Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu VY_32_INOVACE_OdP_S1_10 Popis výukového materiálu Název:Základní terminologie cestovního ruchu – 2. část Autor:Bc. Pavel Lang Datum:7.3.2013 Obor: a) 65-41-L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) 65-41-L/01 Gastronomie Ročník:a) - 1. ročník a b) - 1. ročník Předmět:Cestovní ruch Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Cestovní ruch a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnice Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost – D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004 Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor

2 Bc. Pavel Lang 2. část

3 * typy CR, pro jejichž určení je klíčovým kritériem motivace návštěvníka; základními motivacemi jsou odpočinek, poznávání prostředí a kontakty s lidmi

4 * Rekreační CR ► CR mimo veřejné formy CR ► pobytový CR ► lázeňský CR ► sportovně orientovaný CR ► lovecký CR * Poznávací CR ► kulturně – poznávací CR ► přírodně – poznávací CR ► historicko – poznávací CR

5 * Socio – profesní ► obchodní CR ► kongresový CR ► incentivní CR * Společenský CR ► krajanský CR ► etnický CR ► návštěvy přátel a příbuzných apod.

6 * Jedná se o takový rozvoj, který současným i budoucím generacím zachová možnost uspokojovat jejich základní životní potřeby a současně nesnižuje rozmanitost přírody a zachování přirozené funkce ekosystémů Ekologicky udržitelný CR (environmentální CR): * CR, který dlouhodobě nenarušuje přírodní, kulturní a sociální prostředí * dle UNWTO: Schopnost destinace udržet si potenciál konkurence v soutěži s novými, historicky méně využívanými destinacemi, přitáhnout první i opakované návštěvy, podržet si kulturní jedinečnost, být v rovnováze s životním prostředím

7 * osoba cestující z jednoho místa do druhého, tato místa se mohou nacházet v jedné zemi nebo v různých zemích; dělí se na návštěvníky a ostatní cestující (cesta do zaměstnání, do školy, migrace aj.) * 1. cestující, který přijel na jiné místo, než je místo jeho bydliště * 2. osoba, která navštíví určité místo – muzeum, galerii, hrad, zámek apod., zahrnuje tedy účastníky CR i rezidenty Návštěvník

8 * fyzická osoba jakékoli národnosti, sídlící v dané zemi více než jeden rok; jsou to tedy občané státu i cizinci * každá osoba, která pobývá přechodně mimo místo svého běžného pobytu, přičemž motivací pro cestu není výdělečná činnost v tomto státě, a účastní se tedy některého druhu nebo formy CR Účastník CR

9 * cestující, který se zdrží v navštíveném místě alespoň 24 hodin za účelem využití volného času a v tomto místě též přespí v hromadném nebo soukromém ubytovacím zařízení * dočasný návštěvník, který se v navštíveném místě nebo zemi zdrží pouze jeden den, tedy bez přenocování Výletník

10 * velkoobchodník v CR, který vyhledává pro CR atraktivní místa, nasmlouvá zde ubytování, stravování a doplňkové služby CR * vytváří zájezdy, organizuje služby CR a nabízí je přímo nebo prostřednictvím prodejců * sestavuje katalogy, kde nabízí jednotlivým CK a CA pobytová místa nebo zájezdové trasy * v ČR je termínu touroperátor ekvivalentní termín CK

11 * podnik organizující zájezdy a zajišťující služby cestovního ruchu pro přímý prodej cestujícím nebo prodej přes zprostředkovatele * podnik, který prodává a rezervuje služby cestovního ruchu pro cestující/spotřebitele * na rozdíl od cestovní kanceláře nesmí organizovat zájezdy Cestovní agentura

12 * kratší cesta (zpravidla ne delší než jeden den) podniknutá s různou motivací, a to samostatně nebo jako součást zájezdu www.office.microsoft.com

13 TEST: 1. Popište formy CR, které je možné zařadit do CR rekreačního Otázky zpracujte písemnou formou na samostatný papír 2. Popište formy CR, které je možné zařadit do CR společenského 3. Popište problematiku, která je řešena v ekologicky udržitelném CR 4. Popište základní činnosti Touroperátora 5. Definujte termín Výlet, sestavte návrh na jednodenní výlet skupiny studentů po regionech ČR


Stáhnout ppt "Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu."

Podobné prezentace


Reklamy Google