Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2880.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2880."— Transkript prezentace:

1 NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2880 ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT NÁZEV A ČÍSLO MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_18_S11-M-9 VYTVOŘENO: Červen 2013 AUTOR: Zdeňka Špinlerová VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika a její aplikace SADA: Matematika pro 9. ročník NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Finanční matematika - úvod

2 ROČNÍK: 9. DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: Prezentace STUPEŇ A TYP VZDĚLÁVÁNÍ: Základní vzdělávání – druhý stupeň POMŮCKY: Učebnice - kalkulačka CÍL – INOVACE: Podporuje aktivní výklad i opakování učiva s využitím interaktivní tabule METODICKÉ POKYNY: Nejde o hodnocení znalostí, proto se správné odpovědi odkrývají hned, žák si sám počítá správné odpovědi. Materiál slouží k otestování znalostí žáků zda se vyznají v pojnech z oblasti finanční matematiky. OČEKÁVANÝ VÝSTUP: Žák si ověří svoje znalosti pojmů z oblasti finanční matematiky.

3  9. ročník

4 CO ROZUMÍME POD POJMEM FINANČNÍ MATEMATIKA? Finanční matematikou rozumíme soubor obecných matematických metod uplatněných v oblasti financí, jakými jsou např. poskytování krátkodobých a dlouhodobých úvěrů, investování nebo různé obchodní transakce.

5 FINANČNÍ MATEMATIKA SE ZABÝVÁ EKONOMICKÝMI POJMY PENÍZE BANKOVKY MĚNA PENĚŽNÍ ÚSTAVY ÚROK VALUTY DEVIZY DAŇ DLUŽNÍK INFLACE ÚROKOVÁ MÍRA VĚŘITEL AKCIE

6 Finanční matematika je plná pojmů. Některé finanční pojmy se používají i v běžné řeči. Ale vyznáte se v jejich pravých významech? Dokážete se v nich orientovat? Otestujte se

7 Co je pro vás nejvýhodnější udělat s penězi, které jste dostali pod stromeček? a) Přispět jimi na snížení státního dluhu. b) Uložit je na spořicí účet. c) Utratit je v povánočních slevách. 1

8 Víte, co je likvidita? a) Zbraň hromadného ničení. b) Souhrnný název pro pohyb finančních prostředků. c) Momentální schopnost uhradit splatné závazky. 2

9 Co je podle vás inflace? a)V šeobecný růst cen v ekonomice o více než 2%. b)V šeobecný růst cen v ekonomice. c)J ev, kdy jsou ceny v ekonomice po určité období stabilní. 3

10 Bankomat je: a)Č tecí přístroj pro zjištění ceny výrobku umístěný u pokladen. b)Z ařízení ke zjištění kreditu mobilního telefonu. c)Z ařízení, které umožňuje výběr hotovosti prostřednictvím debetní nebo kreditní karty. 4

11 Víte, co je exekuce? a)R ychlá a účinná ochrana věřitelových práv. b)V ýkonná moc, vláda. c)Z ánik, smrt. 5

12 Co je podle vás bankrot? a)S tav bankovního účtu tři dny před výplatou. b)Z právního hlediska neschopnost dlužníka platit své dluhy. c)T otální výpadek energie. 6

13 Co je podle vás anuita? a)S tručná charakteristika literárního díla. b)P ravidelná splátka v konstantní výši. c)O značení letopočtu po narození Krista. 7

14 Dividenda je: a)D ruh nebankovního úvěru. b)P odíl na zisku akciové společnosti. c)D ruh elektronické součástky. 8

15 Co si myslíte, že je portfolio? a)S ouhrn všech aktiv, které jsou ve vlastnictví investora. b)M ocenský orgán v říši. c)T aška na písemnosti. 9

16 Kolik druhů platných mincí máme celkem v naší zemi: a)p ět b)š est c)d evět 10

17 Jak jste byli úspěšní? Nevěděli jste odpověď na některou z otázek? NEVADÍ V příštích tématech si projdeme základní pojmy finanční matematiky. DĚKUJI ZA POZORNOST

18  TREJBAL, Josef. Matematika pro 9. ročník základní školy. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1999, 85 s. ISBN 80-723-5057-9  ODVÁRKO, Oldřich a Jiří KADLEČEK. Matematika pro 9. ročník základní školy. 2. vyd. Praha: Prometheus, 2004, 90 s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN 978-80-7196-282-3.  ODVÁRKO, Oldřich a Jiří KADLEČEK. Matematika pro 9. ročník základní školy. 2. vyd. Praha: Prometheus, 2004, 80 s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN 978-80-7196-283-0.  DOLCETA Online Consumer Edication: Finanční vzdělávání. [online]. [cit. 2013-04-07]. Dostupné z: http://www.dolceta.eu/ceska-republika/Mod7/Co-je-financni- gramotnost.html: http://www.dolceta.eu/ceska-republika/Mod7/Co-je-financni- gramotnost.html


Stáhnout ppt "NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2880."

Podobné prezentace


Reklamy Google