Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

AGENTURA CZECHTRADE A EXPORTNÍ STRATEGIE MPO

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "AGENTURA CZECHTRADE A EXPORTNÍ STRATEGIE MPO"— Transkript prezentace:

1 AGENTURA CZECHTRADE A EXPORTNÍ STRATEGIE MPO
Tisková konference Hospodářsko – obchodní strategie MPO 25. dubna 2014

2 Představení agentury CzechTrade
Česká agentura na podporu obchodu byla zřízena rozhodnutím ministra jako příspěvková organizace Posláním Czechtrade je poskytování: informačních, poradenských a podpůrných služeb zaměřených na zlepšování výsledků zahraničního obchodu ČR a exportních aktivit českých podnikatelských subjektů v zahraničí Služby zahraničních kanceláří CzechTrade jsou poskytovány na základě individuální poptávky českých exportérů Statutárním orgánem agentury je generální ředitel, kterého jmenuje a odvolává ministr průmyslu a obchodu

3 Posun v působení agentury CzechTrade po nástupu ministra Jana Mládka
Ministr Mládek rozhodl, že nedojde ke sloučení agentury CzechTrade s agenturou CzechInvest, což výrazně podpořilo vnímání agentury jako stabilního partnera exportérů pro následující období Důsledkem rozhodnutí výrazně narostl zájem a obnovila se důvěra exportérů o služby CzechTrade Ministr Mládek personálně obměnil nejvyšší vedení agentury Ředitelem pověřeným řízením agentury se stal Milan Ráž

4 Hlavní úkoly agentury CzechTrade
Zajištění bezproblémového převedení zahraniční sítě zpět pod agenturu CzechTrade Stabilizování agentury po změnách, které začaly v roce 2012 a také po personálních výměnách na MPO

5 Zahraniční síť MPO a CzechTrade

6 Zahraniční síť MPO a CzechTrade
EVROPA: Belgie (Brusel), Bulharsko (Sofie), Černá hora (Podgorica), Dánsko (Kodaň), Francie (Paříž), Chorvatsko (Záhřeb), Itálie (Milán), Pobaltí (Riga), Maďarsko (Budapešť), Německo (Düsseldorf), Nizozemsko (Rotterdam), Polsko (Varšava, Katowice), Rakousko (Vídeň), Rumunsko (Bukurešť), Rusko (Jekatěrinburg, Moskva, Petrohrad), Srbsko (Bělehrad), Španělsko (Madrid), Švédsko (Stockholm), Turecko (Istanbul, Ankara), Ukrajina (Kyjev), Velká Británie (Londýn)

7 Zahraniční síť MPO a CzechTrade
AMERIKA: Argentina (Buenos Aires), Brazílie (Sao Paulo), Kanada (Calgary), Mexiko (Mexico City), USA (Chicago) ASIE: Čína (Chengdu, Šanghaj, Peking), Indie (Mumbaj), Izrael (Tel Aviv), Kazachstán (Almaty), Spojené Arabské Emiráty (Dubaj), Thajsko (Bangkok), Vietnam (Ho Či Minovo Město) AUSTRÁLIE: Austrálie (Sydney) AFRIKA: Egypt (Káhira), Jihoafrická republika (Johannesburg), Maroko (Casablanca)

8 Nově otevřené zahraniční kanceláře do konce roku 2014
Ázerbájdžán (Baku) Čína (Kanton) Indie (Bangalore) Keňa (Nairobi) Peru (Lima) Kolumbie (Bogota) Indonésie (Jakarta) Chile (Santiago de Chile)

9 Prioritní země pro export
Hlavním cílem konceptu „prioritních zemí“ je přispět ke zvýšení a diverzifikaci českého vývozu a zároveň umožnit koncentraci aktivit orgánů státní správy na trhy, které mají výrazný potenciál růstu vývozu. Tento koncept určuje 12 zemí zvýšeného významu. Prioritní země pro export: Brazílie, Čína, Indie, Irák, Kazachstán, Mexiko, Ruská federace, Srbsko, Turecko, Ukrajina, USA, Vietnam

10 Zájmové země pro export
Hlavním cílem konceptu „zájmových zemí“ je přispět ke zvýšení a diverzifikaci českého vývozu a zároveň umožnit koncentraci aktivit orgánů státní správy na trhy, které mají výrazný potenciál růstu vývozu. Tento koncept určuje 12 zemí zvýšeného významu. Zájmové země pro export: Angola, Argentina, Austrálie, Ázerbájdžán, Bělorusko, Egypt, Etiopie, Chile, Ghana, Chorvatsko, Indonésie, Izrael, Japonsko, Jihoafrická republika, Kanada, Kolumbie, Maroko, Nigérie, Norsko, Peru, Senegal, Singapur, Spojené arabské emiráty, Švýcarsko, Thajsko

11 Úspěchy CzechTrade leden – duben 2014
S agenturou CzechTrade vycestovalo na zahraniční akce více než 600 firem 561 firem si objednalo služby zahraničních kanceláří 30 firem potvrdilo přínos agentury CzechTrade pro jejich kontrakty v hodnotě 6,5 mld. Kč Například společnost NATE a. s. Kazachstán získala kontrakt v hodnotě 69 milionů Kč

12 Děkuji za pozornost

13 PREZENTACE AGENTURY CZECHINVEST
CzechInvest: agentura pro podporu podnikání a investic státní příspěvková organizace zprostředkovává nové přímé zahraniční a tuzemské investice do České republiky

14 Změny po nástupu ministra Jana Mládka
Hlavní cíl: vznik nových pracovních míst  ČR  (v minulých letech spíše podpora českých podnikatelů prostřednictvím evropských dotací) CzechInvest mj. inicioval navrácení původních zahraničních zastoupení a vznik nových. Usiluje o zlepšení investičního prostředí v ČR, kdy je nutná spolupráce napříč resorty. Zpracoval proto Akční plán České republiky k podpoře přílivu investic 2014–2017 (byl předložen MPO. V předchozích letech taková koncepce, která by identifikovala hlavní problémy investičního procesu a navrhovala řešení, chyběla. CzechInvest je proklientskou apolitickou agenturou, nikoliv úřadem, ke kterému předtím směřoval. CzechInvest pracuje na vylepšení své reputace agentury i v zahraničí. V minulých letech se řešilo jeho vnímání především na české scéně.

15 ZPROSTŘEDKOVÁNÍ INVESTIC 1/2
CzechInvest pomohl zprostředkovat 1440 projektů za 775 miliard Kč. Ty vytvořily 240 tisíc pracovních míst Rok Počet projektů Investice celkem (v mil. Kč) Pracovní místa 1993 2 361,39 570 1994 7 2 131,99 1 392 1995 6 2 260,10 1 243 1996 5 5 216,76 1 865 1997 1 624,00 870 1998 16 28 621,17 4 164 1999 23 15 259,34 5 576 2000 58 94 164,97 19 947 2001 55 54 690,05 13 179 2002 57 61 714,92 15 862

16 ZPROSTŘEDKOVÁNÍ INVESTIC 2/2
CzechInvest pomohl zprostředkovat 1440 projektů za 775 miliard Kč. Ty vytvořily 240 tisíc pracovních míst Rok Počet projektů Investice celkem (v mil. Kč) Pracovní místa 2003 65 35 850,80 12 218 2004 138 55 595,14 21 948 2005 153 77 470,00 21 998 2006 176 ,00 34 824 2007 196 70 954,00 30 598 2008 108 25 908,15 13 397 2009 49 14 068,08 3 957 2010 60 14 586,79 7 027 2011 72 31 716,99 10 461 2012 81 20 372,55 8 271 2013 47 949,38 10 519

17 ZÁMĚRY PŘIJATÉ V OBDOBÍ 1. 1.-16. 4. 2014
Počet přijatých záměrů 96 Plánovaná výše investice ,80 mil. Kč Plánovaný počet nově vytvořených pracovních míst 9655

18 ZAHRANIČNÍ ZASTOUPENÍ
Po dvouleté integraci do jednotné sítě zahraničních zastoupení MPO se síť šesti zastoupení se zaměřením na lákání investic vrací zpět pod agenturu CzechInvest

19 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "AGENTURA CZECHTRADE A EXPORTNÍ STRATEGIE MPO"

Podobné prezentace


Reklamy Google