Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Počítačové hry, jejich dělení, vliv na žáky a možnosti uplatnění ve výuce.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Počítačové hry, jejich dělení, vliv na žáky a možnosti uplatnění ve výuce."— Transkript prezentace:

1 Počítačové hry, jejich dělení, vliv na žáky a možnosti uplatnění ve výuce

2 Rozdělení her akční počítačové hry závodní hry, simulátory sportovní hry v běžné výuce na ZŠ je nelze využít najdou se ovšem vyjímky - simulátory lze použít pro výuku v autoškole, ve výuce dopravní výchovy, pro ukázky řešení nestandardních situací Skupina her vyžadujících rychlost a schopnost reakce:

3 Rozdělení her Skupina her využívajících schopnosti logického myšlení strategické počítačové hry výukové počítačové hry strategické hry nejsou určené obvykle primárně pro výuku, ale protože vyžadující po hráči schopnost uvažovat a vyvarovat se zbrklých a neuvážených rozhodnutí, lze je v některých předmětech využít například skupina her Civilization, Age ofEmpires nebo The Sims žákům ukazuje ekonomické a sociální vztahy ve společnosti další možnosti uvádí například Tomáš Tománek ve své rešerši na vývoj počítačových her

4 Jiné možnosti kategorizace her dle míry interaktivity interaktivní bez interaktivních prvků dle úrovně vzdělání – MŠ, ZŠ, SŠ dle úrovně zpětné vazby zpětnovazební bez zpětné vazby dle organizovanosti vzdělání pro školní výuku pro samostudium podle počtu uživatelů podle on-line – off-line funkčnosti stupně ZŠ.

5 Výukové počítačové hry Akční čeština – fy Sarsoft - Mistr rovnic – fy Softer - Jak krtek ke kalhotkám přišel, Jak se žije papíru – eko sdružení Tereza - Šikula – veselé písmenka Enigeo – vlajky a státy - nebo-domacnost-vyukove-programy-c-1108.htmlhttp://www.studna.cz/aplikace-pro-kancelar- nebo-domacnost-vyukove-programy-c-1108.html určené především pro žáky nižších ročníků zábavnou formou se seznamují například s vlastivědou nebo historií, s jazyky nebo matematikou obvykle jsou vytvořeny tak, aby umožňovaly samostudium a v případě neúspěchu motivovaly žáky k opakování zábavného testu

6 Vliv her na rozvoj osobnosti dítěte odklon dítěte od skutečného světa, nebezpečí vytváření virtuální reality snižování fyzické vyspělosti a tělesné odolnosti poškozování zraku, nesprávný tělesný vývin při hraní her dochází obvykle pouze k bezúčelnému utrácení času, který se často promítá ve sníženém prospěchu děti nečtou, nezískávají všeobecné informace, které budou potřebovat pro budoucí praktický život Zápory

7 Vliv her na rozvoj osobnosti dítěte výuka je efektivnější, při hře si dítě lépe zapamatuje postupy a informace ve škole lze správnými postupy ve výuce zabránit poškozování zraku a nadměrné fyzické zátěži dítě se zároveň učí zacházet cíleně s výpočetní technikou druhotně jsou děti vedeny k samostatnému získávání informací, k jejich ověřování a zpracování klady

8 Možnosti uplatnění ve výuce univerzálně použitelné hry rozhodovací hry kvizy soutěže – on-line soutěže hry pro získání sociálních dovedností – např. Civilisation seznamovací hry – sociální sítě simulační hry „Hry mohou zapojovat žáky velmi intenzívně do výuky a přimět je k takovému soustředění, jakého nelze dosáhnout pomocí žádné jiné metody. Díky zvýšenému zájmu a motivaci, jež jsou vyvolány kratší hrou, mohou nadto žáci získat k předmětu (a k učiteli) kladný vztah, který přetrvá týdny.“ Petty G., Moderní vyučování

9 Možnosti uplatnění ve výuce probouzení zájmu žáků věci, které se učím, jsou zajímavé a vzbuzují moji zvídavost zjišťuji, že vyučování je zajímavé vytváříme rovné možnosti ve třídě mohu si určit vlastní tempo a srovnatelné hodnocení prostředky pro vysvětlování uplatněné ve hře analogie a přirovnání vizuální předvedení jednoznačné vyjadřování Výhody využití her:

10 Využití on-line připojení specifické využití youtube.com kurzy hry na hudební nástroje jazykové výslovnosti výuka informatiky, programování flash hry pozor na rovnováhu – hra s fyzikou cvičíme fotografickou paměť

11 Použité zdroje: FRIEDOVÁ L.;PC hra ve výuce, [on line],2007, [citováno ]. Dostupné z.http://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2115 TOMÁNEK T.; Výukové počítačové hry, [on line], [citováno ]. ÚISK FF UK, Dostupné z.http://uisk.jinonice.cuni.cz/sisler/sw/Tomanek_reserse.pdf PETTY G.;Moderní vyučování, 1.vydání, Praha:Portál, s., ISBN Dostál J.;, Počítačové hry ve vzdělávání, [on line], [citováno ]. Dostupné z


Stáhnout ppt "Počítačové hry, jejich dělení, vliv na žáky a možnosti uplatnění ve výuce."

Podobné prezentace


Reklamy Google