Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT 32/Čj04/2.6.2013, K. Týleová Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Název výukového.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT 32/Čj04/2.6.2013, K. Týleová Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Název výukového."— Transkript prezentace:

1 Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT 32/Čj04/ , K. Týleová Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Název výukového materiálu: Složité souvětí Autor: PaedDr. Karolína Týleová Předmět: Český jazyk a literatura Třída: VIII. Tématický okruh: Jazyk a komunikace Téma: Složité souvětí Druh výukového materiálu: prezentace Použití ICT: interaktivní tabule, interaktivita Didaktické, metodické poznámky (popis použití výukového materiálu ve výuce): výklad a shrnutí učiva, aktivita žáků – doplňování pojmů na IT, tvoření grafů na IT; Krausová, Z., Pašková, M. Český jazyk 8 pro základní školy a víceletá gymnázia, Plzeň: Nakladatelství Fraus, ISBN

2 SLOŽITÉ SOUVĚTÍ skládá se nejméně ze tří vět (musí mít tři věty a více) SOUVĚTÍ PODŘADNÉ obsahuje pouze jednu větu hlavní SOUVĚTÍ SOUŘADNÉ obsahuje nejméně dvě věty hlavní

3 Zařaď vzorec souvětí do správné skupiny: Když 1VV, 2VH, abych 3VV. 1VH, neboť 2VH a 3VH. Až 1VV, co 2VV, 3VH, že 4VV. -li 1VV a 2VV, 3VH, které 4VV. 1VH, 2VH a 3VH, protože 4VV. PODŘADNÉ SOUŘADNÉ

4 Zařaď vzorec souvětí do správné skupiny: Když 1VV, 2VH, abych 3VV. 1VH, neboť 2VH a 3VH. Až 1VV, co 2VV, 3VH, že 4VV. -li 1VV a 2VV, 3VH, které 4VV. 1VH, 2VH a 3VH, protože 4VV. PODŘADNÉ * SOUŘADNÉ

5 Vytvoř graf složitého souvětí: C:\Users\Tyleova\Desktop\Výuka\Český jazyk s Tobiášem.lnk C:\Users\Tyleova\Desktop\Výuka\Český jazyk s Tobiášem.lnk

6 Urči druh souvětí: Můj tatínek chodil na ryby už málo. Pořád se rýpal v zahrádce, kde měl úspěchy okatější než na otevřené přehradě. Všechno se tlačilo k nebi, volalo po vodě a kvetlo. Anebo natíral kopálovým lakem chatu, aby byla ze všech nejkrásnější. Na ryby chodil tehdy proto, aby utekl mamince, která mu nadávala, že kvůli rybám předčasně usiloval o důchod. Vypiš složité souvětí, urči věty hlavní a vedlejší (Ota Pavel: Uschlé rybičky)

7 Můj tatínek chodil na ryby už málo. Pořád se rýpal v zahrádce, kde měl úspěchy okatější než na otevřené přehradě. Všechno se tlačilo k nebi, volalo po vodě a kvetlo. Anebo natíral kopálovým lakem chatu, aby byla ze všech nejkrásnější. Na ryby chodil tehdy proto, aby utekl mamince, která mu nadávala, že kvůli rybám předčasně usiloval o důchod. Vypiš složité souvětí, urči věty hlavní a vedlejší Všechno se tlačilo k nebi, volalo po vodě a kvetlo. Na ryby chodil tehdy proto, aby utekl mamince, která mu nadávala, že kvůli rybám předčasně usiloval o důchod. (Ota Pavel: Uschlé rybičky) H H H HVV V

8 Vytvoř graf souvětí, urči druh vedlejších vět: Na ryby chodil tehdy proto, aby utekl mamince, která mu nadávala, že kvůli rybám předčasně usiloval o důchod. příslovečná účelová přívlastková příslovečná příčinná,aby 2V,která 3V,že 4V 1H

9 Použité zdroje PAVEL, Ota. Veliký vodní tulák. Praha: Československý spisovatel, 1980, str. 181 C:\Users\Tyleova\Desktop\Výuka\Český jazyk s Tobiášem.lnk


Stáhnout ppt "Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT 32/Čj04/2.6.2013, K. Týleová Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Název výukového."

Podobné prezentace


Reklamy Google