Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Komunikační plán Českého svazu pivovarů a sladoven na rok 2012 Připraveno pro jednání předsednictva ČSPS 31. října 2011, Velké Popovice Ing. Josef Vacl,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Komunikační plán Českého svazu pivovarů a sladoven na rok 2012 Připraveno pro jednání předsednictva ČSPS 31. října 2011, Velké Popovice Ing. Josef Vacl,"— Transkript prezentace:

1 Komunikační plán Českého svazu pivovarů a sladoven na rok 2012 Připraveno pro jednání předsednictva ČSPS 31. října 2011, Velké Popovice Ing. Josef Vacl, CSc., PORT spol. s r. o. - východiska a návrh forem, metod vč. témat

2 Komunikační plán ČSPS na rok východiska, návrh - PORT spol. s r.o. 2 Komunikační priority ČSPS v roce 2012 Zabránit zvyšování sazeb spotřební daně na pivo, zejména v situaci nutné konsolidace státního rozpočtu. Čelit případným iniciativám v této oblasti proaktivní komunikací s vládními a parlamentními činiteli. Zejména potom získat veřejné mínění na naši stranu prostřednictvím soustavné spolupráce s širokou škálou médií. Pokračovat ve snaze zvyšovat dobrou pověst a popularitu českého a zejména Českého piva. Vysvětlovat význam CHZO jako ochrany nejlepších tradic českého pivovarství a sladařství. Zdůrazňovat přírodní charakter piva, spojení s českým zemědělstvím a pozitivní zdravotní důsledky umírněné konzumace. Zveřejňovat přínos pivovarství a sladařství pro českou ekonomiku. Zmiňovat společenskou funkci pití piva. Přijímat a veřejně prohlašovat společenskou zodpovědnost pivovarníků jako výrobců alkoholického nápoje. Soustavně rozvíjet projekty zaměřené na umírněnou konzumaci piva, zejména pak proti pití alkoholu nezletilými a řidiči. Dodržovat standardy samoregulace v komerční komunikaci. O výsledcích pravidelně informovat veřejnost, politiky a tvůrce veřejného mínění. Podporovat konzumaci nealkoholického piva jako plnohodnotné náhrady piva.

3 Komunikace ČSPS - cílové skupiny Členové ČSPS Ostatní  Nejširší veřejnost bez specifického zaměření  Odborná veřejnost  Média  Politická reprezentace  Ostatní vládní instituce  Nevládní instituce a organizace Komunikační plán ČSPS na rok východiska, návrh - PORT spol. s r.o. 3

4 Komunikace ČSPS - členění Interní Tradičné metody a formy – osobní jednání, zápisy, oběžníky atd. Semináře a jiné aktivity tohoto druhu (eventy) – SVSČP, soutěže Ohlasy mediálních aktivit ČSPS Externí Mediální prostřednictvím otevřených zdrojů Komunikační plán ČSPS na rok východiska, návrh - PORT spol. s r.o. 4 Nemediální - setkání podpořená prezentacemi s politickou a vládní reprezentací a jinými subjekty, jako jsou regulátoři, profesní sdružení atd.

5 Co chceme médiím nabízet - témata, která chceme médiím a tedy veřejnosti nabídnout 1 Komunikace výsledků pivovarství a sladařství a především přínos pivovarského sektoru ekonomice a společnosti Průběžná komunikace aktuálních trendů v pivovarství podle situace Vývoj názorů české veřejnosti na pivo a pivovarství - aktuální výsledky sociologického projektu CVVM SoÚ AV Pivo a společnost Konkrétní projekt IZP v roce 2011 – zahájení, průběh a souhrn výsledků České pivo a pivovarsko-sladařské historické milníky Historické osobnosti našeho pivovarství Bezpečnost piva jako potraviny Komunikační plán ČSPS na rok východiska, návrh - PORT spol. s r.o. 5 Budou reflektovat komunikační priority, ale nelze dopředu přesně odhadnout, jaké budou reálné požadavky a potřeby v čase, intenzitě atd. – týká se především spotřební daně, nealkoholického piva aj.

6 Co chceme médiím nabízet - témata, která chceme médiím a tedy veřejnosti nabídnout 2 Nejnovější pohled na zdravotní aspekty pití piva ve světle nejnovějších výsledků výzkumů Výroční cena F. O. Poupěte Pivovarství a vědecký výzkum – nejnovější poznatky Svatováclavská slavnost českého piva 2012 – komunikace  osobnostech, které přispěly k rozvoji oborů a ovlivnily pivovarství a sladařství u nás,  výsledků soutěže odbornosti – i při zahájení akce,  ankety popularity a piv – i při vyhlášení anket Pivní a pivovarské události a slavnosti u nás – zdroj a příležitost lidové zábavy v tradičním slova smyslu Pivní speciál jako zajímavé zpestření spotřebitelského trhu Předvánoční nabídka piv Komunikační plán ČSPS na rok východiska, návrh - PORT spol. s r.o. 6

7 Metody a formy oslovení médií – reflexe našich potřeb a jejich požadavků - a především proaktivně… Komunikační plán ČSPS na rok východiska, návrh - PORT spol. s r.o. 7 Tiskové zprávy zůstávají základem proaktivní komunikace – roste jejich význam s tím, že jsou častěji médii převzaté Tiskové konference ve formě kulatých stolů a snídaní s médii podle aktuálnosti, zaměření. Roste zájem médií o názory představitelů pivovarského sektoru na různá témata a situace – konzultace co a jak, vypracování návrhů stanovisek, organizujeme interview. Pokračuje vzestup poptávky od médií po materiálech ČSPS – růst poptávky po článcích (umístění zdarma) Konzultace, kontakty na osoby z pivovarského sektoru, servis při přípravě článků, příloh, speciálů – jsou totiž pro média zdrojem peněz… Pro lepší uplatnění témat organizujeme výzkumy mezi pivovary – média fakta přebírají – velmi uvítáme vaši pomoc… Asistujeme při přípravě prezentací při setkáních s médii; grafy jsou přebírány i celostátními médii jako důsledek šetření v médiích. Dennodenní práce s médii – náměty viz F.O.O.D., EURO Novinka - využít akcí jiných subjektů – PK, Agrární platforma atd.

8 Závěrem několik poznámek… Ekonomická situace v médiích nebude lepší, než letos víc– některá média zmizí a u těch, která zůstanou, poroste tlak hledat cesty ke čtenáři, posluchači, divákovi - více vydělávat a přitom méně vydávat (snížení stavu zaměstnanců, reciprocita, využívání materiálů od firem…) Musíme pokračovat ve věcné, argumenty podpořené komunikaci a uvádět data a fakta, i když nebyla tak pozitivní, jako v minulosti. Letošní byl ve znamení potvrzení trendu z minulého roku – předchozí jednoznačně pozitivní komunikace byla ovlivněna ekonomickými výsledky, kontroverznějších kampaní ubylo, ale pozor na minipivovary a jejich přístup k médiím... Média toto ocenila způsob referování o pivu a pivovarství a také pomoc, např. při komunikaci o výsledcích sektoru a objektivní věcný tón. Nepřestáváme proaktivně nabízet témata…kterých nikdy není dost. Rok 2012 bude rokem špatných zpráv – je třeba nabídnout i pohlazení. Komunikační plán ČSPS na rok východiska, návrh - PORT spol. s r.o. 8

9 Děkuji za Vám pozornost.


Stáhnout ppt "Komunikační plán Českého svazu pivovarů a sladoven na rok 2012 Připraveno pro jednání předsednictva ČSPS 31. října 2011, Velké Popovice Ing. Josef Vacl,"

Podobné prezentace


Reklamy Google