Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Produkt Zavádění nového produktu na trh. Životní cyklus produktu Zavádění Růst Vrchol Pokles.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Produkt Zavádění nového produktu na trh. Životní cyklus produktu Zavádění Růst Vrchol Pokles."— Transkript prezentace:

1 Produkt Zavádění nového produktu na trh

2 Životní cyklus produktu Zavádění Růst Vrchol Pokles

3 Nový produkt Celosvětově Výrobková řada Rozšíření řady Zdokonalení výrobku Přemístění Změna technologie (náklady) Obal, design

4 Selhávání Tlak managementu Tržní potenciál Projekt Umístění Cena a náklady Propagace Konkurence Nápady Omezení Finance a kapitál Doba vývoje Životní cyklus

5 Získání nového produktu Koupě firmy Spojením firem Koupě licence (značky) Koupě patentu Výzkum a vývoj

6 Proces vývoje nových produktů Průzkum Posouzení nápadů Koncepce Ekonomická analýza Vývoj Testování Komercializace

7 Průzkum Cíle, trhy Tvorba nápadů Zaměstnanci Zákazníci, uživatelé, neuživatelé Dodavatelé, distributoři, obchodníci Zkoumání konkurence Analýza vlastností a vazeb Identifikace potřeb

8 Pravděpodobnost celkového úspěchu Pravděpodobnost úspěchu technického řešení (odhad např. 50%) Pravděpodobnost úspěchu komercializace daného technického řešení (např. 60%) Pravděpodobnost úspěchu ekonomického úspěchu dané komercializace (např. 70%) 0,50 x 0,60 x 0,70 = 0,21 tj. 21%

9 Posouzení nápadů Kritéria spjatá s produktem Tržní kritéria Finanční kritéria Feasibility study

10 Kritéria spjatá s produktem Novost Soulad s výrobním zařízením Zkušenosti v oboru Nároky na servis Technická uskutečnitelnost Legislativa

11 Tržní kritéria Velikost trhu Podíl na trhu Tempo růstu trhu Pozice na trhu Kanibalizace Konkurence Distribuce

12 Finanční kritéria Zisk ROI Nároky na investice Riziko (a zisk) Příjmy, cash flow

13 Dimenze produktu Komunikativnost Důvěryhodnost Stupeň potřeb Stupeň odlišnosti Vnímaná hodnota Kupní zájem Uživatelské cíle Frekvence nakupování

14 Koncepce Návrh Model Prototyp Vzorek

15 Vlastnosti Funkční Psychologické

16 Ekonomická analýza Odhad poptávky Odhad nákladů Odhad tržeb

17 Produkty kupované často Produkty kupované zřídka Produkty kupované jen jednou

18 Vývoj a testování prototypu Funkční testy Spotřebitelské testy

19 Test nového produktu/vzorku Testy spotřebních předmětů Testy výrobních prostředků Laboratorní testy Testy v reálném prostředí

20 Komercializace Vstup na trh  Kdy  Kde  Komu

21 Proces adaptace spotřebitele Inovátoři Včasní adaptéři Včasná většina Pozdní většina Opozdilci a/nebo neuživatelé

22 Vlivy na míru adaptace Relativní výhoda Kompatibilita Inovační složitost Inovační dělitelnost (možnost zkusit) Komunikativnost

23 Strategie zavádění nových produktů Penetrace trhu Geografická expanze Nové segmenty zákazníků  Modifikovaná nabídka  Modifikace produktu pro stávající zákazníky  Modifikace produktu pro geograficky rozptýlené zákazníky  Modifikace produktu pro nové segmenty zákazníků Inovace produktu Geografická inovace Kompletní inovace

24 Strategie zavádění nových produktů Propagace - Cena Strategie rychlého sbírání Strategie pomalého sbírání Strategie rychlé penetrace Strategie pomalé penetrace

25 Životní cyklus produktu

26 Cíle a strategie životního cyklu Zavádění ProdejNízký NákladyVysoké ZiskyNegativní ZákazníciInovátoři KonkurenceMalá CílePovědomí, touha, vyzkoušení ProduktZákladní CenaNákladový DistribuceVýběrová ReklamaInformační, povědomí včasných adaptérů a dealerů Podpora prodejeSilná; předvádění, vyzkoušení

27 Cíle a strategie životního cyklu Růst ProdejRychlý růst NákladyPrůměrné náklady na zákazníka ZiskyRůst ZákazníciVčasní adaptéři KonkurenceRůst CíleMaximalizace tržního podílu ProduktModifikace, služby, záruky CenaPenetrace trhu pomocí ceny DistribuceIntenzivní ReklamaMasový zájem zákazníků Podpora prodejeSnížení

28 Cíle a strategie životního cyklu Zralost ProdejVrchol NákladyNízké ZiskyVysoký ZákazníciStřední většina, modifikace trhu KonkurenceStálý počet, později pokles CíleMaximalizace zisku, udržení tržního podílu ProduktObměna značek a modelů, inovace, modifikace produktu CenaCenou proti konkurenci DistribuceIntenzivní ReklamaRozdíl značek a užitků Podpora prodejePodpora značky a její změny

29 Cíle a strategie životního cyklu Pokles ProdejPokles NákladyNízké ZiskyKlesající ZákazníciOpozdilci KonkurenceKlesající CíleSnižování nákladů, sklízet, zbavovat se ProduktVyřadit slabé CenaSnížit DistribuceVyřazovat slabá, výprodeje, outlety ReklamaMinimální Podpora prodejeMinimální (3 za 2)

30 Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na Odkaz: Přednášky pro VŠE a FF UK, Marketingové nástroje Nebo stránky učitelůwww.sks.cz © Radka Johnová, 2011


Stáhnout ppt "Produkt Zavádění nového produktu na trh. Životní cyklus produktu Zavádění Růst Vrchol Pokles."

Podobné prezentace


Reklamy Google