Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKryštof Horák
1
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU - OP VK Číslo a název klíčové aktivity II/2 – Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků na středních školách Autor Mgr. Radmila Vovková Číslo materiálu VY_22_INOVACE_ANJ1_1S1U_VO_27_03 Název Have got Druh učebního materiálu Prezentace PowerPoint Předmět Anglický jazyk Ročník 1. roč. SŠ, 1. roč. SOU Tématický celek Gramatika Anotace Výkladová prezentace seznamuje žáky s použitím slovesa HAVE GOT. Prezentace obsahuje cvičení, na kterých si získané znalosti osvojí. Součástí je klíč ke cvičením. Metodický pokyn Viz předposlední snímek prezentace Klíčová slova Have got, has got, haven‘t got, hasn‘t got Očekávaný výstup Žáci si osvojí sloveso HAVE GOT ve větách kladných a záporných a v otázkách. Své znalosti pak prověří ve cvičení v závěru prezentace. Datum vytvoření 20.11.2013
2
HAVE GOT
3
HAVE or HAVE GOT ; HAS or HAS GOT I have = I have got You have = you have got He has = he has got She has = she has got It has = it has got We have = we have got They have = they have got I‘ve got You‘ve got He ‘s got She‘s got It‘s got We‘ve got They‘ve got
4
POSITIVE SENTENCES I‘ve got blue eyes. = I have blue eyes. Tim has got two sisters. = Tim has two sisters. They have got a horse and three dogs. = They have three… This car has got four doors. = This car has four …. You‘ve got black hair. = You have black …..
5
NEGATIVE I have not got You have not got He has not got She has not got It has not got We have not got They have not got Have not got = haven‘t got Has not got = hasn‘t got
6
NEGATIVE SENTENCES I haven‘t got a car. Mr and Mrs Smith haven‘t got any children. She hasn‘t got any money. Pozor: Pozor: I have a cat. – I don‘t have a cat. I have got a cat. – I haven‘t got a cat.
7
QUESTIONS and SHORT ANSWERS Have I got …….? Have you got …… ? Has he got …….. ? Has she got …….. ? Has it got …….. ? Have we got ……… ? Have they got …….. ? Yes, I have. No, you haven‘t. Yes, he has. No, she hasn‘t. Yes, it has. No, we haven‘t. Yes, they have.
8
QUESTIONS Have you got a camera? Has John got a bicycle? Have they got any children? Pozor: Pozor: How much money have you got? How much money do you have? Has Ann got a car? – Yes, she has. No, she hasn‘t. Does Ann have a car? – Yes, she does. No, she doesn‘t.
9
Complete the sentences with have got/has got (+); haven’t got/hasn’t got (-) or have/has. 1. We _____________ (+) a house but we ____________ (-) a garden. 2. ______ they _________ a computer? – No, we _____. (-) 3. She _________ (-) a brother. She __________ (+) a sister. 4. Our house __________________ (+) a big sitting room. 5. _______ he __________ a pet? – Yes, he ______.(+) 6. _______ you _________ a car? – Yes, I _______. (+)
10
Write questions. 1. you / a camera ? ______________________________________________ 2. your father / a car ? ______________________________________________ 3. how much money / you ? ______________________________________________ 4. what kind of car / John ? ______________________________________________ 5. you / a bicycle ? ______________________________________________
11
Key: 1. We have got a house but we haven‘t got a garden. 2. Have they got a computer? – No, we haven‘t. 3. She hasn‘t got a brother. She has got a sister. 4. Our house has got a big sitting room. 5. Has he got a pet? – Yes, he has. 6. Have you got a car? – Yes, I have. ---------------------------------------------------------------------------------------- 1) Have you got a camera? 2) Has your father got a car ? 3) How much money have you got? 4) What kind of car has John got? 5) Have you got a bicycle?
12
Metodické pokyny k materiálu: 1) tento digitální učební materiál je zaměřen na osvojení si učiva týkajícího se slovesa HAVE GOT a následné procvičení tohoto tématu 2) na prvních stranách se žáci seznámí s časováním slovesa „have got“ a tvořením záporu 3) další část je zaměřena na tvorbu otázek a krátkých odpovědí 4) poslední část materiálu je zaměřena na procvičení osvojeného učiva 5) metodické pokyny jsou uvedeny u cvičení 6) cvičení lze využít v papírové podobě nebo s nimi lze pracovat skupinově na interaktivní tabuli
13
Murphy, Raymond. Essential Grammar in Use. Cambridge University Press, 1994. ISBN 0-521-35770-5. s. 29. Vlastní tvorba autora. Zdroj :
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.