Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Obchod DUMVY_32_INOVACE_EKU_326.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Obchod DUMVY_32_INOVACE_EKU_326."— Transkript prezentace:

1 Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Obchod DUMVY_32_INOVACE_EKU_326 TémaStát a spotřebitel AutorIng. Lucie Daňková AnotaceVýklad Druh učebního materiáluPrezentace Věková skupina žáků (popř. ročník)2. ročník Časový rozsah20 minut Nutné technické vybaveníNotebook, dataprojektor, promítací plátno, Power Point

2 STÁT A SPOTŘEBITEL Práva spotřebitelů upravuje zejména: Zákon o ochraně spotřebitele Občanský zákoník

3 STÁT A SPOTŘEBITEL Předpisy na ochranu spotřebitele vymezují jeho základní práva: Právo na bezpečnost Nikdo nesmí nabízet nebezpečné výrobky. Prodávající musí zajistit hygienické a další podmínky. Např. u potravin je stanoveno, při jaké teplotě se mají skladovat.

4 STÁT A SPOTŘEBITEL Právo na informovanost Údaje o výrobku – složení, technické parametry,… Podmínky prodeje – cena, záruky, reklamace, provádění záručních oprav Jaká nebezpečí by mohla provázet použití výrobku

5 STÁT A SPOTŘEBITEL Právo na reklamaci Prodávající je povinen spotřebitele řádně informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady výrobků a služeb a také o tom, kde lze reklamaci uplatnit a o provádění záručních oprav.

6 STÁT A SPOTŘEBITEL Právo nebýt diskriminován Prodávající se nesmí chovat v rozporu s dobrými mravy a nesmí nikoho diskriminovat. Právo na výběr Nelze nezákonnými způsoby omezovat konkurenci. K tomu slouží zákon o ochraně hospodářské soutěže.

7 STÁT A SPOTŘEBITEL Právo nebýt klamán Nikdo nesmí klamat spotřebitele, uvádět nepravdivé, nedoložené, neúplné, nepřesné, nejasné, dvojsmyslné nebo přehnané údaje. A také nesmí údaje zamlčovat. Právo být slyšen V případě utrpění újmy má spotřebitel možnost situaci nechat prošetřit institucí pověřenou dozorem nad ochranou spotřebitele.

8 POUŽITÁ LITERATURA KLÍNSKÝ, P.; MÜNCH, O. Ekonomika pro obchodní akademie a ostatní střední školy 4. díl. 3. vyd. Praha: Eduko, 2010, 152 s. ISBN 978-80-87204-27-6 PETRŽELOVÁ, J. Maturitní otázky ekonomie.1. vyd. Praha: Fragment, 2008, 190s. ISBN 978-80-253-0598-0 ZLÁMAL, J.;MNDL, Z. Ekonomie nejen k maturitě 1. 2. vyd. Kralice na Hané:Comuter Media,s.r.o.,2008,128 s. ISBN 978-8086686-98-1


Stáhnout ppt "Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Obchod DUMVY_32_INOVACE_EKU_326."

Podobné prezentace


Reklamy Google