Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Řídicí systémy pro průmysl a dopravu 1

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Řídicí systémy pro průmysl a dopravu 1"— Transkript prezentace:

1 Řídicí systémy pro průmysl a dopravu 1

2 Základní informace Založena v roce Dceřiné společnosti: Tramex HS TRANS Automatizace (Prague) UniControls Slovensko UniControls Solutions India Certifikáty: ISO 9001:2001 ISO Sídlo společnosti v Praze 2

3 Organizační schéma Celkový počet zaměstnanců: 160 (včetně dceřiných společností) 3 Generální ředitel Ekonomicko- provozní odd. Účetnictví IT Výroba Plány & analýzy Technické odd. HW SW Vývoj přístrojů Obchodní odd. Propagace Technická kontrola Odd. inženýringu Vodárenství & energetika Plynárenství Stacionární dopravní systémy Obchodní odd. Servis Organizace & kvalita

4 Výzkum a vývoj Návrh a testování HW a SW podle mezinárodních norem HW – návrh procesoru, analogových a digitálních I/O karet Operační systémy reálného času HW a SW řešení komunikace (optická, rádiová, satelitní, GSM) Průmyslové sběrnice Implementace komunikačních protokolů Počítačová simulace Vývojové prostředí pro uživatelský SW pro složité konfigurace Systémová integrace 4

5 Národní a mezinárodní projekty Mezinárodní projekty: OCERA (Open software Components for Real-time Applications) – program EÚ (FP5) – SW komponenty pro Linux InteGRail (Intelligent Integration of Railways Systems) – program EÚ (FP6) – Národní projekty: Ministerstvo průmyslu – několik programů od roku 1995 Centrum aplikované kybernetiky – za podpory Ministerstva školství – dlouhodobé projekty - např. decentralizované řídicí systémy reálného času 5

6 Členství v organizacích Národní: SP – Svaz průmyslu a dopravy ElA – Českomoravská elektrotechnická asociace AIP – Asociace inovačního podnikání SDIC – Sdružení dodavatelů investičních celků ČPS – Český plynárenský svaz CAK – Centrum aplikované kybernetiky (ČVUT) ACRI – Asociace podniků českého železničního průmyslu Mezinárodní: UNIFE – Svaz evropského železničního průmyslu CiA – CAN in Automation 6

7 Ocenění Inovace roku 96 (AIP ČR) – řídicí systém pro drážní vozidla Inovace roku 97 (AIP ČR) – UniCan-řady O Inovace roku 99 (AIP ČR) – systémová řídicí jednotka Zlatá medaile 2000 (MSV) – systémová řídicí jednotka SCU-01 pro Ae 270 Ocenění ELA 2000 – systémová řídicí jednotka SCU-01 pro Ae 270 Zlatá medaile 2003 (MSV) – komunikační uzel TCN-Gateway Inovace roku 2005 (AIP ČR) – kompaktní řídicí jednotka UniNOD Zlatá medaile 2006 (MSV) – univerzální vozový počítač 7

8 8 Oblasti činnosti Řídicí systémy pro dopravu Procesní řízení Embedded systémy Výzkum a vývoj (SW & HW) Výroba elektronických systémů Vývoj na zakázku Dopravní aplikace 45,7 % Procesní řízení 50,8 % Další 3,5 %

9 Naši důležití obchodní partneři 9 RWE Transgas Řídicí systémy pro plynárenství Slovenský plynárenský priemysel Řídicí systémy pro plynárenství České dráhy Řídicí systémy a elektronika pro kolejová vozidla Dopravní podnik hl. města Prahy Řídicí systémy pro rekonstruované vozy metra, dispečerský systém řízení pražského metra ŠKODA Transportation Řídicí systémy a elektronika pro kolejová vozidla Alstom Transport Komunikační uzel UIC Gateway Siemens Řízení pohonů pro tramvaje Quester Tangent Corporation, Canada Transfer technologie - UIC gateway Bharat Heavy Electrical Limited, India Projekty v Indii China Northern Locomotive and Rolling Stock Industry (Group) Transfer technologie - UIC gateway Toyo Denki, Japan Nadřazené řízení pro vozy metra (Čína)

10 10 Export Itálie, Španělsko, Německo, Švýcarsko, Francie, Slovensko, Polsko, Rakousko, Rusko, Ukrajina, Kanada, Čína, Indie, Japonsko,

11 Procesní řízení 11

12 Řídicí systém UniCon4 - hierarchická architektura 12 Základní charakteristiky topologie hvězda redundantní struktura operátorské stanice a IGSS server jsou na stejné síti Komunikační síť Ethernet 10/100 Mbit/sec. (volitelně 1Gbit/s)

13 Řídicí systém UniCon4 13 Základní charakteristiky hierarchická distribuovaná konfigurace, standardní a síťové řešení, možnost zálohy stanic na všech úrovních včetně komunikací (horká záloha zpracování velkého počtu I/O signálů, Asset Management System přenos dat na velké vzdálenosti, komplexní řešení optickými linkami, bezdrátový přenos, vysokorychlostní Ethernet uživatelská konfigurace, implementace specifických zákaznických požadavků programovací jazyky dle normy EN modifikace řešené úlohy běhěm chodu programu komunikační interface pro připojení systémů od různých výrobců procesorové moduly o nejvyšším výkonu (Intel, Motorola, Power PC) možnost dalšího rozšíření a upgrade … a programovací nástroj UniCAP Robustní a spolehlivý systém

14 Řídicí systém UniCon4 14 Struktura řídicího systému UniCon4: 1. Vizualizace – SW nástroj IGSS32 (7-Technologies) 2. Procesní stanice 3. Pracoviště systémového inženýra 4. Komunikace

15 Dispečerské systémy v dopravě – metro Praha 15 RZZ ŘS VSTUPY ZABEZPEČENÉ VÝSTUPY VSTUPY VÝSTUPY Traťový zabezp. Místní ovládání VSTUPY VÝSTUPY Ostatní zařízení (IS,R,..) Komunikace dispečink Komunikace 3. systémy diskrétní signály

16 16 Dispečerské systémy v dopravě – metro Praha Informace z RZZ Stavy KO, výhybek, uzávěrů, návěstí Řídicí počítače Datové koncentrátory Procesní stanice Povelování RZZ Požadavek na přepnutí do stanice dálkového ovládání Nastavení cest a výhybek Nastavení režimů pro kódování rychlostí souprav Ostatní signály Informace a povelování ISS Informace a povelování rozhlasu Informace o stavech napájecích soustav

17 17 Dispečerské systémy v dopravě – metro Praha Povelování RZZ Zodpovědnost za bezpečnost povelu na RZZ (např. nesmí postavit cesty proti sobě, nesmí pohnout výhybkou s obsazeným KO) Povely rozděleny do logických a fyzických skupin – v rámci těchto se nesmí vystavovat povely současně Každý povel RZZ sekvenčně zpracuje, a v případě provedení oznámí signálem KPP že byl povel proveden Výstupy povelů z ŘS jsou na HW úrovni blokovány stavem RZZ „dálkové ovládání“ RZZ je sestavena jako logický sekvenční automat s použitím bezpečných gravitačních relé, zapojení je navrženo tak, že při poruše relé vždy musí RZZ přejít do bezpečného stavu.

18 18 Dispečerské systémy v dopravě – metro Praha Povelování RZZ – výstupy ŘS Každý výstup je zdvojený Každý výstup je sériově zapojen s přes společný spínač skupiny Každý výstup umí zjistit svůj stav Kontrola pro vlastní relé ŘS Kontrola pro fyzickou skupinu Náhradní zátěž DO DI DI (proud náhradní zátěží) Skupinový spínač Připnutí náhradní zátěže

19 Mobilní systémy 19

20 Kompletní řešení pro drážní aplikace 20

21 Systém nadřazeného řízení UniTrack 21 Shoda s posledními mezinárodními normami Integrované diagnostické funkce Spolehlivý systém otestovaný v řadě aplikací Řešení na míru

22 Systém nadřazeného řízení UniTrack 22 Moderní systémy nadřazeného řízení (TCMS) jsou založeny na: IEC , Train Communication Network UIC 556, Information Transmission in the Train Hlavní cíl: „Interoperabilita“ Train Communication Network - TCN Spojuje elektronická zařízení v drážním vozidle s cílem zajistit : Řízení vozidla/vlaku (včetně pohonu, brzd, dveří, osvětlení, topení atd.) Monitoring, diagnostika, servis Informace pro cestující Prvními českými aplikacemi založenými na normě TCN jsou modernizované Soupravy metra 81-71M a příměstské jednotky EMJ 471 (WTB/CAN).

23 Systém nadřazeného řízení UniTrack 23 Hardware Vozový počítač (VCU) (redundandní) Komunikační gateway (redundandní) Vzdálené vstupy/výstupy Operátorské rozhraní (DMI) Přenos dat z vozidla Periférie Software Výstražný systém Diagnostický systém Záloha Applikace Konfigurace sítě Multifunkční displej Vzdálené vst./výst. UIC Gateway Vozový počítač

24 Systém nadřazeného řízení UniTrack 24 Pro nová a rekonstruovaná drážní vozidla Soupravy metra Elektrické a motorové jednotky Electrické lokomotivy Dieselelektrické lokomotivy

25 UIC Gateway 25 Hlavní charakteristiky TCN protocol stack – implementace TCN komunikace Process Data Marshalling – import&export procesních dat UIC Mapping Server – řízení uzlů WTB nodes podle aktuální konfigurace vlaku Tvorba a údržba databáze statických a dynamických vlastností všech vozidel vlaku a poskytování těchto dat na dálku Poskytuje spojení pro konfigurační a servisní stanici pro správu zařízení TCN Gateway je navržena ve shodě s normami: IEC , TCN UIC 556, Information Transmission in the Train EN Safety standard EN SW for railway control and protection system FS No Italian Railways standard

26 Vzdálené vstupy/výstupy RIO 26 Hlavní charakteristiky velká variabilita konfigurace I/O modulů galvanické oddělení technologie od řídicí logiky variabilní možnosti napájení (čelním konektorem nebo přes backplane) možnost montáže na DIN lištu nebo na stěnu ochrana proti záměně kabeláže i modulů při opravách a servisních zákrocích pomocí klíčování konektorů jednoduchá montáž a uvedení do provozu komunikace MVB nebo CAN RS232/422/485 rozšířitelné

27 27 Řízení pohonů UniDrive Hlavní charakteristiky Vestavné provedení jednoduché aplikace, pomocné pohony (tramvaje, trolejbusy) Samostatné provedení – modulární design Náročné aplikace (lokomotivy, vlaky, rychlovlaky) navržený pro DC a asynchronní pohony dostatečný výpočetní výkon pro požadované funkce (např. protiskluzová ochrana, řízení brzdního měniče atd.)

28 28 Rádiový přenos dat TeleRail Hlavní charakteristiky radiový přenos dat a digitálních hlasových služeb (přenos diagnostických údajů, aktuální polohy vlaku, provozních a technologických dat, údajů pro informační systém pro cestující) dálkový přístup přes internet datové formáty XML a SOAP GSM a GPRS OS Linux

29 29 Rádiový přenos dat TeleRail

30 30 Informační systém pro cestující InfoTrain Hlavní charakteristiky: zobrazuje následující stanice, číslo vlaku, přestupní stanice, mimořádné události, text definovaný uživatelem reprodukuje akustická hlášení – následující stanici a mimořádné události umožňuje hlášení strojvedoucího nebo průvodčího a komunikaci mezi stanovištěmi strojvedoucího poloha vlaku je určena GPS nebo definovaným signálem, např. z rychloměru může být vybavený přijímačem signálů z ovladačů pro nevidomé

31 31 Informační tabule – hlavní charakteristiky LED nebo DOT-LED volitelné barvy zobrazovacích elementů komunikace CAN dostatečná kapacita paměti pro min alfanumerických textových řetězců predefinované fonty Informační systém pro cestující InfoTrain

32 32 Vnější informační tabule Informační systém pro cestující InfoTrain Vnitřní informační tabule

33 33 Snadné ovládáníSnadná úprava dat Řídicí jednotkaEditor jízdních řádů Informační systém pro cestující InfoTrain

34 34 Regionova DMU řady 954 EMJ 471 Reference Informační systém pro cestující InfoTrain

35 Elektronické jízdní řády Multifunkční displej rozhraní člověk-vozidlo procesor PowerPC komunikační interface CAN, MVB, sériové interface 32 tlačítek 35 Software elektronické jízdní řády staniční poměry traťové poměry příkazy k jízdě vlaku

36 36 Elektronický rychloměr Náhrada za rychloměry se záznamem na papír Hlavní charakteristiky modulární řešení měření, zobrazení a záznam rychlosti a ujeté dráhy registrace binárních a analogových vstupních signálů polovodičová paměť FLASH (možnost záznamu až km ovládání funkcí zařízení vlaku prostřednictvím binárních výstupů komunikace CAN, MVB, RS485/422 snímač tlaku a otáček přijímač časové informace horizontální i vertikální provedení zobrazovací jednotky vyhodnocovací software

37 37 Reference EMJ 460, 471 Motorové vozy řady 814, 854, 954 Lokomotivy řady 163, 460, 709 Elektronický rychloměr

38 38 Informačně-reklamní systém Hlavní charakteristiky vysoká variabilita používaných zobrazovacích formátů (text, obrázky, video atd.) rozšířené informace pro cestující (ve srovnání s informačním systémem na bázi LED a DOT-LED tabulí) komerční informace Technické řešení 15“ nebo 17“ jednostranný nebo oboustranný displej nahrávání dat pomocí WiFi vysokorychlostní komunikační síť GigaSTaR

39 39 Metro Praha, trasa A Zkušební provoz Informačně-reklamní systém

40 40 Kamerový dozorovací systém Hlavní charakteristiky on-line/offline monitorování interiéru vozidla volitelný počet kamer barevné CCD kamery síť Ethernet pro spojení řídicí jednotky s kamerami download zaznamenaných dat pomocí přenosu WiFi mezi vozidlem a přístupovými body alarmová tlačítka vyhodnocovací software

41 41 Metro Praha, trasa A Kamerový dozorovací systém

42 42 Vybrané reference – mobilní systémy Modernizované soupravy metra v Praze Nadřazené řízení Elektrické jednotky EMJ 471 Nadřazené řízení Informační systém pro cestující Modernizované soupravy metra Kyjev Řízení pohonů Vozový počítač Motorové jednotky Regionova Informační systém pro cestující

43 43 Rychlovlaky Pendolino (Czech Railways) Komunikační uzel UIC Gateway Regionální vlaky Minuetto (Italské dráhy) a Lanzaderas (Španělské dráhy) Komunikační uzel UIC Gateway Transfer technologie (moduly TCN) Quester Tangent Canada (dodavatel firmy Bombardier), CNRERD China Vybrané reference – mobilní systémy

44 Aplikace pro letectví Řídicí systém pro letoun Ae270 Na bázi 3U VME modulů binární a analogové vstupní moduly sériová komunikace a digitální výstupní moduly Aplikace „Moving map“ modulární navigační systém pro helikoptéry W-3 Sokol robustní počítač vybavený speciálním LCD displejem 44

45 Děkuji za pozornost 45


Stáhnout ppt "Řídicí systémy pro průmysl a dopravu 1"

Podobné prezentace


Reklamy Google