Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: duben 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a literatura.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: duben 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a literatura."— Transkript prezentace:

1 NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: duben 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a literatura 7.ročník VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace TÉMA: Podmět a přísudek - procvičování ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: duben 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a literatura 7.ročník VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace TÉMA: Podmět a přísudek - procvičování ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

2 ANOTACE : Materiál je určen žákům 7.tříd Materiál slouží jako opakování a procvičování učiva o základních větných členech, podmětu a přísudku Snímek č.3,4 – žáci vyhledávají ve větách podmět, rozlišují podmět holý, rozvitý, několikanásobný Snímek č.5, 6 – žáci vyhledávají ve větách podmět, určují, jakým slovním druhem je vyjádřen Snímek č.7, 8 – žáci vyhledávají ve větách přísudek, rozlišují přísudek holý, rozvitý, několikanásobný Snímek č.9, 10 – žáci vyhledávají ve větách holé přísudky, určují jejich druh – slovesný, jmenný, jmenný se sponou, citoslovečný Snímek č.11, 12 – žáci vyhledávají ve větách několikaslovné holé přísudky Materiál je určen žákům 7.tříd Materiál slouží jako opakování a procvičování učiva o základních větných členech, podmětu a přísudku Snímek č.3,4 – žáci vyhledávají ve větách podmět, rozlišují podmět holý, rozvitý, několikanásobný Snímek č.5, 6 – žáci vyhledávají ve větách podmět, určují, jakým slovním druhem je vyjádřen Snímek č.7, 8 – žáci vyhledávají ve větách přísudek, rozlišují přísudek holý, rozvitý, několikanásobný Snímek č.9, 10 – žáci vyhledávají ve větách holé přísudky, určují jejich druh – slovesný, jmenný, jmenný se sponou, citoslovečný Snímek č.11, 12 – žáci vyhledávají ve větách několikaslovné holé přísudky

3 PODMĚT 1, Podtrhni ve větách podmět a urči, jde-li o podmět holý, rozvitý nebo několikanásobný: Větve stromů se větrem polámaly. Míč minul jen těsně břevno. Podél břehu se táhly louky, zahrady a pole. Minulou noc hvězdy nevyšly. Bílé střechy stavení splývaly s okolím. Každý lidský život má své sny a cíle. 1, Podtrhni ve větách podmět a urči, jde-li o podmět holý, rozvitý nebo několikanásobný: Větve stromů se větrem polámaly. Míč minul jen těsně břevno. Podél břehu se táhly louky, zahrady a pole. Minulou noc hvězdy nevyšly. Bílé střechy stavení splývaly s okolím. Každý lidský život má své sny a cíle.

4 Na jívě se objevily kočičky. Běhu na pět kilometrů se zúčastnila padesátka atletů. Zeměpis a přírodopis byly moje nejoblíbenější předměty. Pomalu se vlekly dni, měsíce i roky. Květiny zalévaly dívky každý den. Moje oči těkaly z místa na místo. Změnily se časy i lidé. Útvary vojáků pochodovaly ve čtyřstupech. Na jívě se objevily kočičky. Běhu na pět kilometrů se zúčastnila padesátka atletů. Zeměpis a přírodopis byly moje nejoblíbenější předměty. Pomalu se vlekly dni, měsíce i roky. Květiny zalévaly dívky každý den. Moje oči těkaly z místa na místo. Změnily se časy i lidé. Útvary vojáků pochodovaly ve čtyřstupech.

5 2, Vyhledej ve větách holý podmět a urči, jakým slovním druhem je vyjádřen : A pak se cosi změnilo. Na desátém kilometru se jejich krok vyrovnal. Přijelo také mnoho Švédů a Norů. V poslední chvíli se podařilo tonoucího zachránit. Nikdo vám nic nevrátí. Za plotem zahrádky se ozvalo nečekané hurá. Moudřejší ustoupí. 2, Vyhledej ve větách holý podmět a urči, jakým slovním druhem je vyjádřen : A pak se cosi změnilo. Na desátém kilometru se jejich krok vyrovnal. Přijelo také mnoho Švédů a Norů. V poslední chvíli se podařilo tonoucího zachránit. Nikdo vám nic nevrátí. Za plotem zahrádky se ozvalo nečekané hurá. Moudřejší ustoupí.

6 To mi říkáš ty? Bylo důležité mít odvahu. Z kouta kluziště přijížděl jeden z Kanaďanů. Sytý hladovému nevěří. Každé proč má svoje proto. Jelikož je spojka. Ve svatební síni zaznělo „Ano“. Po vítězství se dostavuje pocit štěstí. Tentokrát vystoupí z řady druhý. Zkoušet žáky není vždy snadné. To mi říkáš ty? Bylo důležité mít odvahu. Z kouta kluziště přijížděl jeden z Kanaďanů. Sytý hladovému nevěří. Každé proč má svoje proto. Jelikož je spojka. Ve svatební síni zaznělo „Ano“. Po vítězství se dostavuje pocit štěstí. Tentokrát vystoupí z řady druhý. Zkoušet žáky není vždy snadné.

7 PŘÍSUDEK 1, Vyhledej ve větách přísudek a urči, jde-li o přísudek holý, rozvitý nebo několikanásobný : Princezna se smála a tleskala. Blížila se desátá. Na nástupišti netrpělivě čekaly děti. Diváci se smáli a hlasitě tleskali. Spali a spali a spali. Sestra si hrála v dětském pokoji. 1, Vyhledej ve větách přísudek a urči, jde-li o přísudek holý, rozvitý nebo několikanásobný : Princezna se smála a tleskala. Blížila se desátá. Na nástupišti netrpělivě čekaly děti. Diváci se smáli a hlasitě tleskali. Spali a spali a spali. Sestra si hrála v dětském pokoji.

8 Sestřička měla pláč na krajíčku. Policejní inspektor se přátelsky usmál. Všechna pouliční světla zhasla. V noci mě vystrašilo ťukání na okno. Bratr opatrně položil telefonní sluchátko. Nastaly mlhy, větry, plískanice. Najednou kámen žbluňk a plác do vody. Všechno ti to vynahradím. Babička seděla, usmívala se a podřimovala. Malá Markétka od sousedů plakala. Sestřička měla pláč na krajíčku. Policejní inspektor se přátelsky usmál. Všechna pouliční světla zhasla. V noci mě vystrašilo ťukání na okno. Bratr opatrně položil telefonní sluchátko. Nastaly mlhy, větry, plískanice. Najednou kámen žbluňk a plác do vody. Všechno ti to vynahradím. Babička seděla, usmívala se a podřimovala. Malá Markétka od sousedů plakala.

9 2, Vyhledej ve větách holý přísudek a urči jeho druh (slovesný, jmenný, jmenný se sponou, citoslovečný) : Pavlína hned po obědě odešla. Cítím tady kouř. Najednou míč frr nad hlavami diváků. Červnové ráno bylo opravdu překrásné. Kolie jsou znamenití psi. Půjdu se projít do parku. Žába žbluňk do rybníka. 2, Vyhledej ve větách holý přísudek a urči jeho druh (slovesný, jmenný, jmenný se sponou, citoslovečný) : Pavlína hned po obědě odešla. Cítím tady kouř. Najednou míč frr nad hlavami diváků. Červnové ráno bylo opravdu překrásné. Kolie jsou znamenití psi. Půjdu se projít do parku. Žába žbluňk do rybníka.

10 Večer jsem rozsvítil petrolejovou lampu. Herectví je zajímavé povolání. Zavři na chvíli oči. Říjen je měsíc plný barev. Sliby chyby. Katka a Tomáš jsou neukáznění. Katka je doma. Pes – nejlepší přítel člověka. Včera večer jsem nemohl usnout. Večer jsem rozsvítil petrolejovou lampu. Herectví je zajímavé povolání. Zavři na chvíli oči. Říjen je měsíc plný barev. Sliby chyby. Katka a Tomáš jsou neukáznění. Katka je doma. Pes – nejlepší přítel člověka. Včera večer jsem nemohl usnout.

11 3, Vyhledej ve větách holý přísudek vyjádřený několika slovy : Myslela jsem si to od samého začátku. Včerejší odpoledne bylo opravdu překrásné. Dědečkovu vyprávění bych mohl naslouchat celé hodiny. Chtěl jsem napodobit svého staršího bratra. Poněkud roztržitě jsem se rozhlédl po pokoji. Byl jsem celý večer velmi šťastný. Ještě bych se měl zmínit o jedné důležité věci. 3, Vyhledej ve větách holý přísudek vyjádřený několika slovy : Myslela jsem si to od samého začátku. Včerejší odpoledne bylo opravdu překrásné. Dědečkovu vyprávění bych mohl naslouchat celé hodiny. Chtěl jsem napodobit svého staršího bratra. Poněkud roztržitě jsem se rozhlédl po pokoji. Byl jsem celý večer velmi šťastný. Ještě bych se měl zmínit o jedné důležité věci.

12 Každý večer jsme nastoupili ke stahování vlajky. Začínám se bát nejhoršího. Několik dní nesměl nikdo posádku opustit. Po prázdninách začnu chodit do gymnázia. Přestal jsem se připravovat do školy až večer. Její tatínek je známý zpěvák. Málem bych na svůj slib zapomněl. Babička se stala rádkyní vnoučat. Slepýš není had. Budu ti muset celou věc ještě jednou vysvětlit. Každý večer jsme nastoupili ke stahování vlajky. Začínám se bát nejhoršího. Několik dní nesměl nikdo posádku opustit. Po prázdninách začnu chodit do gymnázia. Přestal jsem se připravovat do školy až večer. Její tatínek je známý zpěvák. Málem bych na svůj slib zapomněl. Babička se stala rádkyní vnoučat. Slepýš není had. Budu ti muset celou věc ještě jednou vysvětlit.

13 Zdroj : Vlastní zdroj Microsoft PowerPoint 2010 Držitel licence 2.základní škola v Rakovníku, Husovo náměstí 3 Vlastní zdroj Microsoft PowerPoint 2010 Držitel licence 2.základní škola v Rakovníku, Husovo náměstí 3


Stáhnout ppt "NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: duben 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a literatura."

Podobné prezentace


Reklamy Google