Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Agenda  Historie  2D grafika  Rastrová  Vektorová  3D grafika  Budoucnost.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Agenda  Historie  2D grafika  Rastrová  Vektorová  3D grafika  Budoucnost."— Transkript prezentace:

1

2 Agenda  Historie  2D grafika  Rastrová  Vektorová  3D grafika  Budoucnost

3 Počítačová grafika  použití PC k tvorbě umělých grafických objektů, nebo jejich úpravě  úzká spojitost se zobrazovacími zařízeními (-> problémy)

4 Historie  historie sahá mnohem dále před první počítače  založeno na vynálezech a objevech z různých oborů, hlavně matematiky

5 Historie - vynálezy př. n.l : Euklidus formuluje základy geometrie – 1446 : Filippo Brunelleschi se intenzivně zabývá perspektivou : René Descartes pracuje v oboru analytické geometrie a zabývá se systémem popisu objektů v prostoru (přibližně) : Gottfried Wilhelm Leibniz a Issac Newton vynalezli systém pro popis dynamických systémů 1814 – 1897 : James Joseph Sylvester vymyslel maticový zápis. Bez něho by byly transformace ve 3D značně komplikované : J. Presper Mauchly a John William Mauchly staví ENIAC.

6 ASCII art  základy v 19. století  reprezentace obrázků pomocí písmen a znaků ASCII  použití: psací stroje, negrafické počítačové terminály, , …

7 2D grafika  pracuje s 2D objekty  informace popsaná v rovině  2 základní přístupy:  rastrová (bitmapová)  vektorová

8 Rastrová grafika  pravidelná síť pixelů uspořádaných do mřížky  každý pixel má specifické informace  kvalitu udává rozlišení a barevná hloubka  použití: fotografie, televize, složité ilustrace

9 Rastrová grafika Výhody:  snadné pořízení, převod mezi formáty, široká podpora, složité předlohy Nevýhody:  velký objem dat, ztráta kvality při transformacích a změně velikosti, omezená možnost zvětšení

10 Formáty & programy  ztrátová/bezztrátová komprese  PSD, JPEG, GIF, TIFF, PNG, BMP  Adobe Photoshop, Corel PhotoPaint, Corel Paint Shop Pro, GIMP, …

11 Vektorová grafika  obrázek složen ze základních geometrických tvarů (bod, přímka, křivka,…)  základem je analytická geometrie – Pierr Béziere  použití: sazba, ilustrace, loga, animace, …

12 Vektorová grafika Výhody:  bezproblémová editace, práce s každým objektem odděleně, menší paměťová náročnost Nevýhody:  složitější pořízení obrázku, složitější objekty náročnější na CPU a operační paměť

13 Formáty & programy  SVG, ZMT, CDR, EPS, PS, PDF, AI, DWG  Adobe Illustrator, Corel Draw, Zonner Callisto, ACD Canvas, …

14 3D grafika  vychází z vektorové 2D grafiky, ale geometrická data se ukládají v prostoru  skládá se z polygonů  pro finální prezentaci se používá tzv. rendering

15 3D grafika  modelování  texturace  animace  rendering

16 Historie 3D grafiky  USA, 60. léta 20. století  projekt pro rozvoj počítačové grafiky – Utah 1968  Firmy Netscape, Pixar, Adobe, Silicon Graphics

17 Budoucnost - vektorová  SVG (Scalable Vector Graphics)  webová grafika  2D grafika popsaná pomocí XLM  GIS aplikace  přechod na plně vektorovou grafiku

18 Budoucnost – 3D grafika  Ray-tracing  metoda renderingu  3D obrazovky

19 Dotazy

20 Děkujeme za Vaši pozornost


Stáhnout ppt "Agenda  Historie  2D grafika  Rastrová  Vektorová  3D grafika  Budoucnost."

Podobné prezentace


Reklamy Google