Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PROJEKT:. Nové kompetence lektorů dalšího vzdělávání

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PROJEKT:. Nové kompetence lektorů dalšího vzdělávání"— Transkript prezentace:

1 PROJEKT:. Nové kompetence lektorů dalšího vzdělávání
PROJEKT: Nové kompetence lektorů dalšího vzdělávání pro zvýšení konkurenceschopnosti podniků MSK MODUL: 09 – Protivýbuchová ochrana pro zařízení s efrferfe hořlavým plynem Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR

2 1.1 Co je to výbuch plynu? Výbuch plynu je definován jako proces, kdy hoření promíseného oblaku plynu (palivo-vzduch, palivo-okysličovadlo) způsobuje rychlý nárůst tlaku. Může k němu dojít uvnitř procesního zařízení nebo potrubí, v budovách nebo ropných plošinách, v otevřené procesní oblasti nebo v neohraničených oblastech.

3 1.2 Základní pojmy a definice
Celý proces je podmíněn přítomností tří podmínek – výbuchový trojúhelník: palivo kyslík iniciační zdroj (teplo) Proces hoření

4 2.1 Vnitřní výbuch Velikost a tvar nádoby Palivo Poměr palivo - vzduch
Vyhořelý plyn plamen Palivo - vzduch nebo Palivo - oxidovadlo Velikost a tvar nádoby Palivo Poměr palivo - vzduch Počáteční teplota Počáteční tlak Počáteční turbulence Iniciační zdroj Vyhořelý plyn plamen Palivo-vzduch Kulová nádoba čas tlak

5 3.1 Přechod od deflagrace do detonace
K přechodu dochází zejména v případě výbuchů přibližně stechiometrických koncentrací acetylenu a vodíku se vzduchem nebo směsí paliv s kyslíkem obohacenými atmosférami. Existují také příklady přechodu deflagrace do detonace směsí středně reaktivních paliv se vzduchem. Plamen je urychlován na překážkách a ohraničení, nebo když je jet plamen vystřelen otvorem z uzavřeného prostoru do neohraničeného oblaku. Mechanismus přechodu deflagrace do detonace není zatím plněn pochopen. Neexistuje žádná teorie, která by byla schopna předpovídat podmínky přechodu deflagrace do detonace.

6 3.2 Metody založené na TNT ekvivalentu
Síla havarijního výbuchu je vztahována k ekvivalentní TNT-náloži Škody vzniklé během výbuchu oblaku par byly vztahovány k ekvivalentní hmotě TNT-nálože. Koncept TNT-ekvivalentu byl přizpůsoben k použití pro predikci škod - k odhadu jaké potenciální škody je možné očekávat od daného množství hořlaviny

7 3.3 FLACS

8 © Copyright 2011 – 2013 IHAS s.r.o. Jakékoliv zneužití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování informací a fotografií je bez souhlasu IHAS s.r.o. zakázáno.

9 Kontaktní místo zpracovatele projektu:
IHAS s.r.o. Borovského 98/262 73401 Karviná-Ráj Tel.:


Stáhnout ppt "PROJEKT:. Nové kompetence lektorů dalšího vzdělávání"

Podobné prezentace


Reklamy Google