Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKryštof Pospíšil
1
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA: animace, zážitková pedagogika, streetwork PŘÍSTUPY V PEDAGOGICE VOLNÉHO ČASU VY-32-INOVACE-PED-220
2
znaky: vztahy mezi pedagogy a vychovávanými spontánní iniciativa specifické cílové skupiny spojení do strategických spojenectví mezigenerační dobrovolníci někdy odborně zařaditelné ? Popište jednotlivé znaky
3
Animace výchovná metoda založená na nedirektivních a akčních metodách povzbuzování mladých lidí k hledání vlastní cesty životem a schopnosti realizovat svou svobodu a autonomii vychovatel “z pozadí” napomáhá situaci ve skupině vytváření tak zajímavé nabídky konstruktivních činností, že různé formy protispolečenského jednání ztratí svou přitažlivost bez moralizování a zakazování forma komunitní práce
4
poslání animačních skupin pomoci najít ve společnosti své místo umožňuje každému jednotlivci, aby objevoval sebe sama společný cíl skupiny vycházející z potřeb, problémů a životních plánů každého jejího člena uskutečňování změny vedoucí k trvalému zlepšování životních podmínek
5
Výchova zážitkem intenzivní prožitky a zkušenosti získávané aktivní účastí v programu zahrnujícím obvykle fyzicky náročné činnosti spojené s určitou mírou (kontrolovaného) rizika ve vnějším, přírodním i městském prostředí důraz na aktivitu žáků – zážitek, prožitek, vlastní zkušenost specifické zážitkové situace – následné zkoumání vlastních pocitů, postojů, zkušeností s možností poučení dobrodružství – atraktivita hra – hlavní prostředek
6
Sociální asistenti - terénní práce (streetwork) vyhledává mladé lidi v prostředích, která jsou pro ně přirozená nabízí pozitivní možnosti využití VČ pomáhá při prosazování zájmů a potřeb radí v krizových situacích kontakty na odbornou pomoc podmínkou je vždy důvěra, asistenti jsou věkově blízcí svým klientům nutnosti udržet si odstup i důvěru
7
požadavek profesionální mlčenlivosti situace konfliktů profesionálních etických požadavků s požadavky společnosti velké riziko rychlého vyhoření
8
POUŽITÉ ZDROJE: www.glassschool.cz PÁVKOVÁ, J. a kol.: Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2008. 3. vyd. ISBN 978-80-7367-423-6 STODŮLKOVÁ, E., ZAPLETALOVÁ, E.: Pedagogika pro střední školy. Beroun: Manchart, 2011. 1.vyd. ISBN 978-80-87517-22-2 GROMNICA, R.: Kapitoly z pedagogiky pro střední školy. Ostrava: Montanex, 2010. ISBN 978-80-7225-326-5 Obrázková galerie Microsoft Office PowerPoint 2003
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.