Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0029 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_20-02 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0029 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_20-02 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova."— Transkript prezentace:

1 Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_20-02 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng. Zdeněk Horkel Tematický celekPozemní stavitelství 4. ročník Ročník4. ročník Datum tvorby AnotaceRekonstrukce a opravy budov – stavebně technický průzkum Metodický pokynŽák si při hodině vpisuje do předlohy své poznámky Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

2 Rekonstrukce a opravy budov 2. Stavebně technický průzkum (STP)

3 STP – CO TO? PROČ TO? STP = odborná zpráva = popis stavebně - technického stavu objektu předchází projektu rekonstrukce, posudkům apod. je prováděn stavebními odborníky s aktivní účastí majitele nemovitosti často je prováděn v souvislosti se zaměřováním stávajícího stavu objektu (pořízení výkresové dokumentace), s cílem získat podklady pro následující projekční činnost součástí STP je návrh opatření, příp. doporučení následných podrobnějších průzkumů

4 Související průzkumy stavebně-historický - např. u památkově chráněných objektů, sledování historie objektu urbanisticko-architektonický (stavební vývoj budovy u starších objektů) podrobný průzkum jednotlivých technických zařízení budov vlhkostní (podrobný průzkum po zjištění příčin a stavu vlhkosti v konstrukcích) radonový ( včetně dlouhodobého měření výskytu radonu ve vnitřním prostředí) konstrukčně statický (zaměření na nosné konstrukce) biokoroze (bakterie, plísně, houby, hmyz…) apod.

5 METODY PRŮZKUMU smyslové metody nejčastěji vizuální prohlídka nebo poklep na konstrukci povrchová poškození, vlhkost, trhliny (lupa, měrka na trhliny, měřítko…) deformace a posuny většího rozsahu (ocelová kulička, vodováha, olovnice) odhad vlastností kvality materiálů (kladivo, hřeby, tesařská skoba, dláto, špičák) sondy do zakrytých dutin (kladivo, vrtačka) přístrojové a laboratorní metody (přesnější mechanické a fyzikální vlastnosti)

6 Metody destruktivní = zásah do konstrukce, např. oklepání omítky, odebrání vzorků pro rozbory, sondy do konstrukcí (odkrytí základů), často jádrové vývrty nedestruktivní = bez zásahu do konstrukcí, např. poklep na konstrukci, měření posuvů a deformací, termografické snímkování, ultrazvuková metoda, dotykové vlhkoměry….

7 Průzkumy předběžný průzkum (nedestruktivní, základní posouzení) podrobný průzkum (v době zpracování výrobní dokumentace) pracovní průzkum podrobný (těsně před prováděním práce – podklad pro vypracování podrobného technologického postupu)

8 CO ZKOUMÁME dostupnost a úplnost původní projektové dokumentace (archivy investora a jeho předchůdců, stavebního a památkového úřadu, stavebních firem, projekcí, archiv a kronika obce, fotografie) základové konstrukce (staré výkresy, odhad průběhů řezů, pokud nebyly zjištěny jinak) vertikální konstrukce, příčky schodiště, výtahy a rampy horizontální konstrukce

9 krov, střecha instalační jádro, průduchy, komíny podlahy, vnitřní omítky a povrchové úpravy výplně otvorů, instalace, průzkum fasád u každého bodu uvést materiál, stávající stav – stupeň opotřebení nebo poškození, příp. příčinu poruchy

10 NAVRHOVANÁ OPATŘENÍ doporučení pro odstranění příčin poruch a jejich následků případně návrh etap postupů k odstranění poruch upozornění na časové souvislosti upozornění na možný vliv památkové ochrany

11 Použité zdroje obrázků: galerie Microsoft Office


Stáhnout ppt "Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0029 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_20-02 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova."

Podobné prezentace


Reklamy Google