Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století"— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název školy Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové, Komenského 234 Číslo vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_MAT_2_TO_09 Tematická oblast (název sady) Posloupnosti a finanční matematika Název vzdělávacího materiálu Geometrická posloupnost - základní pojmy Autor Mgr. Petra Toboříková Předmět Matematika Ročník 2. ročník Obor vzdělávání Zdravotnický asistent vytvořeno Září 2013 Anotace včetně cílů Prezentace uvádějící učivo o geometrické posloupnosti se zaměřuje na zavedení pojmu geometrická posloupnost a pojmu kvocient. Je vhodná k podpoře přímé výuky či jako opora samostudia uvedeného učiva. Žák po absolvování výuky rozhodne, zda je daná posloupnost geometrická, a určí hodnotu kvocientu.

2 4.7 Geometrická posloupnost
Mgr. Petra Toboříková Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola Hradec Králové, Komenského 234

3 Př. A: HDP (hrubý domácí produkt) České republiky dosáhl v roce 2011 hodnoty 505 tisíc Kč na jednoho obyvatele. Jaké hodnoty by dosáhl v roce 2018, pokud by rostl stálým tempem 3% ročně? Př. B: V roce 2011 se v České Republice narodilo 109 tisíc novorozeňat. Tento počet se stále zmenšuje. Kolik dětí se narodí v roce 2018, pokud se jejich počet zmenšuje každý rok přibližně o 2 %? Geometrická posloupnost

4 Př. A: HDP (hrubý domácí produkt) České republiky dosáhl v roce 2011 hodnoty 505 tisíc Kč na jednoho obyvatele. Jaké hodnoty by dosáhl v roce 2018, pokud by rostl stálým tempem 3% ročně? rok 2011… tisíc Kč rok 2012… tisíc Kč rok 2013… tisíc Kč rok 2014… tisíc Kč rok 2015… tisíc Kč rok 2018… tisíc Kč tisíc Kč Geometrická posloupnost

5 Př. B: V roce 2011 se v České Republice narodilo přibližně 109 tisíc novorozeňat. Tento počet se stále zmenšuje. Kolik dětí se narodí v roce 2018, pokud se jejich počet zmenšuje každý rok přibližně o 2 %? rok 2011… tisíc dětí rok 2012… tisíc dětí rok 2013… tisíc d. rok 2014… tisíc d. rok 2015… tisíc d. rok 2018… tisíc d. tisíc dětí Geometrická posloupnost

6 Jaká je společná vlastnost obou posloupností?
Př. A Př. B – každý další člen posloupnosti získáme vynásobením předchozího stále stejným číslem – podíl dvou sousedních členů je stále stejný (konstantní) Geometrická posloupnost

7 Číslo q se nazývá kvocient posloupnosti:
Posloupnost se nazývá geometrická, právě když existuje takové číslo q, že pro každé přirozené číslo n platí: Číslo q se nazývá kvocient posloupnosti: Geometrická posloupnost

8 Př. 1: Urči, zda je posloupnost geometrická. Pokud ano, urči kvocient.
Ano, posloupnost je geometrická. Ano, posloupnost je geometrická. Ne, posloupnost není geometrická. Geometrická posloupnost

9 Konec…

10 Zdroje: Všechny neocitované kliparty jsou součástí prostředků sw MS PowerPoint. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.


Stáhnout ppt "Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století"

Podobné prezentace


Reklamy Google