Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tiskové oddělení Ministerstvo průmyslu a obchodu HOSPODÁŘSKO – OBCHODNÍ STRATEGIE MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU AGENTURA CZECHTRADE A EXPORTNÍ STRATEGIE.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tiskové oddělení Ministerstvo průmyslu a obchodu HOSPODÁŘSKO – OBCHODNÍ STRATEGIE MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU AGENTURA CZECHTRADE A EXPORTNÍ STRATEGIE."— Transkript prezentace:

1 Tiskové oddělení Ministerstvo průmyslu a obchodu HOSPODÁŘSKO – OBCHODNÍ STRATEGIE MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU AGENTURA CZECHTRADE A EXPORTNÍ STRATEGIE MPO 1 Tisková konference Hospodářsko – obchodní strategie MPO 25. dubna 2014

2 Tiskové oddělení Ministerstvo průmyslu a obchodu HOSPODÁŘSKO – OBCHODNÍ STRATEGIE MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU 2 Představení agentury CzechTrade Česká agentura na podporu obchodu byla zřízena rozhodnutím ministra jako příspěvková organizace Posláním Czechtrade je poskytování: informačních, poradenských a podpůrných služeb zaměřených na zlepšování výsledků zahraničního obchodu ČR a exportních aktivit českých podnikatelských subjektů v zahraničí Služby zahraničních kanceláří CzechTrade jsou poskytovány na základě individuální poptávky českých exportérů Statutárním orgánem agentury je generální ředitel, kterého jmenuje a odvolává ministr průmyslu a obchodu 2

3 Tiskové oddělení Ministerstvo průmyslu a obchodu HOSPODÁŘSKO – OBCHODNÍ STRATEGIE MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU 3 Posun v působení agentury CzechTrade po nástupu ministra Jana Mládka Ministr Mládek rozhodl, že nedojde ke sloučení agentury CzechTrade s agenturou CzechInvest, což výrazně podpořilo vnímání agentury jako stabilního partnera exportérů pro následující období Důsledkem rozhodnutí výrazně narostl zájem a obnovila se důvěra exportérů o služby CzechTrade Ministr Mládek personálně obměnil nejvyšší vedení agentury Ředitelem pověřeným řízením agentury se stal Milan Ráž

4 Tiskové oddělení Ministerstvo průmyslu a obchodu HOSPODÁŘSKO – OBCHODNÍ STRATEGIE MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU 4 Hlavní úkoly agentury CzechTrade Zajištění bezproblémového převedení zahraniční sítě zpět pod agenturu CzechTrade Stabilizování agentury po změnách, které začaly v roce 2012 a také po personálních výměnách na MPO

5 Tiskové oddělení Ministerstvo průmyslu a obchodu HOSPODÁŘSKO – OBCHODNÍ STRATEGIE MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU 5 Zahraniční síť MPO a CzechTrade

6 Tiskové oddělení Ministerstvo průmyslu a obchodu HOSPODÁŘSKO – OBCHODNÍ STRATEGIE MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU 6 Zahraniční síť MPO a CzechTrade EVROPA: Belgie (Brusel), Bulharsko (Sofie), Černá hora (Podgorica), Dánsko (Kodaň), Francie (Paříž), Chorvatsko (Záhřeb), Itálie (Milán), Pobaltí (Riga), Maďarsko (Budapešť), Německo (Düsseldorf), Nizozemsko (Rotterdam), Polsko (Varšava, Katowice), Rakousko (Vídeň), Rumunsko (Bukurešť), Rusko (Jekatěrinburg, Moskva, Petrohrad), Srbsko (Bělehrad), Španělsko (Madrid), Švédsko (Stockholm), Turecko (Istanbul, Ankara), Ukrajina (Kyjev), Velká Británie (Londýn)

7 Tiskové oddělení Ministerstvo průmyslu a obchodu HOSPODÁŘSKO – OBCHODNÍ STRATEGIE MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU 7 Zahraniční síť MPO a CzechTrade AMERIKA: Argentina (Buenos Aires), Brazílie (Sao Paulo), Kanada (Calgary), Mexiko (Mexico City), USA (Chicago) ASIE: Čína (Chengdu, Šanghaj, Peking), Indie (Mumbaj), Izrael (Tel Aviv), Kazachstán (Almaty), Spojené Arabské Emiráty (Dubaj), Thajsko (Bangkok), Vietnam (Ho Či Minovo Město) AUSTRÁLIE: Austrálie (Sydney) AFRIKA: Egypt (Káhira), Jihoafrická republika (Johannesburg), Maroko (Casablanca)

8 Tiskové oddělení Ministerstvo průmyslu a obchodu HOSPODÁŘSKO – OBCHODNÍ STRATEGIE MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU 8 Nově otevřené zahraniční kanceláře do konce roku 2014 Ázerbájdžán (Baku) Čína (Kanton) Indie (Bangalore) Keňa (Nairobi) Peru (Lima) Kolumbie (Bogota) Indonésie (Jakarta) Chile (Santiago de Chile)

9 Tiskové oddělení Ministerstvo průmyslu a obchodu HOSPODÁŘSKO – OBCHODNÍ STRATEGIE MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU 9 Prioritní země pro export Hlavním cílem konceptu „prioritních zemí“ je přispět ke zvýšení a diverzifikaci českého vývozu a zároveň umožnit koncentraci aktivit orgánů státní správy na trhy, které mají výrazný potenciál růstu vývozu. Tento koncept určuje 12 zemí zvýšeného významu. Prioritní země pro export: Brazílie, Čína, Indie, Irák, Kazachstán, Mexiko, Ruská federace, Srbsko, Turecko, Ukrajina, USA, Vietnam

10 Tiskové oddělení Ministerstvo průmyslu a obchodu HOSPODÁŘSKO – OBCHODNÍ STRATEGIE MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU 10 Zájmové země pro export Hlavním cílem konceptu „zájmových zemí“ je přispět ke zvýšení a diverzifikaci českého vývozu a zároveň umožnit koncentraci aktivit orgánů státní správy na trhy, které mají výrazný potenciál růstu vývozu. Tento koncept určuje 12 zemí zvýšeného významu. Zájmové země pro export: Angola, Argentina, Austrálie, Ázerbájdžán, Bělorusko, Egypt, Etiopie, Chile, Ghana, Chorvatsko, Indonésie, Izrael, Japonsko, Jihoafrická republika, Kanada, Kolumbie, Maroko, Nigérie, Norsko, Peru, Senegal, Singapur, Spojené arabské emiráty, Švýcarsko, Thajsko

11 Tiskové oddělení Ministerstvo průmyslu a obchodu HOSPODÁŘSKO – OBCHODNÍ STRATEGIE MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU 11 Úspěchy CzechTrade leden – duben 2014 S agenturou CzechTrade vycestovalo na zahraniční akce více než 600 firem 561 firem si objednalo služby zahraničních kanceláří 30 firem potvrdilo přínos agentury CzechTrade pro jejich kontrakty v hodnotě 6,5 mld. Kč Například společnost NATE a. s. Kazachstán získala kontrakt v hodnotě 69 milionů Kč

12 Tiskové oddělení Ministerstvo průmyslu a obchodu HOSPODÁŘSKO – OBCHODNÍ STRATEGIE MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU Děkuji za pozornost 12

13 Tiskové oddělení Ministerstvo průmyslu a obchodu HOSPODÁŘSKO – OBCHODNÍ STRATEGIE MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU PREZENTACE AGENTURY CZECHINVEST CzechInvest: agentura pro podporu podnikání a investic státní příspěvková organizace zprostředkovává nové přímé zahraniční a tuzemské investice do České republiky

14 Tiskové oddělení Ministerstvo průmyslu a obchodu HOSPODÁŘSKO – OBCHODNÍ STRATEGIE MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU 14 Změny po nástupu ministra Jana Mládka Hlavní cíl: vznik nových pracovních míst ČR (v minulých letech spíše podpora českých podnikatelů prostřednictvím evropských dotací) CzechInvest mj. inicioval navrácení původních zahraničních zastoupení a vznik nových. Usiluje o zlepšení investičního prostředí v ČR, kdy je nutná spolupráce napříč resorty. Zpracoval proto Akční plán České republiky k podpoře přílivu investic 2014–2017 (byl předložen MPO. V předchozích letech taková koncepce, která by identifikovala hlavní problémy investičního procesu a navrhovala řešení, chyběla. CzechInvest je proklientskou apolitickou agenturou, nikoliv úřadem, ke kterému předtím směřoval. CzechInvest pracuje na vylepšení své reputace agentury i v zahraničí. V minulých letech se řešilo jeho vnímání především na české scéně.

15 Tiskové oddělení Ministerstvo průmyslu a obchodu HOSPODÁŘSKO – OBCHODNÍ STRATEGIE MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU 15 ZPROSTŘEDKOVÁNÍ INVESTIC 1/2 CzechInvest pomohl zprostředkovat 1440 projektů za 775 miliard Kč. Ty vytvořily 240 tisíc pracovních míst RokPočet projektů Investice celkem (v mil. Kč) Pracovní místa , , , , , , , , , ,

16 Tiskové oddělení Ministerstvo průmyslu a obchodu HOSPODÁŘSKO – OBCHODNÍ STRATEGIE MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU 16 ZPROSTŘEDKOVÁNÍ INVESTIC 2/2 CzechInvest pomohl zprostředkovat 1440 projektů za 775 miliard Kč. Ty vytvořily 240 tisíc pracovních míst RokPočet projektů Investice celkem (v mil. Kč) Pracovní místa , , , , , , , , , , ,

17 Tiskové oddělení Ministerstvo průmyslu a obchodu HOSPODÁŘSKO – OBCHODNÍ STRATEGIE MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU 17 ZÁMĚRY PŘIJATÉ V OBDOBÍ Počet přijatých záměrů96 Plánovaná výše investice54 114,80 mil. Kč Plánovaný počet nově vytvořených pracovních míst9655

18 Tiskové oddělení Ministerstvo průmyslu a obchodu HOSPODÁŘSKO – OBCHODNÍ STRATEGIE MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU 18 ZAHRANIČNÍ ZASTOUPENÍ Po dvouleté integraci do jednotné sítě zahraničních zastoupení MPO se síť šesti zastoupení se zaměřením na lákání investic vrací zpět pod agenturu CzechInvest

19 Tiskové oddělení Ministerstvo průmyslu a obchodu HOSPODÁŘSKO – OBCHODNÍ STRATEGIE MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Tiskové oddělení Ministerstvo průmyslu a obchodu HOSPODÁŘSKO – OBCHODNÍ STRATEGIE MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU AGENTURA CZECHTRADE A EXPORTNÍ STRATEGIE."

Podobné prezentace


Reklamy Google