Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ČESKÁ AGENTURA NA PODPORU OBCHODU 8. ročník soutěže pro malé a střední exportéry Exportní cena DHL Nejúspěšnější klient CzechTrade 10. listopad 2005 Jitka.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ČESKÁ AGENTURA NA PODPORU OBCHODU 8. ročník soutěže pro malé a střední exportéry Exportní cena DHL Nejúspěšnější klient CzechTrade 10. listopad 2005 Jitka."— Transkript prezentace:

1 ČESKÁ AGENTURA NA PODPORU OBCHODU 8. ročník soutěže pro malé a střední exportéry Exportní cena DHL Nejúspěšnější klient CzechTrade 10. listopad 2005 Jitka Hanzlíčková, generální ředitelka

2 2 Exportní cena DHL Soutěž je určena obchodním společnostem, družstvům a podnikatelům – fyzickým osobám, jejichž roční obrat (8. ročník v letech 2003 a 2004) nepřesáhl 0,5 mld. Kč a vývoz na zahraniční trhy v těchto letech dosáhl alespoň 5 mil. Kč. Podíl zahraničního kapitálu ve firmě nepřesahuje 33 % Počet zaměstnanců není vyšší než 250 Vznik firmy (8. ročník) před 1. lednem 2003 Kritérium pro hodnocení vítěze: Index = násobek meziročního růstu exportu * podíl exportu na obratu. Na základě získaných výsledků je určeno pořadí firem.

3 3 8. ročník Exportní ceny Osloveno přes 800 firem TOP50: Meziroční nárůst exportu o 34,4 % Celkový obrat soutěžících 5 mld. Kč Celkový export soutěžících 3,3 mld. Kč Dlouhodobý vývoj soutěže: Zvyšuje se dynamika růstu exportu soutěžících vůči průměru ČR (průměr ČR 25,5 %) Roste podíl exportu na celkovém obratu firem (53%)

4 4 Vítězové Exportní ceny I. místo RCD Radiokomunikace spol. s r. o., Staré Hradiště vývoj a výroba radiokomunikačních zařízení a jejich částí (radiostanice pro železnice a systémy pro podzemní pokrytí - tunely) orientace zejména na německý trh meziroční zvýšení exportu na čtyřnásobek II. místo PROGRESS OK a.s., Přerov ocelové konstrukce jeřábů, hal a autosalonů hlavní odbytiště Německo a Rakousko meziroční nárůst exportu dvojnásobně za dynamického růstu obratu III. místo ELITRONIC s.r.o., Liberec vývoji a výroba elektroniky a řídících systémů exportní teritoria především Nizozemí, Čína a Belgie meziroční růst exportu na téměř čtyřnásobek

5 5 Nejúspěšnější klient CzechTrade 3. ročník soutěže oceňující klienty, kteří s využitím služeb CzechTrade dosáhnou největšího exportu export soutěžících I. místo Korona Lochovice, s. r. o. výroba kancelářských pořadačů orientace zejména na trhy Velké Británie a Ruska kontrakt za 78 mil. Kč (sled. období, celkově 100 mil. Kč) II. místo INCO engineering, s. r. o. kompletní těžní zařízení, důlní signalizace, člen vývozní aliance Česká dobývací technika hlavní odbytiště Ukrajina, Rusko kontrakt 51 mil. Kč (sled. období, celkově 689 mil. Kč) III. místo Panbex, s. r. o. průmyslové podlahy a související stavební hmoty exportní teritoria především Rusko, Polsko kontrakt 45,8 mil. Kč

6 6 DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST  Jitka Hanzlíčková  CzechTrade  , 6  Česká agentura na podporu obchodu CzechTrade Dittrichova 21, Praha 28 Tel.: Fax:


Stáhnout ppt "ČESKÁ AGENTURA NA PODPORU OBCHODU 8. ročník soutěže pro malé a střední exportéry Exportní cena DHL Nejúspěšnější klient CzechTrade 10. listopad 2005 Jitka."

Podobné prezentace


Reklamy Google