Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Centrála: Podolská 50 147 00 Praha 4 Tel.: 00420-241433371 10 let partnerem při tvorbě silných značek MCM 2007 Multiplex Cinemas M.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Centrála: Podolská 50 147 00 Praha 4 Tel.: 00420-241433371 10 let partnerem při tvorbě silných značek MCM 2007 Multiplex Cinemas M."— Transkript prezentace:

1 Centrála: Podolská 50 147 00 Praha 4 Tel.: 00420-241433371 E-mail: praha@ave.cz 10 let partnerem při tvorbě silných značek MCM 2007 Multiplex Cinemas M onitor Zpracovali: Radka Výborná a Martin Řeháček radka.vyborna@ave.cz, martin.rehacek@ave.cz

2 Str. 1 MCM 2007 •Jde o unikátní výzkum mapující pozici různých multikin v místech působení včetně spádových oblastí po celé České republice. •Projekt umožňuje definovat cílovou skupinu kinoreklamy a jejího potenciálu •Výzkum probíhá jednou ročně v lokalitách působení multikin •Výzkum splňuje minimální standardy SIMAR •Výzkum realizuje nezávislá výzkumná agentura AVE marketing Multiplex Cinemas M onitor ? Co je Multiplex Cinemas M onitor ?

3 Str. 2 MCM 2007 Multikina oslovují jen ve zvolených městech působení více než dva milióny obyvatel. Počet obyvatel Ostrava 309 098 Hradec Králové 94 255 České Budějovice 94 747 Pardubice 88 559 Olomouc 100 168 Plzeň 163 392 Praha 1 188 126 CELKEM 2 038 345

4 Str. 3 MCM 2007 Multikina mají ve svých regionech působnosti dominantní postavení, jejich znalost přesahuje mezi návštěvníky kin 90%. Navštěvují je téměř tři čtvrtiny lidí. Téměř každý druhý navštěvuje nejčastěji a třetina navštěvuje pouze multikina. Znalost multikin 87% Návštěvníci multikin 73% Navštěvují nejčastěji multikina 45% Navštěvují pouze multikina 27%

5 Str. 4 MCM 2007 Přibližně 6 z deseti návštěvníků multikin chodí pouze do multikin, zbytek navštěvuje i jiná (klasická) kina. Od nejčastějšího navštěvování k absolutní věrnosti (navštěvuji pouze) 60,9%

6 Str. 5 MCM 2007 Ve sledovaných regionech ČR chodí do kina alespoň jednou za čtvrt roku více než dvě pětiny populace. % k3

7 Str. 6 MCM 2007 Oslovení, kteří chodí do multikin, mají mnohem vyšší frekvenci návštěvnosti než návštěvníci jiných kin. Asi tři čtvrtiny z návštěvníků multikin chodí do kina alespoň jednou za čtvrt roku. V případě jiných kin jde pouze o něco přes polovinu respondentů. Frekvence návštěvy kina %

8 Str. 7 MCM 2007 Třetina návštěvníků multikin navštěvuje kino alespoň jednou měsíčně. Mezi návštěvníky jiných kin je tato frekvence mnohem nižší.

9 Str. 8 MCM 2007 Návštěvníci jiných kin vykazují signifikantní pokles obecné návštěvy kina ve srovnání s návštěvníky multikin. Multikina celkem udržují dynamiku návštěvnosti. Chodíte do kina častěji nebo méně často v porovnání s minulým rokem?

10 Str. 9 MCM 2007 Návštěvníci kin

11 Str. 10 MCM 2007 Z hlediska pohlaví se návštěvníci jednotlivých typů kin od sebe neliší.

12 Str. 11 MCM 2007 Multikina signifikantně častěji navštěvují mladší respondenti (15 – 34 let), oproti ostatním kinům, které jsou naopak navštěvovány spíše starší generací.

13 Str. 12 MCM 2007 Třetina návštěvníků multikin má čistý měsíční příjem vyšší než 15.000 Kč čistého. Téměř čtvrtinu tvoří návštěvníci bez příjmu (na rozdíl od ostatních kin signifikantně častěji), což budou pravděpodobně zejména studenti. K4+k7

14 Str. 13 MCM 2007 Návštěvník multikin Návštěvník jiných kin 60% návštěvníků multikin během poslední návštěvy filmového představení utrácelo peníze i za jiné služby nebo výrobky než film.

15 Str. 14 MCM 2007 Po skončení filmového představení vyrážejí návštěvníci multikin signifikantně častěji za nákupy a signifikantně méně častěji jdou „prostě“ domů. Návštěvníci multikin spojují návštěvu kina se spotřebou.

16 Str. 15 MCM 2007 Mladí ve věku 15 – 34 let signifikantně častěji navštěvují oblíbený podnik po návštěvě multikina.

17 Str. 16 MCM 2007 K17. Věděl/a jste dopředu, na jaký film půjdete nebo jste se rozhodoval/a až v kině co Vás osloví? Návštěvníci multikin se oproti návštěvníkům ostatních kin významně častěji rozhodují o filmu až na místě. V tomto výsledku pravděpodobně hraje roli jak širší nabídka titulů, tak i možnosti jiné zábavy (nákupy, restaurace…) v multiplexech.

18 Str. 17 MCM 2007 % návštěvník multikina návštěvník jiného kina nechodící do kina tráví dovolenou v zahraničí62%48%42% Necelé dvě třetiny návštěvníků multikin tráví dovolenou v zahraniční.

19 Str. 18 MCM 2007 Návštěvníci multikin signifikantně častěji deklarují, že jsou aktivní sportovci, zatímco návštěvníky ostatních kin naopak sport příliš nezajímá.

20 Str. 19 MCM 2007 Návštěvníci multikin si také významně častěji potrpí na značkové oblečení, na rozdíl od návštěvníků ostatních kin a těch, co do kina nechodí vůbec. k34

21 Str. 20 MCM 2007 K5c. Kolik kilometrů je toto kino vzdálené od vašeho bydliště? Více než polovina dojíždějících návštěvníků multikin se dopravuje ze vzdálenosti menší než 15 km.

22 Str. 21 MCM 2007 Multikina jako taková odmítá svým reálným chováním asi čtvrtina českých návštěvníků kin.

23 Str. 22 MCM 2007 Kinoreklama a životní styl návštěvníků

24 Str. 23 MCM 2007 Na základě odpovědi na otázky líbivosti a sledovanosti reklamy v kině byly identifikovány 3 typy dle vztahu ke kinoreklamě. Typ 1: reklama v kině se jim líbí a nebo jim nevadí, ale vždy ji sledují. Typ 2: reklama v kině jim nevadí, ale sledují ji jen občas a nebo je reklama v kině obtěžuje, ale vždy ji sledují Typ 3: reklamu v kině nesleduje, nebo ji sleduje občas ale uvádí, že jej reklama obtěžuje. Reklamu v kině sleduji vždy Reklamu v kině sleduji občas Reklamu v kině nesleduji Reklama v kině se mi líbí typ 1 typ 3 Reklama v kině mi nevadí typ 1typ 2typ 3 Reklama v kině mne obtěžuje typ 2typ 3 Kinoreklamožrout Identifikace „kinoreklamožrouta“. Pasívní příjemce

25 Str. 24 MCM 2007 Kinoreklamožrouti tvoří téměř 60% návštěvníků multikin. Total (%) Multikina (%) Ostatní kina (%) K19a. Reklama v kině se mi líbí99,56,9 K19a. Reklama v kině se mi nevadí58,960,356,4 K19a. Reklama v kině mě obtěžuje32,130,236,7 K19b. Reklamu v kině sleduji vždy1818,516,6 K19b. Reklamu v kině sleduji občas45,947,942,5 K19b. Reklamu v kině nesleduji36,133,640,9 K19c. Do sálu běžně chodím dle začátku promítaní, vidím tedy upoutávky na filmy i kinoreklamu 60,662,157,7 K19c. Do sálu běžně chodím až těsně před úvodními titulky filmu, když film skoro začíná, upoutávky na filmy ani kinoreklamu tedy nevidím 32,63233,4 K19c. Do sálu běžně chodím až po začátku filmu, upoutávky na filmy ani kinoreklamu nevidím 6,75,98,8

26 Str. 25 MCM 2007 Kinoreklamožrouti se rekrutují z mladších lidí (68 % je do 34 let) a spíše z žen. Častěji studují a díky tomu je mezi nimi více osob s nižším příjmem (do 7500 Kč měsíčně má třetina z nich) a „dočasně“ nižšího vzdělání.

27 Str. 26 MCM 2007 K34. Nakolik je pro Vás důležité oblékat se do značkového oblečení ? Kinoreklamožrouti i pasivní příjemci mají značkové oblečení raději než zbytek respondentů, ačkoliv mnoho kinoreklamožroutů zatím deklaruje finanční potíže při jeho koupi. Je to logické z podstaty jejich věku a kariérního statusu. Na druhé straně budou chtít svou poptávku uspokojit.

28 Str. 27 MCM 2007 I14. Vlastníte mobilní telefon? Pokud ano, jakou značku a kterého operátora využíváte? Většina návštěvníků kin má mobilní telefon a je poměrně rovnoměrně rozdělena mezi tři největší operátory. Nejčastěji vlastněnými značkami telefonů jsou tradičně Nokia a Sony Ericsson.

29 Str. 28 MCM 2007 Kinoreklamožrouti mají častěji v úmyslu koupi nového mobilního telefonu. Preferují hlavně značku Nokia, ale více než ostatní uvažují i o mobilech Sony Ericsson. Převažuje záměr ponechat si SIM kartu stávajícího operátora. Kinoreklamožrouti se více orientují na T-Mobile. I15. Plánujete si v příštích 6-ti měsících pořídit nový mobilní telefon? Pokud ano, jaké značky? I16. Víte již, u jakého operátora?

30 Str. 29 MCM 2007 I17. Používáte pravidelně internet? Pasivní příjemci častěji využívají internet. Rozdíly jsou ale minimální.

31 Str. 30 MCM 2007 Kinoreklamožrouti vydávají na lístky do kina, hudební nahrávky a filmy obecně měsíčně více peněz než pasivní příjemci. Na druhé straně utrácí méně za knihy, koncerty, lístky do divadla, CD Romy, počítačové hry a programy.

32 Str. 31 MCM 2007 I21 Používáte platební kartu ? Kinoreklamožrouti mají skoro stejnou penetraci využití platebních karet jako pasívní příjemci.

33 Str. 32 MCM 2007 I22. U kterého peněžního ústavu máte vedenou platební kartu, kterou používáte nejčastěji? I23. Jaký typ platební karty používáte? Máme na mysli označení karty, ne bankovní ústav, který ji vydal. Kinoreklamožrouti mají platební karty ve srovnání s pasivními příjemci častěji vedeny u České spořitelny. Z hlediska typu karty se segmenty příliš neliší. Kinoreklamožrouti však častěji používají karty Maestro a Visa Elektron.

34 Str. 33 MCM 2007 I25. Uvítal(a) byste možnost platit platební kartou vstupné v kině ? Kinoreklamožrouti by častěji uvítali možnost platit platební kartou v kině.

35 Str. 34 MCM 2007 I29. Jste to ve Vaší domácnosti Vy, kdo rozhoduje o významnějších investicích ? Vzhledem k sociodemografickému profilu kinoreklamožrouta není překvapením, že má menší rozhodovací pravomoci o investicích v domácnosti.

36 Str. 35 MCM 2007 I30. jakou značku kosmetiky nejčastěji používáte? I30a. Vlasová kosmetika I30b. Pleťová kosmetika Mezi kinoreklamožrouty je oblíbenější vlasová kosmetika Avon. U pleťové kosmetiky jsou rozdíly minimální.

37 Str. 36 MCM 2007 I30. jakou značku kosmetiky nejčastěji používáte? I30c. Tělová kosmetika I30d. Dekorativní kosmetika U tělové kosmetiky je všeobecně nejpoužívanější značkou Nivea. V dekorativní kosmetice má viditelný náskok Avon, který používá skoro čtvrtina kinoreklamožroutů.

38 Str. 37 MCM 2007 I31. Stravujete se v podnicích rychlého občerstvení? Pokud ano, ve kterých nejčastěji? Total Kinorekla možrout Pasivní příjemce Mc Donalds46,750,644,2 KFC31,931,234,1 Místní občerstvení21,418,221,7 Ačkoliv v celkovém výsledku jsou segmenty stejné, po důkladnější analýze je vidět, že kinoreklamožrouti preferují častěji McDonalds. Pasivní příjemci pak více navštěvují KFC nebo místní občerstvení.

39 Str. 38 MCM 2007 I34. Jakým způsobem si zajišťujete dovolenou? Z hlediska dovolené preferují kinoreklamožrouti spíše zahraniční zájezdy, které si vyberou s předstihem, nebo volí dovolenou v tuzemsku. Pasivní příjemci zase častěji jezdí do zahraničí „po vlastní ose“ a destinaci si vybírají na poslední chvíli.


Stáhnout ppt "Centrála: Podolská 50 147 00 Praha 4 Tel.: 00420-241433371 10 let partnerem při tvorbě silných značek MCM 2007 Multiplex Cinemas M."

Podobné prezentace


Reklamy Google