Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: 22. 10. 2013 Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_18_SLOH_A_KOMUNIKACE.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: 22. 10. 2013 Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_18_SLOH_A_KOMUNIKACE."— Transkript prezentace:

1 Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_18_SLOH_A_KOMUNIKACE – Výtah Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: SLOH A KOMUNIKACE Výtah Ročník: 8. ročník Klíčová slova: výtah, výpis, osnova, citát

2 ANOTACE Materiál slouží k opakování učiva o výtahu, výpiscích a osnově.

3 SLOH A KOMUNIKACE Výtah

4 1) Učebnice JČ 8. ročník, str. 164 – utvořte osnovu. 1. Úvod 2. Stať 3. Závěr 2) Vysvětlete citát. je doslovné znění z díla spisovatele nebo doslovně opakovaný výrok je doslovné znění z díla spisovatele nebo doslovně opakovaný výrok slouží k vysvětlení nebo potvrzení vlastního názoru slouží k vysvětlení nebo potvrzení vlastního názoru Opakování – Co je otylost? – a) příčiny otylosti – b) pokročilá otylost – regulace otylosti

5 OSNOVA: naznačuje přehledně obsah textu a sled hlavních myšlenek vypravování př.:vypravování Úvod: 1) Úvod: místo, čas, osoby, událost Stať: 2) Stať: celý příběh (zápletka, vyvrcholení, rozuzlení) Závěr: 3) Závěr: zhodnocení příběhu

6 VÝPISKY: zachycují nejdůležitější nebo nejzajímavější myšlenky z knih nebo článků nemusí být souvislé a nevystihují stavbu textu, ze kterého se vypisujeCITÁT: je doslovné znění z díla spisovatele nebo doslovně opakovaný výrok slouží k vysvětlení nebo potvrzení vlastního názoru při citaci se uvádí zdroj (autor, dílo, strana, …)

7 VÝTAH: výpisků vystihuje PŘEHLEDNĚ STAVBU CELÉHO TEXTU na rozdíl od výpisků zachycuje nejen nejdůležitější a nejzajímavější myšlenky, ale zároveň i vystihuje PŘEHLEDNĚ STAVBU CELÉHO TEXTU osnovy stručně, ale souhrnně tento obsah podává na rozdíl od osnovy, která jen přehledně a náznakově zachycuje jednotlivé úseky obsahu textu, výtah stručně, ale souhrnně tento obsah podává

8 Úkoly pro skupinovou práci: učebnice Přírodopis 3 pro 8. ročník ZŠ: učebnice Přírodopis 3 pro 8. ročník ZŠ: 1)Vyberte si jakoukoliv kapitolu a podle svých schopností připravte písemně a)osnovu b)výpisky c)výtah 2) Na základě připravených písemných prací si skupiny připraví na další hodinu slohu výklad. (ústně nebo písemně)

9 3)Připravte si „tahák“, podle kterého se připravuješ na prověrku daného tématu. POZOR! – z „taháků“ NEOPISUJEME!!! POZOR! – z „taháků“ NEOPISUJEME!!!

10 POUŽITÉ ZDROJE STYBLÍK, Vlastimil a kolektiv. Český jazyk pro 7. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a. s., 2003, ISBN STYBLÍK, Vlastimil a kolektiv. Český jazyk pro 8. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a. s., 2002, ISBN Citát (text): AUTOR NEUVEDEN. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:


Stáhnout ppt "Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: 22. 10. 2013 Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_18_SLOH_A_KOMUNIKACE."

Podobné prezentace


Reklamy Google