Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Odborný růst a celoživotní učení Další vzdělávání pedagogických pracovníků
2
DVPP vztah školního managementu k DVPP podpora studia x odmítání dalšího vzdělávání vedení školy vytvořila plán DVPP vedoucí předmětových sekcí mají plán DVPP jednotlivých předmětů právo i povinnost se vzdělávat
3
DVPP Formy dalšího vzdělávání: doškolování (prohlubování kvalifikace) přeškolování (rekvalifikace)
4
DVPP Doškolování: pokračování odborné přípravy v oboru zvýšení kvality vlastní práce zvýšení konkurenceschopnosti na trhu práce
5
DVPP Přeškolování: reprobace – rozšíření aprobace o další předmět profesní rehabilitace – učitel nemůže realizovat původní aprobaci (např. učitel tělocviku)
6
DVPP Normativní vzdělávání učitelů: dáno legislativně je zčásti povinné školení o výpočetní technice školení o ochraně a bezpečnosti práce
7
DVPP Funkční vzdělávání: funkční vzdělávání → aspirace na pozici středního managementu metodik, vedoucí předmětové sekce nebo vyššího managementu → ředitel, zástupce ředitele, inspektor, vedoucí odboru
8
DVPP Odborné vzdělávání: postgraduální studium specializační studium doplňující pedagogické studium akreditovaný studijní program ↑ profesionální sebevědomí
9
DVPP Poskytovatelé vzdělávání: univerzity pedagogická centra PPP pedagogické asociace soukromé vzdělávací agentury
10
DVPP Sebevzdělávání: učitele čeká 40 let profesní kariéry změny společnosti i pojetí učitelovy práce učitel nemůže učit stejně snaha sebevzdělávat se
11
DVPP Rozvíjení vlastní osobnosti Učitel se snaží: získat nový pocit sebejistoty, pochopit sebe samého, dosáhnout pochopení k ostatním, naučit se říkat to, čemu věřím, rozhodnout se v budoucnosti dělat to, co sám chce.
12
DVPP Rozvoj osobnosti se děje těmito procesy: myšlení, nové myšlenky, opouštění starých představ, usilování o něco nového, podstupování rizika, přemýšlení o tom, co se stalo, snaha o dosažení nového cíle.
13
DVPP Důvody aktivně rozvíjet svou osobnost: vnější tlak, touha dělat věci o něco lépe, snaha vyhovět očekávání zvědavost potřeba pracovat lépe ctižádost, soutěživost, být lepší než ostatní potřeba něco dokázat
14
DVPP Nabídka odkazů na školení: www.nidv.cz www.ustr.cz www.jewishmuseum.cz/ lms.cermat.cz www.visk.cz (další krajská ped. centra)www.visk.cz dvpp.eduin.cz
15
DVPP Doporučení: „Každý je svého štěstí strůjcem“. „Čím je učitel vzdělanější, tím lépe pro žáky, společnost i pro něho samotného“.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.