Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilOldřich Matějka
1
Reklamační nárok Až po příjemku na sklad je to obecně známé. Problém nastává v případě, kdy částka (množství) přijatého materiálu (či zboží) na sklad není ta částka, která by měla být. Příklad: na fakturu pořizuji materiál za 100 Kč, ale dodavatel mi doveze a já na sklad přijmu pouze za 80 Kč.
2
Reklamační nárok Co s tím zbytkem, který mi nedodali? Budu reklamovat. ◦ Fyzicky – pošlu reklamační dopis a požádám o doplnění dodávky na původní domluvenou výši ◦ Účetně – zaúčtuji pohledávku za dodavatelem 111 / 131 – Pořízení materiálu / zboží Vnitřní účetní doklad 315 – Ostatní pohledávky XX SouhrnMDD VÚD – zaslán reklamační nárok315 – Ostatní pohledávky111 / 131 – Pořízení materiálu / zboží
3
Reklamační nárok A jak zjistím, kolik činí reklamační nárok? Jednoduše. Porovnám: ◦ Částku, kterou bych za normálních okolností zaúčtoval jako příjem na sklad (součet částek na účtu Pořízení…) ◦ Částku, kterou jsem zaúčtoval jako příjem na sklad Rozdíl je to, co požaduji po dodavateli a to zaúčtuji jako reklamační nárok
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.