Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál."— Transkript prezentace:

1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám. Cestovní ruch VY_52_INOVACE_230115 3. listopadu 2012

2 podle UNWTO : činnost osoby, cestující ve volném čase na přechodnou dobu do místa mimo její trvalé bydliště, a to za jiným účelem, než je vykonávání výdělečné činnosti v navštíveném místě Co je cestovní ruch?

3 Význam 1.EKONOMICKÝ podíl na tvorbě HDP (11%) vytváření nových pracovních a podnikatelských příležitostí (10 %) investiční aktivity v oblasti následné účinky poptávky ( přitažlivost místa vyvolává potřebu vybudování infrastruktury) vyrovnanost platební bilance státu

4 2.NEMATERIÁLNÍ radost z poznání porozumění mezi lidmi odpočinek 3.NEGATIVNÍ životní prostředí kriminalita

5 Formy CR rekreační kulturně-poznávací sportovně-turistický lázeňsko-léčebný přírodní (ekoturistika) venkovský (agroturistika, ekoagroturistika) vzdělávací kongresový rozlišují jednotlivé druhy c.r. podle různých hledisek

6 Druhy CR podle místa realizace - domácí CR - zahraniční CR a) výjezdový – outgoing, pasivní b) tranzitní c) příjezdový – incoming, aktivní vyjadřují motivy převažujících zájmů, které vedou obyvatele k účasti na cestovním ruchu

7 podle délky trvání - krátkodobý (do tří přenocování) - dlouhodobý (více než tři přenocování) podle rozložení během roku - celoroční - sezónní (letní, zimní) podle způsobu organizace - organizovaný - neorganizovaný

8 Předpoklady cestovního ruchu 1. Lokalizační a)přírodní klima voda biota geomorfologie a geologie

9 b) kulturně-historické hrady, zámky muzea, galerie technické památky lidová kultura parky akce (festivaly, koncerty, náboženské)

10 2. Selektivní a)subjektivní sociologické (příslušnost k sociální a profesní skupině) ostatní (módnost, reklama) b)objektivní politické (politická a bezpečnostní situace) ekonomické (ekonomická a životní úroveň) demografické (hustota zalidnění, urbanizace, věková struktura)

11 3. Realizační a)dopravní b)materiálně – technická základna ubytovací zařízení stravovací zařízení dopravní infrastruktura doplňková zařízení (sportovní, kulturní, zábavní aj. zařízení, informační centra, cestovní kanceláře)


Stáhnout ppt "Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál."

Podobné prezentace


Reklamy Google