Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilNicol Musilová
1
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Metody získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec 2012 Název:VY_32_INOVACE_09.3.06.EKO Anotace: Získávání pracovníků, formulace pracovní nabídky, druhy komunikačních kanálů. Metodický pokyn: Inovativnost materiálu je zvýšena možností aktivního zapojení žáků pomocí interaktivní tabule a aktivních odkazů. Při závěrečném opakování je použito animací. Prezentace je primárně určena pro výklad v hodině, ale díky své názornosti může být využita i k samostudiu a pro distanční formu vzdělávání. Materiál vyžaduje použití multimediálních prostředků – PC, dataprojektoru, popř. interaktivní tabule.
2
METODY ZÍSKÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ
3
Podnik musí mít jasnou představu: o pracovním místě o názvu pracovní pozice o začlenění do firemní struktury o náplni práce o ohodnocení
4
Podnik musí volit komunikační kanály správně, nesmí zapomínat na dobrou image firmy. Formulace pracovní nabídky musí být : jasná přesná zajímavá nediskriminující
5
úřad práce doporučení od zaměstnanců a známých vlastní zájem uchazečů inzerce na vlastním webu pracovní veletrhy (burzy práce) inzerce – tisk, vývěsky, časopisy, letáky, billboardy
6
nabídka práce od personálních agentur www.sprace.cz www.jobs.cz úřad práce - www.nabidky-prace.cz/urad- prace-kladnowww.nabidky-prace.cz/urad- prace-kladno MPSV - http://www.portal.mpsv.czhttp://www.portal.mpsv.cz
7
Aktivně může pracovní místo hledat i sám uchazeč o práci. vytvoří nabídku pro budoucího zaměstnavatele rozešle nabídky vybraným firmám Klady: nemusí se omezit na nabídku ze strany podniku Zápory: finančně, časově náročné, pracné, není zaručen úspěch
8
1) Na koho se nejčastěji podnik obrací při získávání pracovníků z volných zdrojů? úřad práce doporučení od zaměstnanců a známých vlastní zájem uchazečů inzerce na vlastním webu pracovní veletrhy (burzy práce) inzerce – tisk, vývěsky, časopisy, letáky, billboardy
9
2) Víte, kde ve vašem městě sídlí úřad práce? Ano, u autobusového nádraží.
10
Jste pracovník reklamní agentury. Vaším úkolem je vytvořit návrh na bilboardovou upoutávku obsazení pracovní pozice instalatér (elektrikář…) pro soukromou firmu XY. Úkol: Vypracujte návrh na čtvrtku formátu A 3.
11
KLÍNSKÝ, Petr, MÜNCH, Otto a Danuše CHROMÁ. EKONOMIKA: Ekonomická a finanční gramotnost pro střední školy. Vydání třetí. Praha: EDUKO nakladatelství s.r.o., 2012 ISBN 978-80-87204-65-8. KLÍNSKÝ, Petr a Otto MÜNCH. EKONOMIKA pro obchodní akademie a ostatní střední školy. Vydání páté. Praha: EDUKO nakladatelství s.r.o., 2012 ISBN 978-80-87204-60-3. Klipart – dostupný pod licencí Microsoft Office 2003 na WWW: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/ http://office.microsoft.com/cs-cz/images/ Fotografie z archivu autorky.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.