Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."— Transkript prezentace:

1 Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

2 Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací :

3 Vzdělávací obor: Kroužek Třída: 6.D Vyučující: Mgr.Daniela Gongolová Datum: Téma vyučovací hodiny : „ Sudoku – hlavolamy, které dobyly svět„ „ Sudoku – hlavolamy, které dobyly svět„ Vybavení učebny : PC – notebook PC – notebook dataprojektor dataprojektor

4 Zdroje informací Mepham,Michael, Sudoku 1,nakladatelství Lucka, 2005 Mepham,Michael, Sudoku 1,nakladatelství Lucka, 2005

5 SUDOKU 1 Hlavolamy, které dobyly svět

6 Co je sudoku??? tato hra pochází z Japonska tato hra pochází z Japonska su znamená číslo, doku se dá přeložit jako jeden jediný su znamená číslo, doku se dá přeložit jako jeden jediný hlavolamy sudoku se staly mánií v Japonsku v roce 2004 a toto šílenství postupně zachvátilo celý svět hlavolamy sudoku se staly mánií v Japonsku v roce 2004 a toto šílenství postupně zachvátilo celý svět

7 Mřížka - čtverec - pole Mřížka - čtverec - pole Hrací plochu tvoří čtvercová mřížka o rozměrech 9*9 čtverečků,která je rozdělena na 9 menších čtverců 3*3. Každý hlavolam má logické a jediné řešení Abyste ho úspěšně vyřešili, musí každá řada, každý sloupec a každý čtverec obsahovat všechna čísla od 1 do 9.

8 Hádání Nesnažte se řešení uhádnout!!! Nesnažte se řešení uhádnout!!! K řešení potřebujete jednoduchou logiku K řešení potřebujete jednoduchou logiku

9 Jak začít?? Pouhou logikou se dostanete hodně daleko. Pouhou logikou se dostanete hodně daleko. Pokládejte sami sobě takovéto otázky : Pokládejte sami sobě takovéto otázky : a) pokud je 1 v tomto čtverci, může být v tomto sloupci ? b) pokud je 9 v této řádce může být v tomto poli?

10 1. U tohoto příkladu sledujte čtverec 9. Není tam číslo 8, ale číslo 8 už je ve sloupci 7 a 8. Jediné vhodné místo pro 8 je sloupec 9 a v tomto sloupci je jediné volné pole v řádce 9.Takže napište 8 do tohoto pole. Našli jste své první číslo.

11 2. Pokračujeme ve sledování čísla 8. Ve čtverci 1 není žádná osmička, ale můžeme ji najít v řádce 1 a 2. Takže ve čtverci 1 můžeme číslo 8 umístit pouze do řádky 3, ale tam jsou dvě volná pole. Pomozte si tak, že tužkou vepíšete malou osmičku do obou políček. Teprve později budeme schopni vyloučit jednu z možností.

12 3. Sledovali jsme čtverec 9. Jak vidíte ve čtvercích 7 i 8 se nachází číslo 2, ale dosud není ve čtverci 9. Tyto dvojky jsou umístěny v řádcích 8 a 9, to znamená, že dvojka ve čtverci 9 musí být jedině v řádce 7. A protože ve sloupci 8 už dvojka je, pak zbývá ve čtverci jen jediné políčko, kam může dvojka přijít. Číslo 2 napíšeme do čtverce 9 na pozici 7,7.

13 4. Podobná situace je s čísly 4 ve čtvercích 4 a 5,ale zde není řešení jednoznačné. Umístění těchto čtyřek spolu se 4 ve sloupci 7 vylučuje všechna pole ve čtverci 6 kromě dvou. Opět tužkou vepište malé čtyřky do těchto dvou polí. Později se jedna možnost potvrdí a druhou vymažete.

14 5. Teď vyřešte jedno číslo sami. Prohlédněte si čtverec 8 a najdi kde by mělo přijít číslo 7.

15 6. Nyní si prohlédněte čtverec 3 a zkuste určit kde by mělo přijít číslo číslo 7. 7

16 Nyní vyzkoušejte sami

17 Sudoku č.1 Nápověda pokud ji potřebujete Začni třeba čtvercem 5 a zkus umístit číslo 9. Dále ve čtverci 3 umísti 9. Zkus pokračovat sám.

18 Sudoku č. 2 Nyní už zcela určitě žádnou nápovědu nepotřebuješ,viď? Zkusíš to úplně sám..

19 Hodnocení vyučovací hodiny Atraktivnost pro žáky Atraktivnost pro žáky Názornost Názornost Postupné zobrazování textu Postupné zobrazování textu Klady Zápory Klady Zápory

20 Poznámky k prezentaci Toto téma připraveno pro žáky 6.třídy s rozšířenou výukou matematiky Toto téma připraveno pro žáky 6.třídy s rozšířenou výukou matematiky Žáci pracovali s nafocenými materiály, do kterých řešení doplňovali Žáci pracovali s nafocenými materiály, do kterých řešení doplňovali Využití laserového ukazovátka usnadňuje žákům orientaci v mřížce Využití laserového ukazovátka usnadňuje žákům orientaci v mřížce


Stáhnout ppt "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."

Podobné prezentace


Reklamy Google