Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilPavlína Kadlecová
1
II.PŘ Strategie podniku a růst hodnoty podniku 1.Strategie českých podniků v EU 2. Světové trendy podnikových strategií 3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti českých podniků 4. Znaky strategického řízení 5. Vznik konkurenční výhody 6.Vývoj cílů podniku
2
Strategie, výkonnost, hodnota podniku 2 aspekty strategie – globální - specifický
3
1.Strategie českých podniků v EU Komplexita trhu Přesun výrob PZI Změna struktury výroby
4
2. Světové trendy podnikových strategií. Globální konvergence Lokální diverzita
5
3 světová centra a jejich vliv globální progresivisté globální pragmatici
6
3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti českých podniků Going concern princip Best practices
7
4. Znaky strategického řízení Definice strategie Znaky strategického řízení
8
Analýza makro a mikro prostředí: Makro – faktory politické, ekonomické,socio kulturní,technologické, environmentální Mikro – odvětví, konkurence M.E.Porter: Konkurenční výhoda, Praha, Victoria publ., 1994
9
Analýza vnitřních zdrojů a schopností: různorodost jedinečnost omezení konkurence neoddělitelnost ochrana unikátních zdrojů schopnosti podniku
10
4. Vznik konkurenční výhody Definice konkurenční výhody Externí zdroj Citlivost na změny Inovace
11
Trvalá konkurenční výhoda -Identifikovat -Věřit -Rozpoznat -Získat zdroje
12
Druhy konkurenčních výhod - nízké náklady - diferenciace výrobků - strategické hodiny
13
Pravidla tvorby konkurenční výhody
14
Firemní strategie x podnikatelská strategie
15
6.Vývoj cílů podniku a)Primární b)Druhořadé
16
Primární cíle: -maximalizace zisku -růst tržní ceny akcií -ROI,ROE,EPS
17
Příklad: 100 tis. akcií, 40 mil zisku, 100 tis akcií 20 mil zisku. Cíl- zisk na akcii ne celkový zisk
18
Úloha času Příklad: dva investiční projekty: 1.5let zisk na akcii 8 Kč /rok 2.3roky zisk na akcii 12 Kč/rok Úroková míra 10% 1.Projekt vynese 30,3 na akci 2.Projekt vynese 29,8 na akcii Cíl: růst ceny akcie ne zisk na akcii
19
Úloha rizika Příklad:dva projekty: 1.Projet má diskontní sazbu 11% 2.Projekt má diskontní sazbu 9% V diskontní sazbě zohledněno riziko PRAVIDLO: Čím větší riziko, tím větší musí být výnos
20
Způsob financování Dividenda – dividendová politika Reinvestovaný kapitál
21
Růst ceny akcií – zisk/akcie - tok výnosů - riziko - dluhy - dividendová politika
22
Maximalizace shareholders value
23
Malý podnik – velký význam v ekonomice V ČR – podíl na zaměstnanost MSP 62% - podíl na celk. počtu podniků 99,8 Odlišnosti – vlastník řídí, forma vlastnictví, forma řízení, přístup ke kapitálu
24
MVA, Market value added EVA, Economic value added
25
CVA- customer value added PVA- poeple value added
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.