Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ředitelství vodních cest ČR Organizační složka státu zajišťující rozvoj infrastruktury vodních cest v České republice Dopravní konference Pardubice 2015.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ředitelství vodních cest ČR Organizační složka státu zajišťující rozvoj infrastruktury vodních cest v České republice Dopravní konference Pardubice 2015."— Transkript prezentace:

1 Ředitelství vodních cest ČR Organizační složka státu zajišťující rozvoj infrastruktury vodních cest v České republice Dopravní konference Pardubice 2015 Splavnění Labe do Pardubic rozvoj rekreační plavby Ing. Lubomír Fojtů ředitel

2 O nás a našich úkolech zřízeno 1. dubna 1998 organizační složka státu zřízená Ministerstvem dopravy rozvoj dopravně významných vodních cest dle zákona 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě zabezpečení přípravy a realizace výstavby a modernizace součástí vodních cest a zároveň i staveb nutných pro provoz na vodních cestách zabezpečení správy, údržby a oprav součástí vodních cest výkon vlastnických práv k nově zřizovaným součástem vodních cest podpora a propagace vodních cest provozování veřejných přístavů správa přístavního území ČR v Hamburku O nás a našich úkolech zřízeno 1. dubna 1998 organizační složka státu zřízená Ministerstvem dopravy rozvoj dopravně významných vodních cest dle zákona 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě zabezpečení přípravy a realizace výstavby a modernizace součástí vodních cest a zároveň i staveb nutných pro provoz na vodních cestách zabezpečení správy, údržby a oprav součástí vodních cest výkon vlastnických práv k nově zřizovaným součástem vodních cest podpora a propagace vodních cest provozování veřejných přístavů správa přístavního území ČR v Hamburku

3 Vnitrozemské vodní cesty dle zákona 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě Horní Vltava 142 km Labsko - vltavská vodní cesta součást páteřní sítě TEN-T 338 km Baťův kanál 53 km

4 Přínosy vodních cest minimum nehod na vodě žádné ztráty zboží malé riziko poškození minimum nehod na vodě žádné ztráty zboží malé riziko poškození Bezpečnost levná doprava pro výrobky a suroviny cenový regulátor dopravních nákladů surovinová bezpečnost státu levná doprava pro výrobky a suroviny cenový regulátor dopravních nákladů surovinová bezpečnost státu Ekonomie nízké externí náklady menší počet kamiónů levný zdroj čisté energie nízké externí náklady menší počet kamiónů levný zdroj čisté energie Ekologie krajinotvorný prvek udržování vodní bilance protipovodňová ochrana krajinotvorný prvek udržování vodní bilance protipovodňová ochrana Krajina

5 Pro koho budujeme vodní cesty? Nákladní doprava Osobní doprava Hromadná přeprava os. Cestovní ruch

6 Plavební stupeň Děčín Zvýšení parametrů na VVC (podjezdní výšky a ponory) Splavnění Labe do Pardubic přístaviště na středním Labi Hněvkovice – Týn nad Vltavou dokončení přístavišť na dolním Labi Priority výstavby vodních cest ČR plán 2015 – 2022 přístav Petrov přístav Pahrbek přístav Veselí n/M plavební komora Praha – Staré Město plavební komora Rohatec plavební komora Bělov Zahájení realizace staveb Splavnění Labe do Pardubic je podmíněno zahájením realizace záměru Plavební stupeň Děčín (2019 – 2022)

7 Splavněním Labe do Pardubic ušetří exportu z Ostravska 130 km! Splavněním Labe do Pardubic ušetří exportu z Ostravska 130 km! 230 km 360km Ostrava

8 8 Splavnění Labe do Pardubic

9 9 Stupeň Přelouč II Rozsah záměru: nová plavební komora o rozměrech 115x12,5 m vč. rejd a čekacích stání laterální plavební kanál délky 3,5 km Plánovaný harmonogram realizace: 2019 – 2022 ÚR vráceno k prvoinstančnímu orgánu novelizace EIA + výjimky předpoklad vydání ÚR 6/2017  překonání nesplavného úseku délky 2,5 km včetně spádu stávajícího jezu Přelouč

10 plavební komora 115 x 12,5 m Slavíkovy ostrovy stávající jez přeložky komunikací a přemostění plavební kanál přeložka biokoridoru a rekultivace Nesplavný úsek v délce 2,5 km Labské hrčáky Plavební stupeň Přelouč II

11

12 12 Modernizace plavebního stupně Srnojedy Plánovaný harmonogram realizace: 2019 – 2020 předpoklad vydání ÚR 4/2016  modernizace plavební komory z roku 1937, která neodpovídá současným nárokům na bezpečnost a spolehlivost plavebního provozu Rozsah záměru: modernizace stěn, vystrojení a ovládání PK přístup pro těžký jeřáb tvarová úprava dolní rejdy doplnění čekacích stání výstavba velínu

13 13 Silniční most přes Labe mezi Valy a Mělicemi Rozsah záměru: výstavba nového mostu podjezdná výška 7,0 m Plánovaný harmonogram realizace: 2019 – 2020 vydáno pravomocné SP  zvýšení podjezdné výšky a šířky plavebního pole u mostního provizoria na silnici III. třídy

14 Rozsah záměru: přístavní hrana servisní centrum čekací stání, protipovodňová ochrana Plánovaný harmonogram realizace: 2021 – 2022 umístění přístavu vzejde z doporučení technicko-ekonomické studie Dopravní uzel Pardubice  vybudování nového plnohodnotného koncového přístavu pro nákladní dopravu  umožnění provádění překladní činnosti při svobodném přístupu k vodní cestě prostřednictvím veřejného přístavu Veřejný přístav Pardubice

15 15 Stabilizace plavební dráhy v přístavu Chvaletice Rozsah záměru: výstavba usměrňovací hráze (výhonu) prohrábka plavební dráhy Plánovaný harmonogram realizace: 2019 vydáno pravomocné ÚR  stabilizace parametrů a snížení zanášení plavební dráhy v přístavu Chvaletice  záměr navazuje na akci Splavnění Labe do Pardubic

16 Rozvoj přístavní infrastruktury pro rekreační plavbu v úseku Chvaletice - Kunětice Plánovaný harmonogram realizace: zpracováno urbanistické řešení zahájení přípravy v roce 2018  realizace záměru je podmíněna realizací akce Splavnění Labe do Pardubic (souvislá splavnost Labe do Pardubic) Rozsah záměru: přístaviště malých plavidel přístavní můstky pro OLD Lokality: Pardubice Kunětice Kladruby n/L Přelouč Valy - Mělice Chvaletice

17 Rozvoj přístavní infrastruktury pro rekreační plavbu na Labi a Vltavě  přístaviště malých plavidel  přístavní můstky pro OLD  servisní centra vč. čerpání PHM Lokality Malé Žernoseky, Litoměřice, Roudnice nad Labem, Štětí, Mělník, Neratovice, Brandýs nad Labem, Čelákovice, Nymburk, Poděbrady, Oseček, Kolín Davle, Praha  doplnění sítě veřejné přístavní infrastruktury pro rekreační plavbu Plánovaný harmonogram realizace: 2016 – 2020

18 Rekreační přístav Pardubice Předmět záměru: zajištění veřejné přístavní infrastruktury pro rekreační plavbu v centru města Pardubice Plánovaný harmonogram realizace: zatím v úrovni idejí zahájení přípravy v roce 2017 (dispoziční studie)  realizace záměru je podmíněna realizací akce Splavnění Labe do Pardubic (souvislá splavnost Labe do Pardubic)

19 Děkuji za pozornost Ing. Lubomír Fojtů ředitel Ředitelství vodních cest ČR nábř. L. Svobody 1222/12, Praha 1 Ing. Lubomír Fojtů ředitel Ředitelství vodních cest ČR nábř. L. Svobody 1222/12, Praha 1


Stáhnout ppt "Ředitelství vodních cest ČR Organizační složka státu zajišťující rozvoj infrastruktury vodních cest v České republice Dopravní konference Pardubice 2015."

Podobné prezentace


Reklamy Google