Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Slide.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Slide."— Transkript prezentace:

1 9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Slide č.1 – úvod, název tématu, motivace Strany trojúhelníka můžeme též pojmenovat malými písmeny. Stranu pojmenováváme podle protilehlého vrcholu. Autor: Mgr. Blanka Průšová

2 9.2 Co již víme Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Přímka p Polopřímka AB Úsečka AB Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika

3 9.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Pamatuj: Pro strany trojúhelníka musí platit, že součet délek každých dvou jeho stran je větší než délka jeho třetí strany. Říkáme, že pro strany trojúhelníku platí TROJÚHELNÍKOVÁ NEROVNOST. Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika

4 9.4 Co si řekneme nového? Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Postup: 1) Narýsuj přímku p a sestroj úsečku │ AB │ = 6 cm. 2) Opíši oblouk kružnice se středem v bodě A a poloměrem r = 4 cm. 3) Opíši oblouk kružnice se středem v bodě B a poloměrem r = 5 cm. 4) Průsečík oblouků označím C a narýsuji strany AC a BC. 5) Provedu kontrolu správnosti – pomocí měření stran trojúhelníku. Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika

5 9.5 Procvičení a příklady Slide č.5 – procvičení, příklady Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 4) Rozhodni, zda můžeš narýsovat trojúhelník, jehož strany mají délky : a) 5 cm, 8 cm, 6 cm b) 2 cm, 3 cm, 5 cm c) 4 cm, 3 cm, 8 cm Trojúhelník, který lze sestrojit, narýsuj do sešitu. Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika

6 9.6 Něco navíc pro šikovné Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 1. Zamysli se, kolik trojúhelníků mohu narýsovat, když vím, že a=8 cm, b=6 cm, c=5 cm. Narýsuj je. 2. Kolik různých trojúhelníků můžeš napočítat v těchto obrazcích? Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika

7 9.7 Triangle Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika trojúhelník – triangle vrchol - vertex bod – point strana trojúhelníka – side of the triangle úhel – angle kružnice – circle Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika

8 9.8 Test znalostí Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 1.Trojúhelník je: a) rovinný obrazec, který má 3 vrcholy b) prostorový obrazec, který má 3 vrcholy c) rovinný obrazec, který nemá 3 strany d) prostorový obrazec, který má 3 úhly 3) Trojúhelník, jehož ramena mají stejnou délku, se nazývá: a) stejnostranný b) rovnostranný c) rameník d) rovnoramenný 2. Rovnostranný trojúhelník: a) je rovinný útvar, který má 2 strany stejně dlouhé b) prostorový útvar, který má 3 strany stejně dlouhé c) rovinný útvar, který má 3 strany stejně dlouhé d) rovinný útvar, který neexistuje 4) Trojúhelník ABC nelze sestrojit, pokud znám: a) délku všech stran b) délku strany AB a velikost 2 přilehlých úhlů c) délku strany AB a BC d) délku strany BC a CA a AB Správné řešení: 1.a, 2.c, 3.d, 4.c Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika

9 Jak je lehká geometrie – Pracovní sešit pro 5. ročník ( Nová škola )- Z.Rosecká Matematika pro 4. ročník ( Alter )-R.Blažková, K.Matoušková, M.Vaňurová Matematika – pro 5. ročník ZŠ 1.a 2.díl ( Dialog )-J.Cihlář, M.Zelenka Obrázky z databáze Klipart Jak je lehká geometrie – Pracovní sešit pro 5. ročník ( Nová škola )- Z.Rosecká Matematika pro 4. ročník ( Alter )-R.Blažková, K.Matoušková, M.Vaňurová Matematika – pro 5. ročník ZŠ 1.a 2.díl ( Dialog )-J.Cihlář, M.Zelenka Obrázky z databáze Klipart Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 9.9 Použité zdroje, citace

10 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika AutorMgr. Blanka Průšová Období07 – 12/2011 Ročník3. ročník Klíčová slovaPravoúhlý, rovnostranný, rovnoramenný trojúhelník, konstrukce, shodnost, trojúhelníková nerovnost AnotacePrezentace popisující druhy trojúhelníků a konstrukci pomocí tří stran 9.10 Anotace


Stáhnout ppt "9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Slide."

Podobné prezentace


Reklamy Google