Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

S TUDENTSKÉ T RENÉRSKÉ C ENTRUM I LEARN TO TEACH.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "S TUDENTSKÉ T RENÉRSKÉ C ENTRUM I LEARN TO TEACH."— Transkript prezentace:

1 S TUDENTSKÉ T RENÉRSKÉ C ENTRUM I LEARN TO TEACH

2

3 Na počátku byla slova.

4 Pohled žáků I.: Nehledejte talenty, není to efektivní! Objevování má smysl!

5 Pohled žáků II.: Není potřeba chválit, stačí respekt a příležitost. My už s tím něco uděláme.

6 Pohled žáků III.: Největší adrenalin? To je smysluplná práce!

7 Pohled žáků IV.: Nechceme lehké úkoly. Nechceme vyhovět, chceme uspět!

8 STUDENTSKÉ TRENÉRSKÉ CENTRUM Pohled učitelů školy: sebeaktualizace, rozvoj talentů, konkurenceschopnost, odborná profilace hodnotová orientace,

9 STUDENTSKÉ TRENÉRSKÉ CENTRUM Pohled školské koncepce: rozvoj klíčových kompetencí (učit se, komunikovat, řešit problémy …) rozvoj odborných kompetencí (znalosti, dovednosti, zkušenosti …)

10 STUDENTSKÉ TRENÉRSKÉ CENTRUM Přidaná hodnota: žák přichází k maturitní zkoušce s profesní praxí (certifikovaný školitel) žák před ukončením stupně vzdělání zahájil profesionální kariéru konkurenční výhoda / předpoklad: vize, cílevědomost, autoedukace, plánování

11 Specifikum přístupu: „Žák učí žáka“ standard: prostý přenos obsahu STC: kompetenční rozvoj – převzetí programu (obsah součástí) – tvořivý přístup – převzetí role Vyšší úroveň, zhodnocení, nečekaný posun!

12 PRINCIPY STC I. studenti učí studenty = alternativa motivace = role v realizačním týmu autoselekce kolektivu třídy (aktivita, vůle, cílevědomost, odpo- vědnost, vnitřní motivace),

13 PRINCIPY STC II. pozitivní vzory (z řad žáků), funkční subordinace, uvědomělá kooperace, odbornostní růst (přesvědčení), stavovská čest.

14 MECHANISMUS STC / FÁZE A A1) PRIMÁRNÍ NÁBOR – LEKTOR I. = pracovní skupina Lektor I. (6 žáků, 2. roč.), = červen 2010 / objektivní test A2) EDUKACE (MS Office 2007, 2010) = start: Slavnostní zahájení, Praha = tutorial (3, Praha, IX. - XII. 2010), = e-learning (autoedukace, IX.-XII. 2010), = tematické kurzy (6, Znojmo, IX.–XII. 2010), = odborná práce (specializace)

15 MECHANISMUS STC / FÁZE A A3) CERTIFIKACE (MS Office 07,10) = odbornostní zkoušky, I. 2011, Praha A4) EDUKACE (kurz lektorských dovedností) = tutorial (2, Praha, II., III. 2011) = e-learning (autoedukace, I.-III. 2011) = temat. seminář (2, Znojmo, I.–III. 2011) A5) CERTIFIKACE (lektor) = Praha, III (lektorský tým)

16 MECHANISMUS STC / FÁZE B B1) GENERAČNÍ VÝMĚNA – LEKTOR II. = nábor STC, V. 2011, Znojmo (lektoři = žáci) = asistovaný kurz (mentoring, V. 2011, praxe) = asistovaný kurz (supervize, VI. 2011, praxe) = konkurz do STC B2) EDUKACE (MS Office 2007, 2010) = tutorial (3, Znojmo, IX., X., XII. 2011), = e-learning (autoedukace, IX.-XII. 2011), = tematické kurzy (6, Znojmo, IX.–XII. 2011), = odborná práce (specializace) = kurz Lektor II. / kurz Standard IT

17 MECHANISMUS STC / FÁZE B B3) CERTIFIKACE (IT odbornost) = odbornostní zkoušky, I. 2012, Praha ? B4) EDUKACE (lektorské dovednosti) = tutorial (2, Praha ?, II., III. 2012) = e-learning (autoedukace, I.-III. 2012) = temat. seminář (2, Znojmo, I.–III. 2012) B5) CERTIFIKACE (lektorství) = Praha, III (lektorský tým - 3 osoby)

18 TVÁŘE PROJEKTU STC BARBORA MICHAELA FRANTIŠEK PETR ZDENĚK TOMÁŠ

19 STUDENTSKÉ TRENÉRSKÉ CENTRUM ZNOJMO Poděkování projektovým partnerům!

20 STUDENTSKÉ TRENÉRSKÉ CENTRUM ZNOJMO Hezký den všem, lidem kolem STC zvláště!


Stáhnout ppt "S TUDENTSKÉ T RENÉRSKÉ C ENTRUM I LEARN TO TEACH."

Podobné prezentace


Reklamy Google