Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: 18. 10. 2012 Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_09_SLOH_A_KOMUNIKACE.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: 18. 10. 2012 Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_09_SLOH_A_KOMUNIKACE."— Transkript prezentace:

1 Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_09_SLOH_A_KOMUNIKACE – Popis předmětu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: SLOH A KOMUNIKACE Popis předmětu Ročník: 9. ročník Klíčová slova: sloh, komunikace, popis předmětu, odborné názvy

2 ANOTACE Materiál slouží k opakování popisu předmětu se zaměřením na pojmenování předmětu a jeho částí a dále s využitím odborných názvů. Žáci pracují ve skupinách.

3 POPIS předmětu

4 POPIS PŘEDMĚTU informuje ovzhledu vnitřní stavbě popis předmětu informuje o jeho vzhledu, o vnitřní stavbě kompozice vychází od celku k částem kompozice vychází od popisu celku a postupuje se k částem Zachováváme postup: o od blízkého ke vzdálenému o zleva doprava o zdola nahoru o (nebo vše naopak)

5 zároveň uvádíme do náležitého vztahu ty složky předmětu, které spolu souvisí při popisu je důležitá volba pojmenování předmětů a jejich částí pomocí: o podstatných jmen o přídavných jmen odborné názvy užíváme odborné názvy (termíny jednoslovné a terminologická sousloví), které přesně pojmenovávají skutečnost, jsou jednoznačná nepoužíváme nepoužíváme slova citově zabarvená o lichotivá ani hanlivá

6 UKÁZKY Kostra Koně Obrázek 1 s popisem částí: Kostra Koně

7 Kostra člověka Obrázek 2 s popisem částí: Kostra člověka

8 Stavba rostliny Obrázek 3 s popisem částí: Stavba rostliny

9 Popis: o Náš byt  Náš byt je ve věžovém domě. Skládá se ze tří pokojů, kuchyně a příslušenství. Z velké společné chodby ve čtvrtém patře proti výtahu vpravo vejdeme dveřmi do předsíně našeho bytu. Tam si odložíme a vstupujeme dveřmi vpravo do největší místnosti v bytě, do obývacího pokoje obdélníkového tvaru o výměře 20 m 2. Z pokoje je pěkný výhled na město, ale i na vzdálené lesy. Výhled se ještě zlepší, vyjdeme-li zasklenými dveřmi na lodžii, která se táhne podél kratší stěny pokoje i podél kuchyně.

10 Najdi názvy rostlin a živočichů:  pampevlk  tygrhart  děsnýš císařský  lenodán  brejmyslivec  pětikráska  protilička  vidamýžď  kočkonor  pampeliška  levhart  hroznýš císařský  lenochod  sedmikráska  brejlovec  přeslička  hlemýžď  kočkodán

11 OTÁZKY NA ZÁVĚR 1)O čem informuje popis předmětu? 2)Z čeho vychází kompozice popisu? 3)Jaké zásady jsou důležité při tvorbě popisu?  o jeho vzhledu, o vnitřní stavbě  od popisu celku a postupuje se k částem  zachováváme postup od blízkého ke vzdálenému, zleva doprav, zdola nahoru  využití vhodných podstatných a přídavných jmen  užívání odborných názvů  nepoužíváme slova citově zabarvená

12 POUŽITÉ ZDROJE Obrázek 1 s popisem částí: Kostra koně NEZNÁMÝ. koneaponici.wz.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obrázek 2 s popisem částí: Kostra člověka NEZNÁMÝ. ucebnicemapy.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: a4-.p.aspxhttp://www.ucebnicemapy.cz/kostra-cloveka-i-tabulka- a4-.p.aspx Obrázek 3 s popisem částí: Stavba rostliny HUDEK, František. vyuka.zsjarose.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

13 Popis Náš byt: STYBLÍK, Vlastimil a kolektiv. Český jazyk pro 6. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a. s., 2002, ISBN SOUKAL, Josef. Čítanka pro 7. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a. s., 1998, ISBN


Stáhnout ppt "Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: 18. 10. 2012 Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_09_SLOH_A_KOMUNIKACE."

Podobné prezentace


Reklamy Google