Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Referát č. 19 Počítačová grafika Lucie Březíková 4.C.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Referát č. 19 Počítačová grafika Lucie Březíková 4.C."— Transkript prezentace:

1 Referát č. 19 Počítačová grafika Lucie Březíková 4.C

2 Prohlížení fotografií
Fotografie prohlížíme pomocí obrázkových prohlížečů, které dokážou zobrazovat obrázky a jiné grafické formáty Prohlížeč obrázek zobrazí podle parametrů, jako jsou barevná hloubka, rozlišení displeje a barevný profil Jednoduché prohlížeče bývají součástí operačních systémů (Windows Picture , Fax Viewer, Gthumb,…)

3 ACDSEE, XnView – prohlížeče s omezenými funkcemi pro editaci
GIMP, Photoshop – komplexní grafické editory, které lze použít jako prohlížeče Zoner Photo Studio – pro správu a editaci fotografií

4 Zoner Photo Studio Adobe Photoshop

5 Vyhledávání fotografií na internetu
Hledat můžeme pomocí internetových vyhledávačů (google, seznam, centrum,…), které mají záložku obrázky Můžeme hledat také na úložištích fotografií jako třeba rajče.net, Google Picassa Web Albums, Zonerama, Flickr,…

6

7 Skenování fotografií Skenování probíhá pomocí periferních zařízení - skeneru nebo multifunkčního tiskáren, které také obsahuje skener Předloha se položí na skleněnou desku skeneru, pod níž se pohybuje světelný zdroj, který předlohu osvítí a přenese obraz do digitální podoby do počítače

8

9 Digitální fotoaparát Motivové programy:
jsou speciální přednastavené funkce fotoaparátu, které jsou označeny symboly podle toho, co se zrovna chystáme fotit (portréty, krajiny, makro, západ slunce, noční krajina,...) Usnadní to focení začátečníkům, nemusí nic složitě nastavovat

10 Digitální fotoaparát ZOOM
Je proměnná ohnisková vzdálenost, laicky řečeno slouží k přibližování a oddalování pozorovaného objektu, který fotíme Dělíme na optický a digitální

11 Digitální fotoaparát Prohlížení a mazání snímků
Vyfocené snímky se ukládají na paměťovou kartu, Foťák má displej, na kterém si můžeme vyfocené snímky zobrazit Můžeme zjistit zda se snímek povedl nebo jestli je potřeba upravit nastavení fotoaparátu Pokud se nám snímek nelíbí → můžeme jej smazat

12 Základní zásady kompozice obrazu
Kompozice je souhrn pravidel a doporučení pro uspořádání prvků v uměleckém díle, čímž je i fotografie Ústřední motiv - Snímek by měl mít ústřední motiv, který zdůrazní jeho umístění na snímku. Důležitý je proto výběr stanoviště, často i malé poodstoupení může kompozici prospět.

13 Zlatý řez a pravidlo třetin
Dominantní prvek by měl být jasně zřetelný, většinou hodně velký. častou chybou je focení na délku, kdy hlavní objekt (postava…) je na výsledném snímku sotva vidět. Je třeba jít blíže k objektu nebo použít ZOOM. Dominantní prvek by neměl až na výjimky být uprostřed snímku, ale daleko lépe vyzní jeho umístění do 1/3 od kraje. Podobně při focení krajiny by rozhraní mezi krajinou a oblohou nemělo být uprostřed snímku. Buď zdůrazníme oblohu, nebo krajinu. Středová kompozice je statická až nudná, někdy však má své opodstatnění.

14 Pokud je na snímku vyjádřen pohyb, pohled nebo směřování, neměl by objekt „utíkat“ ven ze snímku, ale naopak směřovat do jeho středu.

15 na linii zlatého řezu umístěn stožár lanovky, na průsečíku pak jedna z kabin.
Oříznutím v PC získaná třetinová kompozice

16 Pozadí a popředí Popředí - posílí vyznění ústředního motivu a společně s pozadím napomáhají vytvářet prostorový efekt Popředí - kameny, kořeny, blízké větve, květy, auto, stavba,... Např. větve v popředí dodávají obrázku hloubku Pozadí – např. západ slunce, mraky, hory

17 Rozdělení scény na obrazové plány umožní uvažovat i o středním plánu, který dále umocňuje prostorový efekt fotografie.

18 Rušivé vlivy Jedná se o něco, co bychom na fotografii nechtěli mít, dokážou hezký snímek zkazit Jedná se např. o větve vystupující z hlavy focené osoby, vystupující okenice v pozadí za hlavou fotografované osoby, nebo třeba úplně cizí osoba, která se přimotá do záběru,...

19 Děkuji za pozornost 


Stáhnout ppt "Referát č. 19 Počítačová grafika Lucie Březíková 4.C."

Podobné prezentace


Reklamy Google