Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních."— Transkript prezentace:

1

2 Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace doplněné textem podporujícím výklad učitele. Metodický pokyn Materiál používá učitel při výkladu – pro větší názornost a atraktivnost výuky a zároveň jej mohou využívat žáci pro domácí přípravu na výuku.

3

4 4 e-business e-commerce

5  Tento druh elektronického obchodování se používá v distribučních a prodejních sítích, ve kterých mohou mezi sebou komunikovat výrobci, pobočky, distributoři, velkoobchody, dealeři nebo obchodní zástupci,  způsob podnikání uskutečňovaný pomocí elektronických prostředků, tj. s maximálním využitím informačních a komunikačních technologií,  uplatňuje se mezi podniky: dodavatelé a finální výrobci výrobci mezi sebou výrobci a maloobchod 5

6  Označuje také obchodní vztah mezi fyzickými osobami, popř. domácnostmi,  Mezi základní prvky patří nabídkový katalog zboží s fulltextovým a hierarchickým vyhledáváním, nákupní košík a objednávkový systém. 6

7 7 Podnik (B – Business) Zákazník (C – Consumer) Správa (G – Government) Podnik (B – Business) B2B Systémy pro obchodní transakce mezi podniky B2C Internetové obchody určené koncovým spotřebitelům B2G Nabídka služeb a zboží, komunikace se státní správou Zákazník (C – Consumer) C2B Prodej spotřebitelů firmám, sledování nabídek C2C Aukční systémy pro prodej použitého zboží C2G Podávání daňových přiznání, volby, sčítání lidu Správa (G–Government) G2B Zadávání veřejných zakázek a grantových projektů G2C Poskytování informací o veřejné správě G2G Spolupráce státních orgánů, mezinárodní koordinace

8 1) Elektronický obchod (e-commerce) 2) Elektronické zásobování (e-Procurement) 3) Elektronická tržiště (e-Marketplace) 4) Řízení dodavatelských řetězců 8

9  založený primárně na vztahu B2C, tedy vztazích firem a konečných spotřebitelů 9 B2C e-Commerce (www) B2C

10 10 Zákazník Vstup na el. obchod Vstup do katalogu Elektronický katalog zboží Výběr z katalogu, informace o zboží Uložení zboží do virtuálního košíku Konec nákupu ? Ne Návrat do katalogu Ano Objednávka / Platba (zákaznické konto,..) Aktualizace dat o zákazníkovi KONEC

11 11 e-Procurement B2B  Založené na vztahu B2B, mezi dvěma firmami, které si mezi sebou elektronicky vyměňují obchodní dokumenty a další data.

12 12  Vztahy B2B, ale současně mezi více obchodními partnery v prostředí speciálních internetových aplikací. B2B e-Marketplace

13 13 B2B SCM /APS  s vazbou na metody progresivního plánování a rozvrhování *SCM – Supply Chain Management, *APS – Advanced Planning and Scheduling Pokročilé plánování a rozvrhování),  mezi obchodními partnery na principu B2B, avšak v rámci celé provázané sítě, která se tímto způsobem řídí jako jeden celek.

14  PERNICA, P. Logistika pro 21. století. 1. vyd. Praha: Radix, 2005, ISBN  SIXTA, J., M. ŽIŽKA. Logistika, teorie a praxe. 1. vyd. Brno: CP Books, 2005, ISBN  Obrázky galerie Kliparty kvalitně [cit ]. Dostupný pod licencí Microsoft Office 2010 WWW:.


Stáhnout ppt "Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních."

Podobné prezentace


Reklamy Google