Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Workshop 5 + 1 pro marketingový restart malých a středních firem
2
Co, jak a pro koho aneb marketingové plánování je základ všeho (Ale nic se nemá přehánět) Super nástroj, který používají všichni a je zrovna v kurzu Buďte tam, kde potkáte své zákazníky, i když to není trendy. Jedna komunikace pro všechny Nezapomeňte na lokální, demografické i kulturní odlišnosti zákazníků. Hop sem, hop tam Promyslete, co chcete svých zákazníkům sdělovat a jakými kanály. A toho se držte. Nesystematičnost Vytrvejte u zvolené marketingové strategie. Dlouhodobě.
3
Co, jak a pro koho aneb marketingové plánování je základ všeho (Ale nic se nemá přehánět) Jeden nástroj nikdy nestačí Zamyslete, kde potkáte zákazníky. Dle toho vyberte 3 – 5 komunikačních nástrojů a integrujte. Nevyužití příležitostí Rozhlédněte se kolem a vtáhněte do marketingové komunikace okolí (synergický efekt – kontakty, práce, náklady) Úzkostné opatrování know-how Neví-li to konkurence, ví to zákazník? Ignorace slabin či lpění na jejich odstranění Vyřešte do snesitelné míry a… Vrhněte se na vaše silné stránky a ty vylepšujte.
4
Co, jak a pro koho aneb marketingové plánování je základ všeho Vaše možnosti zpracování Marketingovým specialistou (20 – 50 000 Kč) Sami v konzultaci s markeťákem (7 – 15 000 Kč) Vy sami, osobně www.malamarketingova.czwww.malamarketingova.cz – Brno, návody a šablony www.cevelova.czwww.cevelova.cz - Praha www.promarketing.czwww.promarketing.cz -Ostrava Sestavte si marketingový plán 12 měsíců Revize pro další roky (pokud neměníte trhy, produkty…) Komunikace bude bavit vaše zákazníky (i vaši firmu) Komunikace dostane směr a hlavně smysl Výsledky se po čase dostaví
5
Marketingové nástroje za babku či zdarma ? Placené či zdarma ? Profesionální či volně k použití ? Sami či s profíkem Profesionální Placené S Profíkem ALE… Mnohdy neplatí Placené = Dobré x Zdarma = Špatné platí Volně k použití = Profi (stejné funkce, zdarma do určitého objemu) platí Profík = Jistota, mám na to?, zvažování co, komu x Sami = Nejistota, Zahájení. Teď!
6
Marketingové nástroje za babku či zdarma www.weebly.comwww.weebly.com – jednoduché weby bez blogů a přemíry obsahu | zdarma či 1000 Kč/rok | drag and drop www.wordpress.comwww.wordpress.com – velmi populární | pro rozsáhlejší projekty | platba za šablonu Návody a případové studie, na vcelku obstojný web (s trochou trpělivosti) www.vceliste.cz www.h1.cz Šablony a návody pro marketingové plány, výzkumy www.malamarketingova.cz www.promarketing.cz www.cevelova.cz www.survio.comwww.survio.com – dotazníky a jejich vyhodnocení zdarma
7
Marketingové nástroje za babku či zdarma www.mailchimp.comwww.mailchimp.com - hromadná správa e-mailů, vyhodnocení, šablony, návody, ochrana | do 2000 adres zdarma | anglicky www.smartemailing.czwww.smartemailing.cz – česká placená verze od známého podnikatele Davida Kirše | od 1490 Kč/rok Tvorba obsahu (web, e-mailing, sociální sítě) www.copywriteri.czwww.copywriteri.cz – od 100 Kč výše | různé kvality www.ottocopy.czwww.ottocopy.cz – e-book, jak se psát skvělé texty www.stanislavamrazkova.czwww.stanislavamrazkova.cz – e-book, jak vytvořit e-book www.1url.czwww.1url.cz – zkracovač dlouhých url adres Telemarketing www.amaxsro.czwww.amaxsro.cz - nevolávání obchodních schůzek | prodej produktů | 400 Kč/schůzka | ostatní se naplatí
8
Marketingové nástroje za babku či zdarma www.facebook.comwww.facebook.com – B2C (konečné spotřebitele) www.linkedin.comwww.linkedin.com – B2B (obchodní vztahy) Twitter | Pinterest | Instagram… Monitoring www.googleanalytisc.com https://adwords.google.comhttps://adwords.google.com – plánovač klíčových slov a kampaní www.zoomsphere.comwww.zoomsphere.com – statistiky a sledování aktivity na sociálních sítích Sdílené dokumenty www.samepage.io www.dropbox.com Úložiště obrázků a videí www.flicker.com
9
Marketingové nástroje za babku či zdarma Úprava fotek, jednoduchá grafika www.freedigitalphoto.czwww.freedigitalphoto.cz – profesionální fotky ke stažení zdarma www.pixlr.comwww.pixlr.com – úprava fotek (vložení textu, filtry, efekty, rozměry….) www.canva.comwww.canva.com – šablony pro jednoduchou grafiku, zdarma či za babku www.kuler.adobe.comwww.kuler.adobe.com – převodník barev (dokumenty a web) Návody na cokoliv za babku, ale v angličtině www.udemy.com
10
Kolik je dost Marketingové rozpočty malých a středních firem Kolik? Čím, tím … je to tak Čím méně finančních prostředků, tím více vaší vlastní práce Čím více práce, tím rychlejší výsledky.
11
Kolik je dost Marketingové rozpočty malých a středních firem 60 hodin, zbožné přání – 50 – 60 hodin měsíčně věnované marketingové komunikaci výrazně zkrátí dobu, kdy se „nic neděje“ Z 30/30 na 10/50 – počáteční rozložení sil: 30h externí markeťák x 30h vy. Po předání aktivit 10h externí markeťák x 50h vy interně. Zapojujte – články distribučního řetězce, dodavatele, výrobce. Ti jež mají stejnou cílovou skupinu. Rozdělíte úkoly, využijete zdroje (databáze), rozpočítáte náklady a využijete synergický efekt. Kolik je dost – oficiální číslo neexistuje | neoficiálně malý podnikatelé vkládají do marketingu okolo 100 000 Kč ročně | moje zkušenost je 130 – 150 000 Kč ročně + mnoho vlastní práce a výsledky se dostavují. Všechno jede, když se maže
12
Kolik je dost 1 rok určitě 1.-3. měsíc - tvoříte marketingovou strategii, pokud nemáte profíka (i s ním počítejte se 2 měsíci) 4. – 7. měsíc - tvoříte nástroje a především jejich obsahy (web, sociální sítě, e- mailing, offline materiály, grafiku, databáze, šablony, nasmlouvání spolupráce…) 8 a 9. měsíc – spouštíte marketingové nástroje s promyšlenou a propojenou komunikací na všech kanálech 10. – 12. měsíc - chytáte mouchy (můžete dokonce zjistit, že to pro vás není, nicméně je to nepravděpodobné) 2. rok – sklízíte, co jste zaseli. Vidíte první výsledky. Zdůrazňuji slovo první. Komunikace má smysl, vy to vidíte a baví vás to. Baví to celou firmu i zákazníky. Marketingové rozpočty malých a středních firem Všechno jede, když se maže
13
Kolik to všechno vlastně stojí Cena interního zaměstnance, brigádníka, vás – zde si odpovězte si sami. Externí marketingový manažer (správa komplexních marketingových aktivit) – 400–800,- Kč/hod (realizační práce), 800-3000,- Kč/hod (konzultační hodiny). Marketér specialista (grafik, programátor, copywriter, SEO…) od 500,- Kč/hod výše. Kolik je dost Marketingové rozpočty malých a středních firem
14
Kdo neuteče, vyhraje! Kolik? 2 (1) možnosti (malých a středních firem) 1.Obrovské investice času a peněz 2.Neporazitelná vůle, odhodlanost a vytrvalost,svatá trpělivost k sobě i okolí Jak to chcete Vy?
15
Zisk především!? Výsledky, zisk, peníze, marže, více, více, více… Zákazníci Já? Zisk? Já? Zisk? … Zaměstnanci Zákazníci? Zisk, výsledky? Zákazníci? Zisk, výsledky? … Nelehká to spolupráce
16
Zisk především!? Pořadí pro marketingovou komunikaci 1. Vyšší smysl podnikání 2. Zisk
17
Zisk především!? Proč? Jedinečná a u-v-ě-ř-i-t-e-l-n-á komunikace Málokdo má naprosto stejný vyšší cíl. Málokdo je stejný. Zákazníci i kolegové se zapojují do komunikace samovolně. Komunikace je naprosto přirozená. Komunikujete o tom, co umíte nejlépe. A fanouškové se rozrůstají… Témata se hrnou sama. Žádná „umělohmotná“ marketingová témata. Může to jít z vás. Nač tedy mučit najatého copywritera, aby určil o čem má být obsah a pekelně mu za to platit?
18
Motor změn Co tedy??? Buďte jedineční – ve smyslu opravdoví. Netrapte se přemýšlením, panebože, v čem bych měl být lepší, abych uspěl. Najděte smysl podnikání a šiřte jej dál. Buďte to vy, nikdo vás nemůže napodobit stejně a na tom postavte komunikaci. Uvědomte si, kolik je pro vás dost a akorát. Kolik můžete dát a logicky kolik můžete očekávat. Vyvarujete se mylným očekáváním. Vyhraďte si čas na vytvoření marketingového plánu, strategie na první rok a poté na roky další. Využijte šablony, konzultace či spolupráci se specialistou.
19
Motor změn Zvolte vhodné nástroje komunikace, které vyhovují zákazníkům i vám. Na začátku hledejte formy zdarma či za menší poplatek. Zapomeňte pro začátek, že mají svoje mouchy a naučte se s nimi pracovat. Hned. Mějte trpělivost, dej sobě nebo své firmě šanci. Neutíkejte, neměňte předčasně. Nebude to dlouho trvat a bude svou opravdovou komunikací známí. Odlišní. Nevěrní zákazníci, kteří slyší na nízké ceny, bonusy (a kteří vás tedy stojí spoustu peněz) za čas nahradí zákazníci, kteří se s vaší „srdcovou“ komunikací ztotožňují a zůstanou s vámi, začnou vás doporučovat, podrží vás. Co tedy??? Takže nemarněte čas a vrhněte se do toho
20
Děkuji a držím palce Kdyby něco… Jana Eckhardtová Malá marketingová www.malamarketingova.cz Tel.: 724 797 697 E-mail: jana@malamarketingova.czjana@malamarketingova.cz Facebook
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.