Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Mgr. Ivana Radimecká & PhDr. Josef Radimecký, Ph.D., MSc. VI. ročník AT semináře Libereckého kraje „Síťování adiktologických služeb v péči o závislého.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Mgr. Ivana Radimecká & PhDr. Josef Radimecký, Ph.D., MSc. VI. ročník AT semináře Libereckého kraje „Síťování adiktologických služeb v péči o závislého."— Transkript prezentace:

1 Mgr. Ivana Radimecká & PhDr. Josef Radimecký, Ph.D., MSc. VI. ročník AT semináře Libereckého kraje „Síťování adiktologických služeb v péči o závislého klienta“ , Prezidentská chata, Bedřichov Case management v adiktologických službách

2 23 September 2016strana 2case management Obsah  Case management (CM) je když...  3 základní funkce CM  CM ve Velké Británii – minikazuistika  CM v ČR  Kroky CM při práci s uživateli NL  PPP aneb plný pytel problémů a co s ním?  Další minikazuistika

3 23 September 2016strana 3case management Case management...

4 23 September 2016strana 4case management Case management je když...  Case – případ, kauza, proces, eventualita  To manage = řídit, vést, organizovat, spravovat, dosáhnout cíle (Matoušek a kol., 2003)  Case management Koordinovaná péče o klienta v síti sociálních služeb (Šťastná, 2010) Koordinované vedení případu (Dvořáková a Nepustil, 2010)  Širší chápání: Koordinovaná spolupráce v rámci případu [práce s klientem]

5 23 September 2016strana 5case management Case management je...  Péče zaměřená na klienta s cílem zlepšit koordinaci a kontinuitu péče zejména u osob, které mají více rozdílných potřeb (Vanderplasschen a kol., 2004).  3 základní funkce CM Uvědomovat si komplexní potřeby klientů (mapování) Zprostředkovat klientovi zdroje vhodné pro uspokojování jeho potřeb (párování potřeb a služeb) Sledovat průchod klienta službami s cílem ujistit se o jejich efektivitě (zpětná vazba)

6 23 September 2016strana 6case management CM ve Velké Británii – minikazuistika  případ závislého klienta – příklad Velká Británie  sociální pracovník města hospodaří s finančními prostředky a nakupuje pro klienta služby provede komlexní zhodnocení potřeb klienta plán služeb pro klienta s klientem zprostředkovává klientovi vybrané služby provádí dohled nad čerpáním služeb a přínosem, který pro něj mají, případně upravuje plán

7 23 September 2016strana 7case management Case management v ČR  cílem není nákup služeb a úspora financí při průchodu klienta službami ALE úspora vynaložených nemateriálních prostředků a námahy zefektivnění průchodu službami zlepšení návaznosti služeb a zkrácení doby čerpání služeb klientem zlepšení výsledků práce s klientem

8 23 September 2016strana 8case management Case management v ČR  cílem není nákup služeb a úspora financí při průchodu klienta službami ALE úspora vynaložených prostředků a námahy zefektivnění průchodu službami zlepšení návaznosti služeb a zkrácení doby čerpání služeb klientem nejde o paralelní ani postupné využívání služeb - spolupracující subjekty se podílejí na řešení případu zároveň

9 23 September 2016strana 9case management CM pro osoby s problémy s užíváním NL  přispívá ke zvýšení účinnosti léčby  přispívá ke zlepšení psychosociálního fungování osoby se závislostí na NL např. podpora aktivního zapojení klienta do procesu léčby setrvání v léčbě (vs. předčasné ukončení) větší využívání služeb lepší výsledky ve vztahu k užívání NL

10 23 September 2016strana 10case management Indikace CM pro uživatele NL  CM ne pro všechny klienty ADI služeb  Pouze pro klienty s problémy v bio-psycho-socio- spirituálních oblastech, často v kombinaci, např.: ve velkém sociálním propadu & konflikt se zákonem, neschopní zvládat své záležitosti vlastními silami s duální dg. (vážné duševní nemoci vedle závislosti) s nízkou odolností proti stresu s nízkou úrovní sociálních dovedností včetně navazování a udržování dlouhodobějších vztahů s nízkou úrovní motivace apod.

11 23 September 2016strana 11case management Kroky CM při práci s uživateli NL  posouzení situace a potřeb klienta  sestavení plánu uspokojování potřeb  propojování klienta a služeb (referování, doprovázení)  zastupování klienta a obhajování jeho zájmů  monitorování, vyhodnocování situace a případná úprava plánu Klíčové pojmy: spolupracující (partnerský) vztah – důvěra ve znalosti a vědění klienta sdílené zkoumání, plánování a vyhodnocování čerpaných služeb

12 23 September 2016strana 12case management PPP aneb plný pytel problémů a co s ním? Osobnostní dispozice, dovednosti a deficity Rodinné a sociální vztahy Drogy, alkohol, závislosti Vzdělání, práce, zdroj obživy Dluhy, bydlení Právní a sociální postavení Fyzické a psychické zdraví Volný čas, zájmy

13 23 September 2016strana 13case management Párování potřeb se službami? Oblast potřebZdroje uspokojení Osobnostní deficity Vztahové problémy Závislosti Vzdělání, kvalifikace Práce Dluhy Bydlení Konflikt se zákonem Fyzické zdrav. problémy Psychické problémy Volný čas

14 23 September 2016strana 14case management Znalosti a dovednosti case managera? ZnalostiDovednosti

15 23 September 2016strana 15case management Mapování situace a potřeb

16 23 September 2016strana 16case management

17 23 September 2016strana 17case management

18 23 September 2016strana 18case management

19 23 September 2016strana 19case management

20 23 September 2016strana 20case management

21 Děkujeme za pozornost 23 September 2016case management21 Mgr. Ivana Radimecká, PhDr. Josef Radimecký WHITE LIGHT I, spolek


Stáhnout ppt "Mgr. Ivana Radimecká & PhDr. Josef Radimecký, Ph.D., MSc. VI. ročník AT semináře Libereckého kraje „Síťování adiktologických služeb v péči o závislého."

Podobné prezentace


Reklamy Google