Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Mgr. Michal Oblouk.  první měsíc života  fyziologické funkce jsou méně výkonné  adaptace na nové prostředí  dítě ještě plně nevnímá okolní svět, avšak.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Mgr. Michal Oblouk.  první měsíc života  fyziologické funkce jsou méně výkonné  adaptace na nové prostředí  dítě ještě plně nevnímá okolní svět, avšak."— Transkript prezentace:

1 Mgr. Michal Oblouk

2  první měsíc života  fyziologické funkce jsou méně výkonné  adaptace na nové prostředí  dítě ještě plně nevnímá okolní svět, avšak je vybaveno důležitými reflexy – sací, obranný (pláč) a úchopový  velká hlava, dlouhý trup, krátké končetiny, páteř tvoří jediný oblouk  dítě většinu dne prospí

3  do konce 1. roku  dítě je svou výživou odkázáno především na mléko, nejlépe mateřské  dítě se rychle tělesně i duševně vyvíjí  dvojesovité prohnutí páteře se tvoří postupně se vzpřimováním dítěte, rostou dolní a horní řezáky  rozlišuje barvy, slovní zásoba obsahuje asi 3 – 5 slov  prospí 14 hodin denně  umí otáčet hlavičku, uchopit předměty ve své blízkosti, sahat po věcech, zvedat hlavičku, převalovat se z jedné strany na druhou, vzpřímit hlavičku, samostatně sedět, smyslově vnímat, chápat prostorové vztahy, lézt po čtyřech, chodit, žvatlat

4  do 3 let  vyvíjí se pohybové schopnosti (dítě leze a chodí) a do konce druhého roku se prořezávají mléčné zuby, začínají růst vlasy, má stále šikovnější ruce  ke konci 2. roku se slovní zásoba rozšíří až na dvě stě slov, během 3. roku zná dítě až tisíc slov  dítě se učí základním hygienickým a společenským návykům a osamostatňuje se v řadě životních funkcí (příjem potravy, udržování čistoty, stále dokonalejší řeč, chůze a pohyby), miluje hry (začíná si hrát s jinými dětmi)  rozeznává blízké osoby, tvary, obrázky, hračky a různé předměty, napodobuje vše, co vidí kolem sebe (potřebuje všemu rozumět)  pozná samo sebe v zrcadle, dovede se pochválit, a naopak bývá zklamáno vlastním nezdarem, záleží mu na tom, aby projevilo svou samostatnost  do života vstupuje řád s celou soustavou různých "Musíš!" a "Nesmíš!„, objevuje se i trest

5  do 6 let  mění se tělesné rozměry (rychlý tělesný růst), rozvíjejí se duševní schopnosti, dítě touží po činnostech v dětském kolektivu (školka)  hlavní činností je hra, při níž se rozvíjí paměť, představy, řeč, myšlení, velmi dobře chápe pravidla hry a dodržuje je, velká obliba pohádek  období prvního vzdoru, často si vymýšlí (bujná fantazie)  začíná výměna dětského chrupu, velký rozvoj myšlení, výrazný rozvoj řeči  dítě má pocit, že je středem světa, je šikovnější, pohyblivější a mrštnější  rády napodobují činnosti dospělých, chtějí dělat všechno samy, učí se hrát různé role

6  do 12 let  období první vytáhlosti, dále pokračuje období pomalého růstu a vývoje, mění se chování  tělesné tvary se zaoblují a začínají se prořezávat trvalé zuby  dítě začíná chodit do školy (1. stupeň) a stává se společenským - musí se soustředit na učení a podřídit se časovému rozvrhu, zvyknout si, že má také nějaké povinnosti, které musí plnit  rozvíjí se a zdokonaluje myšlení, postupně se učí řešit problémy, velký smysl pro spravedlnost  vznikají kamarádské party, částečně se mění vztahy mezi chlapci a děvčaty

7  od 12 do 15 let, střední školní věk  období a proces tělesných změn, při kterých se tělo dítěte mění na tělo fyzicky dospělého člověka schopného se rozmnožovat  vstupují v činnost pohlavní žlázy, vytvářejí se druhotné pohlavní znaky, urychluje se růst (mění se proporce těla)  dívky - začne růst poprsí a první chloupky, nastává proces menstruace, změny kůže (akné)  chlapci - začnou růst chlupy na různých místech, začne se vyvíjet sperma (zvětšení varlat), změna hlasu (mutace), změny kůže  začne si uvědomovat svou osobnost, napodobuje myšlenky, které jsou charakteristické pro jeho dobu, nebo napodobuje nějaký svůj idol, bouří se proti autoritám, obzvlášť proti rodičům  začne navazovat a poznávat přátelství a lásku a v tomto věku pozná také násilí a zklamání, probíhají náhlé změny nálad (podrážděnost, přecitlivělost), usiluje o samostatnost, zvýšená kritičnost  neustále pozoruje svoje tělo a jeho změny  rozvíjí se samostatné logické a vztahové myšlení  na konci období dostáváme občanský průkaz, volba povolání

8  adolescence, od 15 do 18/20 let  návštěva střední školy  růst do výšky se výrazně zpomaluje a později se úplně zastaví  období kritické a rizikové, neboť v krátké době se jedinec radikálně a rychle mění v celé své biologické, psychické a sociální sféře  dosažení pohlavní dospělosti, počátek sexuálního života  u chlapců se dokončuje vývoj tělesného ochlupení a relativně mohutní a sílí svalstvo, zvyšuje se tělesná výkonnost a zdatnost  jsou vyvinuty všechny formy myšlení charakteristické pro dospělost, dochází k rozvinutí sebevědomí, sebejistoty, samostatnosti  mládež hledá vlastní identitu, formuje svoji odlišnost od ostatních a vytváří si svůj vztah ke společnosti  trvalejší zájmy a záliby, důležité jsou sport a hudba  uvolnění z pevné závislosti na svých rodičích

9  od 18 do 60 let  rodičům končí rodičovská práva a povinnosti k dané osobě i finanční odpovědnost k dané osobě  zákonem jsou umožněny: manželství, volby, zaměstnání, řidičský průkaz, konzumace alkoholu  založení rodiny, stává se rodičem, později prarodičem, možné krize partnerských vztahů  hledá si většinou stálejší zaměstnání – stává se zaměstnancem nebo podnikatelem  přebírá odpovědnost za svůj život i za život svých blízkých, možné krize  je zcela zodpovědný za své činy, při provinění může být potrestán a podle zákona odsouzen  touha po pohodlí, po klidu a životních jistotách

10         zabavna-metoda-vyuky-anglictiny-pro-deti.html zabavna-metoda-vyuky-anglictiny-pro-deti.html  zacit/ zacit/  kamarati-nadovsetko/ kamarati-nadovsetko/  regionu/bohemia-public-relation-slavi-dospelost/ regionu/bohemia-public-relation-slavi-dospelost/


Stáhnout ppt "Mgr. Michal Oblouk.  první měsíc života  fyziologické funkce jsou méně výkonné  adaptace na nové prostředí  dítě ještě plně nevnímá okolní svět, avšak."

Podobné prezentace


Reklamy Google