Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VY_32_INOVACE_03-35 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Skladba Téma:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VY_32_INOVACE_03-35 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Skladba Téma:"— Transkript prezentace:

1 VY_32_INOVACE_03-35 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Skladba Téma: Vv předmětná Jméno autora: Libuše Gondkovská Vytvořeno dne: Metodický popis, (anotace): Seznámí žáky s vedlejší větou předmětnou Vedlejší věta předmětná

2 Souvětí podřadné Vedlejší věta předmětná

3 Pozorovali jsme přistání letadla. Koho, co jsme pozorovali? Pozorovali jsme, Vedlejší věta předmětná vyjadřuje předmět věty hlavní. Ptáme se na ni pádovými otázkami kromě 1.a 5.pádu. Pozorovali jsme přistání letadla. Koho, co jsme pozorovali? Pozorovali jsme, Vedlejší věta předmětná vyjadřuje předmět věty hlavní. Ptáme se na ni pádovými otázkami kromě 1.a 5.pádu. předmět 4.p jak přistává letadlo.

4 Nahraď rozvitý předmět vedlejší větou předmětnou a určete pád. Jirka zařídil odvoz nepotřebných věcí. Jirka zařídil, že se odvezly nepotřebné věci. Dědeček se rozhodl prodat chalupu. Dědeček se rozhodl, že prodá chalupu. V poledne mistr nařídil uklidit dílnu. V poledne mistr nařídil, aby se uklidila dílna. Budova hrozila rychlým zřícením. Budova hrozila, že se rychle zřítí. Horolezci se rozhodli pro návrat. Horolezci se rozhodli, že se vrátí. Se zvědavostí jsme přihlíželi k Milanovým pokusům. Se zvědavostí jsme přihlíželi, jak Milan dělá pokusy. Oddíl se připravoval na noční hru. Oddíl se připravoval, že si zahraje v noci hru. Jirka zařídil odvoz nepotřebných věcí. Jirka zařídil, že se odvezly nepotřebné věci. Dědeček se rozhodl prodat chalupu. Dědeček se rozhodl, že prodá chalupu. V poledne mistr nařídil uklidit dílnu. V poledne mistr nařídil, aby se uklidila dílna. Budova hrozila rychlým zřícením. Budova hrozila, že se rychle zřítí. Horolezci se rozhodli pro návrat. Horolezci se rozhodli, že se vrátí. Se zvědavostí jsme přihlíželi k Milanovým pokusům. Se zvědavostí jsme přihlíželi, jak Milan dělá pokusy. Oddíl se připravoval na noční hru. Oddíl se připravoval, že si zahraje v noci hru

5 Nahraď předmětnou větu předmětem. Rybář předvedl, co ulovil. Rybář předvedl úlovek. Výprava přepokládala, že bude snadno postupovat. Výprava předpokládala snadný postup. Filmový režisér popsal, jak začínal. Filmový režisér popsal svoje začátky. Kamarád mě požádal, abych mu pomohl. Kamarád mě požádal o pomoc. Rybář předvedl, co ulovil. Rybář předvedl úlovek. Výprava přepokládala, že bude snadno postupovat. Výprava předpokládala snadný postup. Filmový režisér popsal, jak začínal. Filmový režisér popsal svoje začátky. Kamarád mě požádal, abych mu pomohl. Kamarád mě požádal o pomoc.

6 Rozliš VV podmětnou a předmětnou. Není známo, k čemu zařízení sloužilo. Komu se nelení, tomu se zelení. Je pravda, že ten večer pršelo. Jana se divila, čemu se Vašek směje. Nedověděli jsme se, komu to patřilo. Není známo, k čemu zařízení sloužilo. Komu se nelení, tomu se zelení. Je pravda, že ten večer pršelo. Jana se divila, čemu se Vašek směje. Nedověděli jsme se, komu to patřilo. podmětná předmětná podmětná předmětná

7 Rozliš větu podmětnou a předmětnou. Není důležité, jestli to dokážeš. Všem žákům je známo, že je zítra volno. Viděl, že se mu to nepodaří. Poznali jsme, jak je to důležité. Není důležité, jestli to dokážeš. Všem žákům je známo, že je zítra volno. Viděl, že se mu to nepodaří. Poznali jsme, jak je to důležité. podmětná předmětná

8 Označený výraz nahraď větou předmětnou. Syn čekal na otcův návrat. Syn čekal, že se otec vrátí. Přemýšlel o vybudování rodinného domu. Přemýšlel o tom, že vybuduje rodinný dům. Dědeček vypravoval pozoruhodné zážitky. Dědeček vypravoval, co pozoruhodného zažil. Nikdo nepochyboval o jeho statečnosti. Nikdo nepochyboval o tom, že je statečný. Syn čekal na otcův návrat. Syn čekal, že se otec vrátí. Přemýšlel o vybudování rodinného domu. Přemýšlel o tom, že vybuduje rodinný dům. Dědeček vypravoval pozoruhodné zážitky. Dědeček vypravoval, co pozoruhodného zažil. Nikdo nepochyboval o jeho statečnosti. Nikdo nepochyboval o tom, že je statečný.

9 Použité zdroje: HAUSER, Přemysl; STYBLÍK, Vlastimil. Český jazyk : Cvičebnice pro 9.ročník základních škol. Praha : Fortuna, s. ISBN HORÁČKOVÁ, Miroslava, et al. Český jazyk pro sedmý ročník ZŠ. Havlíčkův Brod : Alter, s. ISBN HAUSER, Přemysl; STYBLÍK, Vlastimil. Český jazyk : Cvičebnice pro 9.ročník základních škol. Praha : Fortuna, s. ISBN HORÁČKOVÁ, Miroslava, et al. Český jazyk pro sedmý ročník ZŠ. Havlíčkův Brod : Alter, s. ISBN


Stáhnout ppt "VY_32_INOVACE_03-35 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Skladba Téma:"

Podobné prezentace


Reklamy Google