Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

AZ kvíz Chemické opakování Autor: Mgr. Monika PetrilákováDatum: 10. 1. 2014 Gymnázium a OA Chodov.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "AZ kvíz Chemické opakování Autor: Mgr. Monika PetrilákováDatum: 10. 1. 2014 Gymnázium a OA Chodov."— Transkript prezentace:

1 AZ kvíz Chemické opakování Autor: Mgr. Monika PetrilákováDatum: Gymnázium a OA Chodov

2 Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: OBCHE Pořadí šablony a sada: 19.OBCHE Materiál: VY_INOVACE_OBCHE.19 Vytvořený ve školním roce: 2013/2014 Téma: Chemické reakce, rychlost a rovnováha chemických reakcí Předmět a třída: Chemie - kvinta Anotace: Hra slouží k zopakování a upevňování daných kapitol Autor: Mgr. Monika Petriláková Klíčová slova: didaktická hra, skupinová práce, chemické reakce, rychlost a rovnováha chemických reakcí Ověřený dne:

3 Anotace: Didaktickou hru lze hrát v omezeném počtu žáků – v jedné skupině doporučuji 5-6 žáků. Maximální počet hrajících žáků je tedy 12. Hru tedy doporučuji zařadit do projektové výuky – jedna polovina třídy bude řešit jiný úkol zadaný učitelem a druhá polovina bude hrát hru. Poté se skupiny vymění.

4 Pravidla hry: 1.A-Z kvíz je hra určená pro dvě skupiny žáků. V dané skupině si zvolí mluvčího, který bude odpovídat, ale i volit políčko. 2.Začíná skupina, které vyhrála rozlosování (zvolí učitel-karty apod.). 3.Hráč vybere políčko s číslem od 1 do 28 z hracího pole. Po kliknutí na vybrané políčko se otevře soutěžní otázka. Hru hrají ve skupině, mohou se tedy radit ale konečné slovo bude mít zvolený mluvčí. V případě správné odpovědi se hra vrací pomocí tlačítka zpět zpátky na základní hlavní pole a získané políčko je označeno barvou hráče kliknutím na příslušné políčko tabulky po straně hracího pole. 4.V případě nesprávné odpovědi dostává možnost odpovědět druhý hráč. Pokud nechce odpovědět, pole zůstane neoznačeno a později je možné ho získat zodpovězením náhradní otázky. 5.Ve hře pokračuje hráč, který nezískal barevné pole. 6.Ve hře vítězí skupina, které se podaří dříve propojit všechny tři strany trojúhelníku. 7.Moderátor - učitel dohlíží na správnost odpovědí a obsluhuje herní pole.

5

6 1.Reakce, které se zúčastňují jen látky stejného skupenství se nazývá: Homogenní reakce ŘEŠENÍ ZPĚT

7 2. Reakce, které se zúčastňují látky, z nichž alespoň jedna je jiného skupenství než ostatní, se nazývá: Heterogenní reakce ŘEŠENÍ ZPĚT

8 3. Jak nazýváme nesymetrické štěpení kovalentní vazby, při kterém vznikají ionty? heterolýza ŘEŠENÍ ZPĚT

9 4. Typ reakce, při níž z více jednoduchých látek vzniká látka složitější: Adice ŘEŠENÍ ZPĚT

10 5. Typ reakce, při níž se složitější látka rozkládá na více látek jednoduchých: Eliminace ŘEŠENÍ ZPĚT

11 6. Reakce, při nichž se Gibbsova energie snižuje nazýváme: Exergonické reakce ŘEŠENÍ ZPĚT

12 7. Reakce, při nichž se Gibbsova energie zvyšuje nazýváme: Endergonické reakce ŘEŠENÍ ZPĚT

13 8. Jak se nazývá látka, která urychluje průběh reakce, ale není přeměňována? katalyzátor ŘEŠENÍ ZPĚT

14 9. Jak se nazývá reakce vyžadující dodání tepla? Endotermická reakce ŘEŠENÍ ZPĚT

15 10. Jak se nazývá reakce, při níž teplo vzniká? Exotermická reakce ŘEŠENÍ ZPĚT

16 11. Jak se nazývá reakce, při níž dochází k přenosu protonů mezi reaktanty: Acidobazická reakce ŘEŠENÍ ZPĚT

17 12. Jak se nazývá látka, která je schopná předat protony jiné látce: kyselina ŘEŠENÍ ZPĚT

18 13. Název reakce, při níž reaguje kyselina se zásadou a vzniká sůl a voda: neutralizace ŘEŠENÍ ZPĚT

19 14. Jak se nazývá reakce, při níž dochází k přenosu elektronů mezi reaktanty? Redoxní reakce ŘEŠENÍ ZPĚT

20 15. Děj, při kterém dochází ke zvětšení oxidačního čísla atomu v molekule se nazývá: oxidace ŘEŠENÍ ZPĚT

21 16. Jak nazýváme látku, která je schopná přijímat elektrony od jiné látky? zásada ŘEŠENÍ ZPĚT

22 17. Jak se nazývá děj, při němž je konstantní veličinou objem? : Izochorický děj ŘEŠENÍ ZPĚT

23 18. Jak se nazývá děj, při němž je konstantní veličinou tlak? Izobarický děj ŘEŠENÍ ZPĚT

24 19. Energetickou stránkou soustav a změnami v těchto soustavách, vyvolanými změnami vnějších i vnitřních podmínek se zabývá: Termodynamika ŘEŠENÍ ZPĚT

25 20. Jak se nazývá reakční teplo reakce, při kterém vzniká za standartních podmínek 1 mol dané látky z prvků: Standartní slučovací teplo ŘEŠENÍ ZPĚT

26 21. Podíl změny koncentrace reagujících látek a doby, za kterou ke změně koncentrace došlo nazýváme: Reakční rychlost ŘEŠENÍ ZPĚT

27 22. Specifické katalyzátory, které katalyzují životní děje nazýváme: Enzymy ŘEŠENÍ ZPĚT

28 23. Látky pozastavující průběh chemických reakcí nazýváme: Inhibitory ŘEŠENÍ ZPĚT

29 24. Stav soustavy, v němž se nemění její složení, i když v ní probíhají chemické děje, se nazývá: Chemická rovnováha ŘEŠENÍ ZPĚT

30 25. Reakce, při kterých produkt reakce je výchozí látkou reakce následující nazýváme : Následné reakce ŘEŠENÍ ZPĚT

31 26. Reakce, při kterých výchozí látky reagují za vzniku různých produktů nazýváme: Bočné reakce ŘEŠENÍ ZPĚT

32 27. Jak se nazývají reakce, při kterých z reaktantů vznikají produkty a současně z produktů zpět reaktanty? Zvratné reakce ŘEŠENÍ ZPĚT

33 28. Jak se nazývají částice, které mají alespoň jeden nepárový elektron? radikály ŘEŠENÍ ZPĚT


Stáhnout ppt "AZ kvíz Chemické opakování Autor: Mgr. Monika PetrilákováDatum: 10. 1. 2014 Gymnázium a OA Chodov."

Podobné prezentace


Reklamy Google