Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Turanza T001 Produktová prezentace. 2 Koncepce produktu  Turanza je řada premiových cestovních pneu, reprezentující hlavní část sortimentu osobních.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Turanza T001 Produktová prezentace. 2 Koncepce produktu  Turanza je řada premiových cestovních pneu, reprezentující hlavní část sortimentu osobních."— Transkript prezentace:

1 1 Turanza T001 Produktová prezentace

2 2 Koncepce produktu  Turanza je řada premiových cestovních pneu, reprezentující hlavní část sortimentu osobních pneu Bridgestone  T001 následuje silnou reputaci ER300 se zvýšeným zaměřením na bezpečnost a ekologii  T001 konstruována s ohledem na nastávající povinné označování pneu informačními štítky

3 3 Pozice produktu Ekologické vlastnosti Velké průměry ráfků Malé průměry ráfků Sportovní výkony

4 4 Cílová vozidla  T001 je zaměřena na širokou škálu vozidel, od středních/kompaktních po premiové sedany  Několik procesů pro OE homologace již probíhá pro nově uváděné modely vozů  New Mercedes B-Class (MY 2012) byl prezentován s pneu T001 na autosalonu Frankfurt Motorshow

5 5 Vývojové cíle Nová generace cestovní pneu s maximální úrovní BEZPEČNOSTI NA MOKRU, OVLADATELNOSTI a KOMFORTU bez kompromisů v oblasti EKOLOGICKÝCH očekávání dnešní společnosti. BEZPEČNOST A OVLADATELNOST Nejvyšší úroveň bezpečnosti na mokru (brždění, aquaplaning) Nejvyšší úroveň bezpečnosti na mokru (brždění, aquaplaning) Optimální přilnavost a držení stopy při cestování vysššími rychlostmi Optimální přilnavost a držení stopy při cestování vysššími rychlostmi EKONOMICKÝ PROVOZ Nízký valivý odpor snižuje spotřebu paliva a emise C02 Nízký valivý odpor snižuje spotřebu paliva a emise C02 Zvýšená životnost Zvýšená životnost KOMFORT A ZPĚTNÁ VAZBA Efektivita bez ústupků z radosti z jízdy Efektivita bez ústupků z radosti z jízdy Tichá, pohodlná a ekonomická jízda Tichá, pohodlná a ekonomická jízda

6 6 Dokonalé vyvážení vlastností bez kompromisů Dokonalé vyvážení vlastností bez kompromisů Vývojová výzva Bezpečnost na mokru versus Valivý odpor Hlavní cílové vlastnosti stanovené při vývoji pneu jsou ve vzájemném rozporu Samotné stále nové receptury pryžových směsí již samy o sobě neposkytují dostatečné řešení pro splnění náročných požadavků dnešní společnosti ŘEŠENÍ KONFLIKTNÍCH POŽADAVKŮ Zahrnutí všech konstrukčních prvků pneu (konfigurace dezénu, kontura kostry, konstrukce, směsi) pro dosažení vyšší úrovně bezpečnosti při současném snížení valivého odporu NOVÁ GENERACE

7 7 Optimalizace výkonů prostřednictvím Inovativních technologií Optimalizace výkonů prostřednictvím Inovativních technologií Směr vývoje Technologie Přilnavost na mokru Směs s vysokou přilnavostí Nová svrchní běhounová směs (vysoký podíl Siliky) Maximální efektivita odvodu vody Dezénové drážky s čirokým profilem Valivý odpor Nižší energetické ztráty materiálu Optimalizace směsi pomocí technologie Nano Pro-Tech TM Nízká hystereze materiálu při zachování přilnavosti na mokru Zmenšení deformací během rotace (excentricity). Snižuje vnitřní pnutí a namáhání materiálu Konstrukce a tvar kostry Optimalizuje deformace mezi bočnicí a běhounem Ultra nízký vytvrzovací cyklus Rovnoměrné rozložení pnutí mezi kostrou a bočnicí Odlehčená konstrukce (10-15%) Snížení objemu pryže v běhounu a bočnicích Opotřebení Optimalizovaná životnost a odolnost proti nerovnoměrnému opotřebení Směs a tvar kostry Plochý příčný rádius koruny snižuje deformace dezénových figur Souhrnem potenciálu všech vylepšení je dosaženo celkového vylepšení vlastností a vyváženějších jízdních charakteristik T001 byla vyvíjena se zaměřením na všechny výkonové aspekty

8 8  Při zachování přilnavosti na mokru, náhrada příměsí sazí Silikou snižuje valivý odpor  Nejnovější generace směsi s novou polymerovou strukturou (Nano Pro-Tech TM) umožňuje vylepšení rovnováhy mezi přilnavostí na mokru a valivým odporem NANO PRO-TECH TM Technologie kontrolující tvorbu tepla Směs s 90% obsahem SILIKY Nejnovější generace využití NanoProtech pro vlastnosti na mokru PŘILNAVOST NA MOKRU VALIVÝ ODPOR Saze Silika Poslední generace Silika + Nano-ProTech   Inovativní technologie Rovnováha mezi přilnavostí na mokru a valivým odporem Rovnováha mezi přilnavostí na mokru a valivým odporem Nové nízkoodporové směsi (nové Polymery) Uspořádání molekul pod kontrolou technologí Nano Pro-Tech Rovnoměrnější rozmísení částic Siliky Maximální styčná plocha Konsistentní brzdný účinek pomocí SMĚSI

9 9 Nanostructure-oriented Properties Control Technology NanoPro-TechTM je technologie která v nano-měřítku kontroluje vazby mezi polymery, plniči a dalšími složkami pryžové směsi NANO PRO-TECH TM Technologie kontrolující tvorbu tepla Pro snížení valivého odporu je úkolem minimalizovat tvorbu tepla vznikajícího cyklickou deformací pryže. Aplikací technologie “NanoPro-Tech” a nových polymerů se snižue tření mezi molekulami uhlíku a tím se celkově snižuje tvorba tepla představujícího energetické ztráty. Inovativní technologie Snížení valivého odporu Energetické ztráty vznikající pnutím materiálu při cyklické deformaci pryže při odvalování pneu = Valivý odpor Sledování deformací v Makro-měřítku Deformace povrchu běhounu Sledování tvorby tepla ve struktuře pryže v Nano-měřítku (10 x zvětšení) (10 x zvětšení) pomocí SMĚSI

10 10 Inovativní technologie Snížení valivého odporu Vyšší pnutí nárazníků Nižší pnutí v bočnicích Pnutí pod kontrolou – snížení deformací během rotace Vyšší excentricita Nižší valivý odpor pomocí KONSTRUKCE a TVARU Tuhost nárazníků Tuhost bočnic Excentricita Lepší Nižší deformace běhounu  Nízká hystereze konstrukce kostry  Nižší objem výplně jádra patky  Snížení tloušťky stěny bočnic  Ultra nízký vytvrzovací cyklus pro dokonale rovnoměrné vnitřní pnutí v kostře a bočnicích  Oblejší vydutí bočnice v příčném řezu    T001  Vydutí (rádius bočnice) 

11 11 BRZDĚNÍ A HLUČNOST – Ostře zešikmené lamely BRZDĚNÍ A OVLADATELNOST – Ramenní bloky s vysokou trakcí BEZPEČNOST NA MOKRU – široké drážky pro účinný odvod vody Inovativní technologie Efektivní odvod vody a optimalizované rozložení drážek pro vyváženější rozložení tlaku ve styčné ploše. Odolnost proti aquaplaningu a maximální stabilita a ovladatelnost na mokrém povrchu. Zvyšování bezpečnosti a ovladatelnosti Zvyšování bezpečnosti a ovladatelnosti Konfigurace DEZÉNU VNITŘNÍ - MOKRO VNĚJŠÍ - SUCHO Multi-žebrový dezén Zvýšení příčné (vnější rameno) a podélné (vnitřní rameno) tuhosti figur pro optImální styčnou plochu. Vysoká brzdná účinnost a maximální držení zvolené stopy v zatáčkách ASYMETRICKÝ DEZÉN 60° zešikmení lamel pro nejúčinnější brzdné hrany, nejlepší rozložení styčného tlaku a snížení hlučnosti 0° úhel lamel Velká deformace bloků 60° úhel lamel Malá deformace bloků Středové bloky napojené na tenké žebro pro rovnoměrnější rozložení styčného tlaku zlepšují brzdnou účinnost a přilnavost na mokru

12 12 HLUČNOST – drážka oslabující resonanci Inovativní technologie Uzavřené kanálky působí jako Helmholtzovy rezonátory, a tak snižují vysokofrekvenční hlučnost dezénu (tzv.hluk měřený při projetí vozidla kolem) Zvýšení komfortu – Snížení hlučnosti Zvýšení komfortu – Snížení hlučnosti Helmholtzův rezonátor nebo Helmholtzův oscilátor je baňka naplněnáí plynem (obvykle vzduchem) se vstupním otvorem (hrdlem). Objem vzduchu uvnitř baňky a v okolí hrdla vibruje díky pružnosti (stlačitelnosti) vzduchu uvnitř. Je-li vzduch vtlačen do dutiny baňky, tlak uvnitř vzroste. Pokud vnější síla tlačící vzduch dovnitř přestane působit, tlak zevnitř uniká hrdlem ven. Tlak v dutině baňky pak zůstane o něco nižší, než okolní tlak, a tento pokles tlaku opět vtahuje vzduch dovnitř. Tento proces se opakuje v rozsahu rozdílu tlaků, který se s každým dalším cyklem snižuje. Boční rozvětvení – uzavřený kanál Helmholtz – baňkovitá dutina Vzduch při atmosférickém tlaku Stlačení vzduchu uvnitř Vzduch v hrdle m Konfigurace DEZÉNU Simulace měření v hlavní dezénové drážce Frekvence [Hz] dB(A) S Helmholtz efektem Bez Helmholtz efektu

13 13 ROVNOMĚRNÉ OPOTŘEBENÍ – Konsistentní tlak ve styčné ploše Inovativní technologie Průběžná obvodová žebra a plochý příčný rádius koruny snižují deformace bloků a tím optimalizují rovnoměrnost opotřebení a současně snižují hlučnost dezénu Průběžná obvodová žebra a plochý příčný rádius koruny snižují deformace bloků a tím optimalizují rovnoměrnost opotřebení a současně snižují hlučnost dezénu Dokonalá přilnavost v zatáčnách, držení stopy Dokonalá přilnavost v zatáčnách, držení stopy a zpětná vazba řízení a zpětná vazba řízení Prodloužení životnosti pneu Prodloužení životnosti pneu ODOLNOST PROTI NEROVNOMĚRNÉMU OPOTŘEBENÍ ODOLNOST PROTI NEROVNOMĚRNÉMU OPOTŘEBENÍ – podélné propojení ramenních bloků Sportovní dezénT001  Propojení ramenních bloků s obvodovým žebrem pro rovnoměrnější rozložení tlaku ve styčné ploše snižuje jejich pohyb a namáhání pnutím ve střihu  Zvýšený brzdný účinek a vyšší odolnost proti nerovnoměrnému opotřebení NepropojenéPropojené Konfigurace DEZÉNU

14 14 Graf ukazuje: Infračervené snímky pořízené po 20 min zahřátí pneu na bubnové stolici Rozměr: 205/55 R16 91V Zatížení:490 kg (80% max zatížení dle ETRTO) Rychlost: 80 km/h VALIVÝ ODPOR ER300 T001 Dosažení výkonů Jasný výsledek: snížení valivého odporu o 19% oproti předchůdci Špičková hodnota ve srovnání s prémiovými konkurenty (Nižší = lepší) HMOTNOST (index) KOEF.VALIVÉHO ODPORU (index) ER300 T001 KONKURENT 1 KONKURENT 2 KONKURENT 3

15 15 BEZPEČNOST NA MOKRU Dosažení výkonů Vylepšené ekologické vlastnosti při současném posouvání limitů bezpečnosti díky novým inovativím technologiím. (o 1 metr kratší brzdná dráha a vylepšená přesvědčivá ovladatelnost) Podmínky testu Vozidlo VW GOLF 2.0 TDI Testovaný rozměr: 205/55 R16 91V BOČNÍ AQUAPLANING OVLADATELNOST - MORKO BRZDĚNÍ - MOKRO (hrubý asfalt) Index T001 ER300

16 16 Podmínky testu:  205/55 R16 : VW Golf (přední náhon)  225/45 R17 : Mercedes C-Class (zadní náhon)  4 cestující + zavazadla (30kg)  km flotilový tes (kombinace dálnic, silnic 1.a 2. třídy a městského provozu) OPOTŘEBENÍ – ŽIVOTNOST PNEU T001 – Levá Zadní Dosažení výkonů > O 15% vyšší průměrná životnost oproti předchůdci (průměr celého sortimentu rozměrů) (průměr celého sortimentu rozměrů) T001 – Levá Přední Flotilové testy potvrzují laboratorní výsledky 225/45 R17 205/55 R /55 R16 BUBNOVÝ TEST (index) 205/55 R16 FLOTILOVÝ TEST (index - front avg) 225/45 R17 FLOTILOVÝ TEST (index -rear avg) ER300 T001

17 17 Shrnutí Dosažení výkonů Oblast výkonů Technologie Zlepšení BEZPEČNOST NA MOKRU Nová svrchní běhounová směs s vysokým podílem Siliky Široké dezénové drážky O 1 metr kratší brzdná dráha VALIVÝ ODPOR Tvorba tepla pod kontrolou technologie Nano Pro-Tech TM Konstrukce kostry a kontura bočnice O 19%nižší valivý odpor znamená úsporu 2.3% paliva* KOMFORT Odlehčená kostrukce Helmholtzovy rezonátory Až o 1dB tišší OPOTŘEBENÍ Inovovaná směs Konsistentní styčná plocha O 15% zvýšení životnosti T001 = Úspěšný vývoj nové generace, dosahující nejvyšší úrovně bezpečnosti spolu s dalším vylepšováním ekologických vlastností, pro lepší splnění požadavků dnešní společnosti * Kalkulováno s použitím NEDC jízdního cykluna vozidle střední velikosti BRZDĚNÍ - MOKRO (drsný asfalt) OVLADATELNOST - MOKRO BRZDĚNÍ - SUCHO OVLADATELNOST - SUCHOHMOTNOST KOEF. VALIVÉHO ODPORU OPOTŘEBENÍ T001 ER300

18 18 Děkujeme za pozornost


Stáhnout ppt "1 Turanza T001 Produktová prezentace. 2 Koncepce produktu  Turanza je řada premiových cestovních pneu, reprezentující hlavní část sortimentu osobních."

Podobné prezentace


Reklamy Google