Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Volksbank CZ v roce 2008 opět zvýšila zisk a potvrdila svou stabilní pozici na trhu TISKOVÁ KONFERENCE Praha, 28. dubna 2009.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Volksbank CZ v roce 2008 opět zvýšila zisk a potvrdila svou stabilní pozici na trhu TISKOVÁ KONFERENCE Praha, 28. dubna 2009."— Transkript prezentace:

1 Volksbank CZ v roce 2008 opět zvýšila zisk a potvrdila svou stabilní pozici na trhu TISKOVÁ KONFERENCE Praha, 28. dubna 2009

2 www.volksbank.cz2 Obsah Představení nových členů představenstva Volksbank CZ Hospodářské výsledky Volksbank CZ v roce 2008 a za 1Q 2009 prezentuje: Johann Lurf, předseda představenstva Komunikační aktivity Volksbank pro rok 2009 prezentuje: Petr Žibřid, Marketing & Communication Prohlídka prostor nové centrály Volksbank CZ

3 www.volksbank.cz3 Libor Holub člen představenstva od 1. 12. 2008 * 1964 Finanční řízení Organizace a IT Platební styk Treasury Settlement Hospodářská správa Gernot Daumann člen představenstva od 1. 2. 2009 * 1960 Credit Risk Management Credit Settlement Problematické úvěrové pohledávky Risk Controlling Frank Guthan člen představenstva od 1. 3. 2009 * 1964 Firemní klientela International Desk Financování nemovitostí Veřejný sektor Treasury Securities & Sales

4 www.volksbank.cz4 Výsledky hospodaření Volksbank CZ v roce 2008 a za 1. čtvrtletí 2009 Prezentuje: Johann Lurf předseda představenstva Volksbank CZ, a.s.

5 www.volksbank.cz5 Bilance roku 2008 Volksbank CZPrůměr bank v ČR Bilanční suma + 31 %+ 13 % Objem úvěrů+ 30 %+ 16 % Základní kapitál+ 27 %- 0,4 % Objem klientských vkladů + 15 %+ 8 % Počet klientů+ 21 % ZISK+ 6 %- 2 % Meziroční srovnání 2008 vs. 2007, zdroj: ARAD

6 www.volksbank.cz6 Přehled nejdůležitějších ukazatelů 2008 Údaje v mil. Kč20082007% Bilanční suma47 78436 448+ 31 % Základní kapitál vč. emisního ážia 4 7003 700+ 27 % Závazky ke klientům vč. depozitních certifikátů 27 15523 685+ 15 % Pohledávky za klienty39 05930 161+ 30 % Čistý úrokový výnos1 332969+ 37 % Čistý zisk z poplatků a provizí383317+ 21 % Počet klientů55 72346 046+ 21 % Počet zaměstnanců726635+ 14 % Daň z příjmu104120- 13 % Zisk z běžné činnosti po zdanění339320+ 6 % Meziroční srovnání, údaje podle IFRS

7 www.volksbank.cz7 ZISK z běžné činnosti po zdanění v miliónech CZK meziroční nárůst zisku + 6 % na CZK 339 miliónů zisk > 1 miliarda CZK od roku 2004 do roku 2008 nárůst zisku více než pětinásobně od roku 2004

8 www.volksbank.cz8 Bilanční suma v miliardách CZK

9 www.volksbank.cz9 Cost Income Ratio v % Cost income ratio v roce 2008 opět sníženo Od roku 2004 výrazné zlepšení o 46 procentních bodů

10 www.volksbank.cz10 Klientské vklady v miliónech CZK Úvěry klientům v miliónech CZK

11 www.volksbank.cz11 Počet klientů v tisících Počet poboček od r. 2006 vč. Volksbank SHOPů

12 www.volksbank.cz12 Prodejní místa Volksbank 57 prodejních míst 2008: Praha – Dejvice Brno – EDEN Volksbank SHOP Jihlava 2009: Praha - Pankrác

13 www.volksbank.cz13 Konzervativní obchodní model Klient na 1. místě Obchodní model zohledňující potřeby drobných klientů i SME Žádné spekulativní transakce, žádné investiční bankovnictví Marketing zaměřený na (lokálního) klienta Vynikající kapitálové vybavení: Tier-1 koeficient 13 % Konzervativní politika řízení rizik Zajištěné úvěry Téměř žádné cizoměnové úvěry Dlouhodobé hypoteční obchody refinancované z dlouhodobých zdrojů

14 www.volksbank.cz14 Volksbank CZ aktivně reaguje na krizi Hledání nových cest, využití osvědčených metod Setrvání u konzervativního obchodního modelu „Fair & Easy“ banka Princip „poznej svého klienta“ Volksbank CZ zaujímá novou strategickou pozici Zvýšení depozitních obchodů Financování nezávislé na kapitálovém trhu

15 www.volksbank.cz15 Výhled na rok 2009 Nebát se a jednat! V 1. čtvrtletí roku 2009 jsme nezaznamenali žádné „katastrofické scénáře“ Individuální přístup v případech platební neschopnosti (např. odklad splátek) Ještě přísnější monitoring rizik Cíl: získávání depozit Zpomalení vývoje růstu a výnosů Příprava na období po krizi

16 Volksbank International AG Výsledky hospodaření mateřské společnosti Volksbank CZ Vídeň, duben 2009

17 www.volksbank.cz17 10 univerzálních bank v 9 zemích střední a východní Evropy 609 prodejních míst 5 849 zaměstnanců 90 mil. EUR rekordní zisk (2,4 mld. CZK) Meziroční nárůst zisku + 28 % 14,7 mld. EUR bilanční suma (400 mld. CZK) 1,5 miliónu klientských účtů Tier-1 koeficient 13 % Rekordní bilance roku 2008 VBI síť zahrnuje 10 bank ve střední a východní Evropě

18 www.volksbank.cz18 *) compared to 2007 ZaloženíBilanční suma 2008 v mil. EUR Růst *) v % Prodejní místaZaměstnanci (31.12.2008) Volksbank, Slovensko1991 1 530 33,2 % 47 639 Volksbank, ČR1993 1 778 29,9 % 57 659 Volksbank, Maďarsko1993 2 011 41,4 % 67 705 Volksbank, Slovinsko1993 866 40,1 % 11 194 Volksbank, Chorvatsko1997 1 049 5,3 % 28 406 Volksbank, Rumunsko2000 5 30751,3 %2461 405 Volksbank, Bosna a H.2000 447 25,2 % 29 354 Volksbank, Banja Luka200723814,8 %21236 Volksbank, Srbsko2003720 5,9 % 26 450 Volksbank, Ukrajina2007 277 49,6 % 78 737 VBI banky celkem14 2335 785 VBI AG 440 64 VBI skupina celkem14 673 37,0 %6095 849 Rekordní bilance roku 2008 VBI banky v detailu

19 www.volksbank.cz19 Komunikační aktivity pro rok 2009 19 Prezentuje: Petr Žibřid Marketing & Communication Volksbank CZ, a.s.

20 www.volksbank.cz20 Obsah Produktové novinky v oblasti depozit představení inovací pro Běžný spořicí účet Komunikační aktivity Volksbank pro rok 2009 marketingové novinky v nabídce služeb pro fyzické osoby občany marketingové novinky v nabídce služeb pro firmy

21 www.volksbank.cz21 Novinky v depozitech - Běžný spořicí účet nový účet zaměřený na spoření a investování BĚŽNÝ SPOŘICÍ ÚČET forma spoření s dalšími možnostmi poprvé představen na podzim roku 2008 Krátké zopakování účet s nadstandardním úročením bez ohledu na výši zůstatku vedení zdarma, internet banking zdarma klient nemusí rušit účet u stávající banky jednoduchý můstek k lepšímu a přitom bezpečnému zhodnocení a hlavně: jedna z nejvyšších úrokových sazeb v oblasti spořících účtů

22 www.volksbank.cz22 Úspěšný start nového produktu výsledky prodejů Běžného spořicího účtu, graf: počty účtů (kumulativně) teprve 7 měsíců na trhu oblíbený produkt mezi klienty i neklienty aktuálně již otevřeno více než 6000 účtů celkově uložena depozita ve výše přes 3,6 mld. CZK stabilní pozice na trhu spořicích účtů

23 www.volksbank.cz23 Běžný spořicí účet základní principy a strategie srozumitelný a jednoduchý (žádné triky na jeden měsíc atp.) snadná obsluha jedna z nejlepších úrokových sazeb na trhu víc než jen spořící konto rozšíření v podobě dalších možností zhodnocení konzervativní investiční produkty s garantovanou návratností vložených peněz (nabídka pro rok 2008) nově rozšíření v podobě „fixace“ doby uložení peněz (aktuální nabídka)

24 www.volksbank.cz24 Běžný spořicí účet novinky pro rok 2009, aktuální úrokové sazby úprava názvu na Běžný spořicí účet nově nabízeno i v síti Volksbank SHOPů standardní úroková sazba na účtu: 2,53 % p.a. (bez fixace) Vklad po dobu 6 měsíců: 2,63 % p.a. Vklad po dobu 12 měsíců: 3,03 % p.a. Vklad po dobu 24 měsíců: 3,33 % p.a. (novinka) „fixace“ jsou prováděny jednoduchou formou termínovaného vkladu úrokové sazby garantujeme vždy na období tří měsíců (do 30. 6. 2009)

25 www.volksbank.cz25 Komunikační aktivity Volksbank, 2009 o čem uslyšíte v oblasti retailového bankovnictví nosné téma: podpora úspěšného depozitního produktu Běžný spořicí účet ve své typické vizualizaci marketingová komunikace postavená na inovovaném motivu králíků design nese prvky doplněného designu jednoduchý a přitom odlišný styl

26 www.volksbank.cz26 Komunikační aktivity Volksbank, 2009 o čem uslyšíte v oblasti firemního bankovnictví Volksbank disponuje silným zázemím v oblasti SME s regionálním dosahem komplexní nabídka produktů marketingová komunikace podpoří oblast firemních depozit individuální nabídky pro řešení správy a zhodnocování firemních peněz komunikace služeb Volksbank pro malé a střední firmy

27 www.volksbank.cz27 Děkujeme za pozornost.


Stáhnout ppt "Volksbank CZ v roce 2008 opět zvýšila zisk a potvrdila svou stabilní pozici na trhu TISKOVÁ KONFERENCE Praha, 28. dubna 2009."

Podobné prezentace


Reklamy Google