprosoustavy 2. Mixážní pult 3. Zbývající zdroje

10 Hudební aparatura Úkol č. 22: Zkus popřemýšlet, jestli se může k domácímu zvukovému systému připojit libovolný počet reproduktorů? Záleží na tom, zda je připojíme sériově či paralelně? Maličká nápověda: Vzpomeň si, o čem hovoří Ohmův zákon a jaký je rozdíl mezi sériovým a paralelním zapojením rezistorů.


Stáhnout ppt "Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 16 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Hudební."

Podobné prezentace


Reklamy Google