Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

11.4.2005 Informační strategie Anna Borovská. 11.4.2005 2 Účel strategie Účelem Informační strategie bylo naplánovat strategický rozvoj informačních technologií.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "11.4.2005 Informační strategie Anna Borovská. 11.4.2005 2 Účel strategie Účelem Informační strategie bylo naplánovat strategický rozvoj informačních technologií."— Transkript prezentace:

1 Informační strategie Anna Borovská

2 Účel strategie Účelem Informační strategie bylo naplánovat strategický rozvoj informačních technologií na období 3 let. Strategie byla primárně zaměřena na interní zákazníky. Strategie byla zpracována v 1Q 2005

3 Metodologie SWOT analýza aplikací, infrastruktury, bezpečnosti a organizace, vč. analýzy pokrytí IT procesů podle metodologie Nabla (Per Partes) Rizikově orientované hodnocení Cílový stav pomocí BSC Zpracování na 10 workshopech

4 Základní principy Konsensus – společný názor manažerů IT Provázanost strategických cílů Aktualizovatelnost – živý dokument, 1x ročně bude aktualizován Měřitelnost strategických cílů Strategický plán + projekty Vazba na podnikání – podnikatelsky založená informační strategie

5 SWOT analýza Strengths Weaknesses Opportunities Threats Klíčové aplikace – balíková řešení patřící k nejlepším na trhu Řízená aplikační strategie Proveden upgrade SAP Robustní centrální datové středisko (CVS) konstruované jako HA řešení s centralizovanými dohledy Centrální backup a archivace Velké množství aplikací Vysoká míra customizace u balíkových řešení Vysoké provozní náklady Vysoká četnost požadavků na aplikační změny Nedostatečná kvalita dat Nedostatečná úroveň bezpečnosti Nedostatečná flexibilita aplikací Závislost na dodavatelích Stálý tlak na snižování nákladů Nízké bezpečností povědomí u uživatelů Stárnutí infrastruktury Synergie s Eurotelem Rozšiřování SOA architektury v IS ČTc Požadavky SOX

6 Pokrytí IT procesů Informační strategie se zaměřila na oblasti, kde byla červená čára pod modrou Červená čára = skutečné pokrytí Modrá čára = standardní pokrytí Úroveň 5 – nejvyšší možné pokrytí, dlouhodobá perspektiva

7 Rizikově orientované hodnocení stávajícího stavu Rostoucí požadavky na automatizaci firemních procesů (v důsledku zkracování doby zřízení služby, zavádění nových produktů a snižování počtu pracovníků v business units) jsou v rozporu s požadavky na snižováním nákladů a počtu pracovníků ISU, včetně ztráty know-how v ISU Rostoucí požadavky na maximální dostupnost služeb ISU jsou v rozporu s požadavky na snižování nákladů a počtu pracovníků ISU Realizaci řady business požadavků ohrožuje nedostatečná kvalita a důvěryhodnost dat

8 Mise IT Vysoce profesionální IT ČESKÉHO TELECOMU přispívá k naplnění mise společnosti poskytováním spolehlivých, bezpečných, důvěryhodných a flexibilních informačních a telekomunikačních služeb s přidanou hodnotou pro interní i externí zákazníky.

9 Perspektivy podle metody BSC Perspektiva přínosůKonkurenceschopnost Perspektiva funkcí pro uživatele Spokojenost zákazníků Perspektiva informatických procesů IT Governance Perspektiva zdrojůVybalancované zdroje

10 Strategické cíle – BSC schema

11 Strategické cíleMěřítko realizace Dodávka zákaznicky orientovaných IT řešení Splnění aplikační strategie promítnuté do koncepcí a ročních prováděcích plánů Vytvoření koncepcí domén řešení Realizace koncepce 2006 Realizace koncepce 2007 Kvalita a důvěryhodnost dat Snižování počtu datových defektů u klíčových položek Snížení počtu manuálních technických šetření pod 15% Snížení počtu manuálních technických šetření pod 10% Snížení počtu manuálních technických šetření pod 5% Řízení životního cyklu Řízení životního cyklu komponent - % snižování počtu komponent po životnosti Vytvoření metodiky a uplatnění pro plán roku 2006 Snížení o 10% Kvalifikované zdroje pro IT Governance Počet pracovníků vyškolených pro řízení procesů dle IT Governance v daném roce 5810 BSC cíle – způsob měření

12 Akční plán - přehled strategických cílů a iniciativ Projekty/ iniciativyPodprojekty P1IT Governance IT Governance koncept Řízení dodavatelů a outsourcingu Řízení integrace Knowledge management P2Datová kvalita Čištění dat, Monitorování datových toků TIQM metodika P3Bezpečnost a dostupnost Rozvoj bezpečnosti podle ISO 1779 Shoda se SOX požadavky Disaster recovery Single Sign On P4Inovace řešení Koncepce aplikační podpory procesních domén, Strategie infrastruktury P5Rozvoj lidských zdrojů Zdroje pro IT Governance Zdroje pro řízení integrace Monitoring znalostí pracovníků v klíčových oblastech

13 Realizační plán iniciativ/projektů PP11Koncepce IT Governance Revize a nastavení ICT procesů, pravidla interní kontroly procesů PP12Řízení dodavatelů a outsourcingu Konsolidace dodavatelů a revize smluv. Vyhodnocení nástrojů pro podporu řízení dodavatelů SW změn Koncepce outsourcingu pro ISU. Uplatnění nástrojů pro podporu řízení dodavatelů PP13Řízení integraceZavedení kompetenčního centra pro integraci. PP14Knowledge Management Zorganizování meziútvarových komunikačních schůzek Vypracování politiky managementu znalostí Zavedení systému KM pro vybranou oblast

14 Informační strategie - přehled

15 Aplikační strategie – domény řešení Enterprise nanaging and support processes ment Strategy, Infrastructure & Product Operations Customer FulfillmentAssuranceBillingProduct management Infrastructure management Operations Support FINTransf Strategy. HR Communication Security OSS BSS Enterpris esupport Operatios support SIPFAB Purchase Legal RegulationCorporate govern Ordering Provisioning AssuranceBilling Operation Support External communication Enterprisesupport Product development Infrastruc Mgmt Strategy for Marketing

16 tabulka 1 Stav a strategie aplikačních domén B B T Business goals Solution domainsStrategy Customer retention & satisfaction Operational excellence IT excellence Legenda InnovationExtensive changes with large investment (a type of migration to a new system) EvolutionMiddle-sized changes in current applications Standard lifeSmall changes, standard development without larger investment good  satisfactory  un satisfactory Domény řešení - strategie Current Strategy for Marketing and Product Dev.  Operational Support Readiness  Ordering Provisioning + Infrastructure mgmt.  Assurance  Billing  External Communication  Enterprise Support

17 Doména Provisioning – zřízení služby  Hlavní problémy  Roztříštěné registry sítě (RTS, ZIS, NIMS) – komplikovaná integrace nových produktů  Roztříštěné workflow  Nejednoznačnost uživatelských požadavků  Strategie dalšího rozvoje  Krátkodobé cíle: konsolidace stávajících registrů sítě  Dlouhodobé cíle: nový systém registrů sítě  Integrované workflow v SPC (data, IP)

18 Projekty 2005/2006 Plan 2006 External Communication Provisioning Billing Assurance Ordering Operation Support Product Development Infrastructure Lifecycle Management Strategy for Marketing Enterprise Support Call Center Consolidation IOM Trouble Ticket Integration Inventory integration A/RA/R Integrated Provisioning Group DW Self service channel Web Content Management Consolidated Reporting Internet Provisioning - NOSB Analytic CRM Synergy with Eurotel Realized 2005

19 Strategie infrastruktury Prostředí koncového uživatele Komunikace (mail, nástroje pro týmovou spolupráci, DMS) Aplikační a databázová platforma Datová střediska Servery a operační systémy Řídící a dohledové systémy Síťové služby a DMS Identity management vč. Single sign on Disaster recovery

20 Závěr Všechny dokumenty mají vlastníka, který odpovídá za jejich aktualizaci Dokumenty vytvářejí vzájemně provázaný celek a jsou vstupem do plánovacího procesu firmy


Stáhnout ppt "11.4.2005 Informační strategie Anna Borovská. 11.4.2005 2 Účel strategie Účelem Informační strategie bylo naplánovat strategický rozvoj informačních technologií."

Podobné prezentace


Reklamy Google