Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."— Transkript prezentace:

1 Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

2 Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací :

3 Vzdělávací obor:Přírodopis Třída:6.C Vyučující :Mohylová Iva Datum: Téma vyučovací hodiny : „Krytosemenné rostliny“ „Krytosemenné rostliny“ Vybavení učebny : připojení na INTERNET připojení na školní síť – výukové programy PC – notebook PC – notebook dataprojektor dataprojektor

4 Zdroje informací „Ekologický přírodopis“ pro 6.ročník ZŠ – Kvasničková D., Jeník J., Pecina P., Cais J.; nakladatelství FORTUNA Praha 2002 „Ekologický přírodopis“ pro 6.ročník ZŠ – Kvasničková D., Jeník J., Pecina P., Cais J.; nakladatelství FORTUNA Praha 2002

5 Opakování: 1. Vyjmenuj dvě kapradiny. 2. Vysvětli pojem oddenek. 3. Popiš proces tvorby uhlí. 4. Vysvětli, co je jehlice. 5. Vysvětli pojem lesní monokultura. 6. Vyjmenuj pět jehličnatých stromů. 7. Řekni název jehličnanu, který je jedovatý. 8. Co znamená, že rostlina je nahosemenná? 9. Vyjmenuj alespoň pět lesních bylin. 10. Vysvětli pojem krytosemenná a vytrvalá rostlina.

6 KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY - KEŘE Bez hroznatý – hojný keř našich lesů v podhorských a horských oblastech Bez černý – roste v nížinách u obou je podobná barva květů i květenství, liší se barvou plodů a jejich souborů, kterým se říká plodenství; stonky z části zdřevnatělé u obou je podobná barva květů i květenství, liší se barvou plodů a jejich souborů, kterým se říká plodenství; stonky z části zdřevnatělé Dužnina plodů je potravou pro ptáky → semeno obsažené v plodu se při trávení neporuší a spolu s ptačím trusem se dostane do lesní půdy → tam vyklíčí (po lese je rozšiřováno ptáky) Dužnina plodů je potravou pro ptáky → semeno obsažené v plodu se při trávení neporuší a spolu s ptačím trusem se dostane do lesní půdy → tam vyklíčí (po lese je rozšiřováno ptáky)

7 Příbuznost rostlin – podle podobností ve stavbě listů, květů, plodů Rostliny stejného druhu = rostliny, které se shodují ve všech základních vlastnostech (ve stavbě těla, nárocích na prostředí, …)

8 Jméno druhu rostliny Skládají se ze dvou slov (podstatné jméno a přídavné jméno) Skládají se ze dvou slov (podstatné jméno a přídavné jméno) Bez černý x Bez hroznatý Bez černý x Bez hroznatý rostliny téhož rodu mají stejnou první část jména (podstatné jméno – bez) – označuje rod liší se druhou částí – přídavným jménem - označuje druh Lesní keře: ostružiník maliník, vřes obecný, brusinka obecná, ostružiník křovitý, borůvka obecná

9 Zápis: Podle podobností ve stavbě listů, květů a plodů se určuje příbuznost rostlin. Rostliny stejného druhu = rostliny, které se shodují ve všech základních vlastnostech (např. ve stavbě těla) Jméno druhu rostliny bez černý rodové jméno druhové jméno

10 Opakování: 1. Vysvětli pojem krytosemenná rostlina. 2. Vysvětli pojem vytrvalá rostlina. 3. Vyjmenuj alespoň dva lesní keře. 4. Podle čeho se určuje, zda jsou si rostliny podobné? 5. Vyber si jeden název lesního keře a urči u něj jméno druhové a jméno rodové.

11 Hodnocení vyučovací hodiny Usnadnění práce učiteli při zápisu učiva žákům do sešitu. Usnadnění práce učiteli při zápisu učiva žákům do sešitu. Klady Zápory Klady Zápory


Stáhnout ppt "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."

Podobné prezentace


Reklamy Google