Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ČESKÁ AGENTURA NA PODPORU OBCHODU/CZECHTRADE Specifická hlediska obchodování s Ukrajinou CzechTrade Praha, 13.12. 2006 Aleš Synek vedoucí zahraniční kanceláře.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ČESKÁ AGENTURA NA PODPORU OBCHODU/CZECHTRADE Specifická hlediska obchodování s Ukrajinou CzechTrade Praha, 13.12. 2006 Aleš Synek vedoucí zahraniční kanceláře."— Transkript prezentace:

1 ČESKÁ AGENTURA NA PODPORU OBCHODU/CZECHTRADE Specifická hlediska obchodování s Ukrajinou CzechTrade Praha, Aleš Synek vedoucí zahraniční kanceláře CzechTrade Ukrajina

2 2 Zahraniční kanceláře Belgie (Brusel) Brazílie (Sao Paolo) Bulharsko (Sofia) Čína (Šanghaj) Dánsko (Kodaň) Egypt (Káhira) Francie (Paříž) Chorvatsko (Záhřeb) Indie (Bombaj) Irsko (Dublin) Itálie (Milán) Kanada (Toronto) Litva (Vilnius) Lotyšsko (Riga) Maďarsko (Budapešť) Mexiko (Mexiko City) Německo (Kolín n. R.) Nizozemsko (Rotterdam) Polsko (Varšava) Rakousko (Vídeň) Rumunsko (Bukurešť) Rusko (Jekatěrinburk) Rusko (Moskva) Rusko (Petrohrad) Srbsko a Černá hora (Bělehrad) Španělsko (Madrid) Švédsko (Stockholm) Turecko (Istanbul) Ukrajina (Kyjev) USA (Chicago) Velká Británie (Londýn) 

3 3 Zahraniční kancelář CzechTrade Ukrajina – počátek fungování konec roku 2000

4 4 Ukrajina – základní informace o teritoriu Rozloha: 603,7 tis. km2 Počet obyvatel: cca 47,1 mil. Úřední jazyk: Ukrajinština Hlavní město: Kyjev (2,6 milionu obyvatel) Další velká města: Charkov (1,47 mil.), Dněpropetrovsk (1,1 mil.), Doněck (1, 01 mil.), Oděsa (1,1 mil.), Lvov (cca 1 mil.)

5 5 Ukrajina – základní informace o teritoriu

6 6 Ekonomická charakteristika země  Základní markoekonomické ukazatele (k ) HDP, růst %9,25,29,411,72,66,5 HDP/ob. ($) Inflace, růst %6,1-0,68,212,310,38,7 1 Nezaměstnanost (%) 10,99,69,18,67,23,3 1) Říjen 2006

7 7 Ekonomická charakteristika země  Podíl odvětví na tvorbě HDP (údaje v mld. hřiven, běžné ceny) (1.pol., tempo růstu v %) Průmysl61,874,889,0108,73,6 Stavebnictví7,79,814,4 6,5 Zemědělství29,428,737,240,43,4 Obchod24,630,741,148,88,6 Doprava27,531,942,751,08,0

8 8 Obchodní výměna ČR - Ukrajina  Dynamika obchodní výměny  (česká statistika, mil. $) (leden- září) Vývoz z ČR Dovoz Obrat Bilance 185,3 256,9 442,2 -71,6 212,0 289,9 501,9 -77,9 261,7 348,2 609,9 -86,5 463,4 565, , ,3 702,3 681,3 1381,0 18,0 724,9 443,7 1168,6 281,2

9 9 Základní informační zdroje I  Hlavní ukrajinské vyhledávače     Celní sazebník Ukrajiny

10 10 Základní informační zdroje II  Největší pořadatelé výstav:   Kyjevskij Meždunarodnyj Kontraktovyj Jarmarok  International Exhibition Centre  Acco International  Primus Ukrajina  Euro Index  Premier Expo  Auto Expo  Medvin  MSI Fairs and Exhibitions,  ExpoDonbass

11 11 Základní informační zdroje III  Teritoriální informace o Ukrajině:  CzechTrade + BusinessInfo   Ministerstvo zahraničních věcí ČR   PriceWaterhouseCoopers 

12 12

13 13 Strategie na období : prioritními tématickými oblastmi bude v tomto období Export, Evropská unie, Elektronické databáze či informační databáze.  Aplikace Interaktivních formulářů  Teritoriální informace  Exportní příležitosti  Životní situace/průvodce pro podnikatele  Aktuální témata  Přístupnost portálu Průměrná měsíční návštěvnost v roce 2005:

14 14

15 15 Regionální konzultanti CzechTrade + regionální exportní místa (REM)

16 16 Regionální konzultanti CzechTrade + regionální exportní místa (REM)  Základní informace o nabízených službách CT, exportních programech aj. poskytují regionální konzultanti.  Exportní záměr klienta je řešen vždy individuálně ve spolupráci se zahraničními kancelářemi CzechTrade.

17 17 Služby pro české firmy - - cla, technické překážky, výstavy,…. - - obchodní kontakty (CT Praha, CT Ukrajina) – Kompass ČR x UA - - ověření zájmu u potenciálních obchodních partnerů – JAK? - - doprovod firem při jednáních, prezentace - - průzkum trhu - - výstavy (OFÚ ČR, výstavy CT, firmy – Marketing, Aliance) - - individuální zadání firmy – CT Ukrajina, partnerské subjekty na UA

18 18 Exportní marketingová podpora Dotační programy Využijte dotace pro posílení vašich zahraničních aktivit CzechTrade Vám pomůže začlenit dotační programy do exportního plánu Vaší firmy Program Marketing Program Aliance  ÚSPORA NÁKLADŮ

19 19 Služby pro zahraniční klienty YCS  Pomoc při nalezení nového nebo alternativního dodavatele výrobku nebo služeb, o které má zahraniční firma zájem  Obchodní schůzky  Návazná služba – organizace jednání s českými firmami  Další služby  Zahraniční zástupci, zahraniční nabídky

20 20 DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST A PŘEJI VŠE DOBRÉ BĚHEM BLÍŽÍCÍCH SE VÁNOČNÍCH SVÁTKŮ! Aleš Synek CzechTrade Ukraine ul. Ivana Franko Kiev UKRAINE tel.: +380 (44) , fax: (44)


Stáhnout ppt "ČESKÁ AGENTURA NA PODPORU OBCHODU/CZECHTRADE Specifická hlediska obchodování s Ukrajinou CzechTrade Praha, 13.12. 2006 Aleš Synek vedoucí zahraniční kanceláře."

Podobné prezentace


Reklamy Google