Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Odhadování pracnosti 5. cvičení, A4M33SEP Martin Hasaj

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Odhadování pracnosti 5. cvičení, A4M33SEP Martin Hasaj"— Transkript prezentace:

1 Odhadování pracnosti 5. cvičení, A4M33SEP Martin Hasaj martin.hasaj@profinit.eu http://www.profinit.eu/pro-univerzity/univerzitni-vyuka.html

2 Program o Docházka o Odhadování o Neohlášený test o Functional Points Analyses

3 Odhadování o Snaha určit rozsah. – “Nejoptimističtějsí předpověď, která má nenulovou pravděpodobnost, že se splní” –Přesný odhad je oxymoron o Důležité pro stanovení ceny a termínu –Do nabídek. o Vyžaduje velké znalosti a zkušenosti o Tím přesnější, čím více informací máme –Odhady změnových řízení bývají řádově přesnější než odhady vývoje z nuly

4 Kužel nejistoty 4x 2x 1,5x 1,25x 1,0x 0,8x 0,67x 0,5x 0,25x počáteční koncept schválená definice produktu dokončená specifikace požadavků dokončený návrh uživatelského rozhraní dokončený detailní návrh hotový software Čas Variabilita v odhadu velikosti projektu (práce, cena, vlastnosti) o Odhad je nejvíce potřeba na začátku projektu o Není dostatek informací

5 Metody o Dekompozice - počítání entit –Obrazovky –Požadavky –Programy –Každé entitě se přiřadí komplexita. Z ní se vytvoří odhad v MD. o Analogie – vhodné pro revizi odhadu –Snažíme se najít podobný projekt –Nutnost uchovávat historická data

6 Počítajte s … o Nesnižujte odhady vývojářů –jsou pravděpodobně optimistické samy o sobě. o S přibývajícími zkušenostmi jsou odhady zpravidla pesimističtější. –Juniorská konstanta 4 :-) o Dva extrémy –Příliš široké odhady •Bude to hotové za dva měsíce až dvacet let –Příliš úzké odhady •Bude to hotové za 2000 až 2001 dní

7 Vplyv odhadu na projekt •Záměrně nepodhodnocujte. –Cena za podhodnocení je vyšší než za nadhodnocení. –Sleva je kompetence obchodníků •Záměrně nenadhodnocujte. –Může znamenat neúspěch celého projektu podhodnocení nadhodnocení rozsahčascena

8 Kvíz Doplňte dolní a horní hranice, tak aby správný výsledek v daném intervalu ležel s 90% pravděpodobností: 1.Povrchová teplota Slunce 2.Zeměpisná šířka Šanghaje 3.Plocha asijského kontinentu 4.Rok narození Alexandra Velikého 5.Celkový objem měny USA v oběhu roku 2004 6.Celkový objem velkých jezer 7.Celosvětové příjmy z filmu Titanic 8.Celková délka pobřeží Tichého oceánu 9.Počet knih vydaných v USA od roku 1776 do roku 2006 10.Nejtěžší zaznamenaná modrá velryba ©2006 Steve McConnel. All Rights Reserved.

9 Informovaný odhad 1.Povrchová teplota Slunce (Merkur = 440 °C) 2.Zeměpisná šířka Šanghaje (Praha = 50 ° severní šírky) 3.Plocha asijského kontinentu (Euroázie = 53Mil km2) 4.Rok narození Alexandra Velikého (Socrates 469BC) 5.Celkový objem měny USA v oběhu roku 2004 (2010 Debt $14.972 trillion / 99.7% of GDP) 6.Celkový objem velkých jezer (Atlantic = 334,07 mil. km3) 7.Celosvětové příjmy z filmu Titanic (Avatar = $2,740,405,721) 8.Celková délka pobřeží Tichého oceánu (Chorv. ostrovy = 4012km) 9.Počet knih vydaných v USA od roku 1776 do roku 2006 (ČR 2011 = 18 520 neperiodik) 10.Nejtěžší zaznamenaná modrá velryba (Brachiosaurus = 80 ton)

10 Vyhodnocení kvízu Za každou správnou odpověď máte 1 bod 1.Povrchová teplota Slunce (6000°C) 2.Zeměpisná šířka Šanghaje (31 ° severní šírky) 3.Plocha asijského kontinentu (44 390 000 km2) 4.Rok narození Alexandra Velikého (356 BC) 5.Celkový objem měny USA v oběhu roku 2004 (719,9 Miliard dolarů) 6.Celkový objem velkých jezer (23 000 km3) 7.Celosvětové příjmy z filmu Titanic ($1,835,000,000) 8.Celková délka pobřeží Tichého oceánu (135 663 km) 9.Počet knih vydaných v USA od roku 1776 do roku 2006 (22 milionů) 10.Nejtěžší zaznamenaná modrá velryba (170 tun)

11 Odhadování - závěr o Potřeba historická data => měření o Přesnost odhadů se zvyšuje s množstvím informací a se zkušeností odhadovatelů o Lidé mají sklony k podceňování (viz kvíz). o Dobrý odhad je základem úspěchu (rentability) projektu.

12 Odhadování - Profik o ???

13 Otázky ???


Stáhnout ppt "Odhadování pracnosti 5. cvičení, A4M33SEP Martin Hasaj"

Podobné prezentace


Reklamy Google