Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému."— Transkript prezentace:

1 Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Procvičovací cvičení – věta a souvětí Projekt Škola činností CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_177 ©Mgr. Soňa Patrochová Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost. Základní škola Loket, okres Sokolov

2 Název: procvičovací cvičení – věta a souvětí Anotace: pracovní listy jsou určeny k procvičování probraného učiva Autor: Mgr. Soňa Patrochová Jazyk: Český Očekávaný výstup: rozlišovat větu jednoduchou a souvětí Klíčová slova: věta jednoduchá, souvětí, spojovací výrazy, větné vzorce Druh učebního materiálu: pracovní listy Druh interaktivity: Cílová skupina: žáci 1.stupně základní školy Stupeň a typ vzdělávání: 1.stupeň ZŠ - základní Ročník: 4. Vazby na ostatní materiály: učebnice a pracovní sešit ČJ 4.ročník – Nová škola Brno

3 Doplň chybějící spojku  Čekali jsme dlouho na autobus, _____ stále nepřijížděl.  Ležím celý den v posteli, _____ jsem nemocný.  Dostal jsem špatnou známku, ____ píšu celé odpoledne úkoly.  Budu se dívat na televizi _____ si budu číst.  Řekl mi, _____ snědl celou svačinu.  Maminka si koupila suroviny, _____mohla upéct buchtu.  _____ jsem přišel domů, začalo pršet.  Včera mě bolel zub, ____ jsem musel jít k zubaři.  O víkendu babička uklidila celý byt _____ uvařila nám výborný oběd. Nápověda spojovacích výrazů: aby, nebo, který, protože, a tak, a proto, že, když, a.

4 Doplň chybějící část věty  Ptáci mohou létat, protože ______________________.  V létě svítí sluníčko, a proto _____________________.  Klokani mají na břiše kapsu, aby _________________.  Rád hraju fotbal, ale ___________________________.  Mám radost, když _____________________________.  Nehraju počítačové hry ani ______________________.  Mám rád jablka, když __________________________.  Často mi říká, že ______________________________.

5 Vytvoř dána souvětí  V1 a V2. ___________________________________________  V1 nebo V2. ___________________________________________  V1, ale V2. ___________________________________________  V1, že V2. ___________________________________________  V1, aby V2. ___________________________________________

6 Napiš vzorce souvětí  Petr spadl z kola a zlomil si nohu. ________________  Opice trhaly banány, protože měly hlad. ________________  Nešel jsem do kina ani jsem nejel na výlet. ________________  Dostal jsem bonbony, které mi nechutnají. ________________  Maminka uvařila dobrou večeři, aby hostům chutnalo. ________________

7 Sestav srozumitelnou větu Spadl jsem do řeky Chtěl jsem jet na kole, Náš pes hodně štěká, Koupil jsem si boty, Maminka mi upekla koláče, Ptal jsem se tatínka, Venku svítí sluníčko Celý den pršelo, Dostal jsem velký dárek k Vánocům, Celé léto jsme strávili u babičky, Buď pojedu autem Chytili jsme s dědou kapra, nebo půjdu pěšky. která bydlí na vesnici. protože jsem byl celý rok hodný. a ptáci zpívají. protože jsem měl hlad. které mi byly malé. a měl jsem mokré kalhoty. ale začalo pršet. aby odehnal zloděje. kam se budeme stěhovat. a proto jsme doma hráli hry. kterého jsme si dali k večeři.

8 Doplň chybějící spojku  Čekali jsme dlouho na autobus, který stále nepřijížděl.  Ležím celý den v posteli, protože jsem nemocný.  Dostal jsem špatnou známku, a proto píšu celé odpoledne úkoly.  Budu se dívat na televizi nebo si budu číst.  Řekl mi, že snědl celou svačinu.  Maminka si koupila suroviny, aby mohla upéct buchtu.  Když jsem přišel domů, začalo pršet.  Včera mě bolel zub, a tak jsem musel jít k zubaři.  O víkendu babička uklidila celý byt a uvařila nám výborný oběd.

9 Doplň chybějící část věty  Ptáci mohou létat, protože mají křídla.  V létě svítí sluníčko, a proto chodíme často k vodě.  Klokani mají na břiše kapsu, aby v ní mohli nosit svá mláďata.  Rád hraju fotbal, ale nerad trénuji.  Mám radost, když udělám dobrý skutek.  Nehraju počítačové hry ani nekoukám na televizi.  Mám rád jablka, když mi je maminka nakrájí.  Často mi říká, že jsem chytrý.

10 Vytvoř dána souvětí  V1 a V2. Koupil jsem si nové plavky a půjdu plavat.  V1 nebo V2. Koupím si bagetu nebo půjdu na oběd do restaurace.  V1, ale V2. Spadl jsem ze stromu, ale nic mě nebolí.  V1, že V2. Maminka si myslí, že chodím rád do školy.  V1, aby V2. Ptáci si staví hnízda, aby chránili svá mláďata.

11 Napiš vzorce souvětí  Petr spadl z kola a zlomil si nohu. V1 a V2.  Opice trhaly banány, protože měly hlad. V1, protože V2.  Nešel jsem do kina ani jsem nejel na výlet. V1 ani V2.  Dostal jsem bonbony, které mi nechutnají. V1, které V2.  Maminka uvařila dobrou večeři, aby hostům chutnalo. V1,aby V2.

12 Sestav srozumitelnou větu Spadl jsem do řeky Chtěl jsem jet na kole, Náš pes hodně štěká, Koupil jsem si boty, Maminka mi upekla koláče, Ptal jsem se tatínka, Venku svítí sluníčko Celý den pršelo, Dostal jsem velký dárek k Vánocům, Celé léto jsme strávili u babičky, Buď pojedu autem Chytili jsme s dědou kapra, nebo půjdu pěšky. která bydlí na vesnici. protože jsem byl celý rok hodný. a ptáci zpívají. protože jsem měl hlad. které mi byly malé. a měl jsem mokré kalhoty. ale začalo pršet. aby odehnal zloděje. kam se budeme stěhovat. a proto jsme doma hráli hry. kterého jsme si dali k večeři.

13 Seznam použité literatury a pramenů: 1. Zdroj - 2. Zdroj – Autor: Soňa Patrochová Základní škola Loket, okres Sokolov Květen 2012 Objekty, použité k vytvoření sešitu, jsou součástí SW Smart Notebook nebo pocházejí z veřejných knihoven obrázků (public domain) nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. PHDR. JAROMÍRA KVAČKOVÁ. Český jazyk 4 nově : Pracovní sešit pro 4. ročník. Tiskárna Nový Malín: NOVÁ ŠKOLA, s.r.o., ISBN JANÁČKOVÁ, Mgr. Zita a PaedDr. Hana MÜHLHAUSEROVÁ. Český jazyk 4: učebnice pro 4. ročník. 2. Brno: Nová škola s.r.o., ISBN


Stáhnout ppt "Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému."

Podobné prezentace


Reklamy Google