Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
SKIP 2010 Praha SKIP 2010 Praha Marketing s lidskou tváří
3
V marketingu je výrobek chápán jako předmět, nebo činnosti, které uspokojují určitou potřebu. Zákazníci nekupují výrobky, ale kupují užitek. Výrobkem v marketingovém pojetí chápeme nejen předměty hmotné povahy, ale i služby, jakož i myšlenky a informace, které se stávají předmětem směny na trhu a jsou určeny k uspokojení určitých konkrétních potřeb. http://www.kmo.zcu.cz/ http://www.kmo.zcu.cz/ V marketingu je výrobek chápán jako předmět, nebo činnosti, které uspokojují určitou potřebu. Zákazníci nekupují výrobky, ale kupují užitek. Výrobkem v marketingovém pojetí chápeme nejen předměty hmotné povahy, ale i služby, jakož i myšlenky a informace, které se stávají předmětem směny na trhu a jsou určeny k uspokojení určitých konkrétních potřeb. http://www.kmo.zcu.cz/ http://www.kmo.zcu.cz/
4
Marketing je sociální proces, při kterém jednotlivci nebo skupiny získávají to, co si přejí a co potřebují prostřednictvím tvorby nabídky a směny hodnotových produktů a služeb s ostatními Philip Kotler 1998
5
Proč potřebují knihovny marketing?
6
Existuje nějaké magické tla čí tko
7
Proč se máme my zabývat marketingem
8
Vnitřní a vnější marketing
10
www.hrplatform.com/content/m/marketing_hrd/2.gif Text
11
Let us never negotiate out of fear. But let us never fear to negotiate. John F. Kennedy Nestrachujte se vyjednávání, ale nevyjednávejte ze strachu Let us never negotiate out of fear. But let us never fear to negotiate. John F. Kennedy Nestrachujte se vyjednávání, ale nevyjednávejte ze strachu
12
Analýza Strategie/plánování Provádění/uskutečnění Zpětná vazba Analýza Strategie/plánování Provádění/uskutečnění Zpětná vazba Jak začít 4 staromódní kroky k marketingu
13
Současná situace Jak začít Jaký produkt/službu marketingovat? Proaktivní zpětná vazba Na koho se obracíme jak? zpětná vazba analýza Provádění uskutečnění strategie plánování
14
Brutálnost
15
Analýza Analýza studuje vnitřní a vnější silné a slabé stránky v organizací
16
SWOT Strengths Silné stránky Weeknesses Slabé stránky Oportunities Možnosti/Příležitosti Threats Ohrožení Strengths Silné stránky Weeknesses Slabé stránky Oportunities Možnosti/Příležitosti Threats Ohrožení
18
Strategie
19
Metoda, která studuje kolik podílu na trhu má určitý produkt/služba dnes a v budoucnosti Bostonská matice The Boston Consulting Group
21
Hvězda - produkty a služby s vysokým tempem růstu a s velkým podílem na trhu. Jsou našimi silnými kartami pro budoucnost. Hledejte a udržujte hvězdy Hvězda - produkty a služby s vysokým tempem růstu a s velkým podílem na trhu. Jsou našimi silnými kartami pro budoucnost. Hledejte a udržujte hvězdy
22
Dojná kráva - produkty a služby s vysokým podílem na trhu a nízkým/žádným stupněm růstu. Na trhu jsou produkty a služby této skupiny hodně známé. Dojná kráva - produkty a služby s vysokým podílem na trhu a nízkým/žádným stupněm růstu. Na trhu jsou produkty a služby této skupiny hodně známé.
23
Otazník - produkty a služby, které mají malý podíl na trhu, ale rostoucí tendenci. Většina produktů a služeb začíná svou existenci v této skupině. Vždy doufáme že otazníky se mohou stát hvězdami Otazník - produkty a služby, které mají malý podíl na trhu, ale rostoucí tendenci. Většina produktů a služeb začíná svou existenci v této skupině. Vždy doufáme že otazníky se mohou stát hvězdami
24
Hladový pes - produkty a služby, neperspektivní, nerozvíjející se, téměř nezajímavé kvůli svému nízkému tržnímu podílu a nízkému tempu růstu trhu. Měli bychom zvažovat, zda s produkty a službami které patří do této skupiny pokračovat, nebo je utlumit či zcela opustit. Hladový pes - produkty a služby, neperspektivní, nerozvíjející se, téměř nezajímavé kvůli svému nízkému tržnímu podílu a nízkému tempu růstu trhu. Měli bychom zvažovat, zda s produkty a službami které patří do této skupiny pokračovat, nebo je utlumit či zcela opustit.
25
Jak najít více času na marketing
26
Kill your darlings
27
Zrušte některé rutiny zrušte některé produkty a povzbuzujte své kolegy aby to udělali taky
28
Provádění/uskutečnění
29
Je spousta druhů marketingu ale je jasné že musíme být aktivnější a hlavně zahrnout do tohoto procesu všechny zaměstnance
30
“Zaměstnanci kteří se nepodílejí na marketingu přímo nebo nepřímo jsou přebyteční v organizaci” Evert Gummesson
31
Kdo nám může pomoci s marketingem
32
Spolupráce
33
Generálním partnerem Národní knihovny ČR pro rok 2007 je Budějovický Budvar n.p. Generálním partnerem Národní knihovny ČR pro rok 2007 je Budějovický Budvar n.p.
34
Partneři a Sponsoři
35
Udělejte to
36
Opakovat opakovat opakovat!!!!!
37
Zpětná vazba
39
Děkuji Zuzana Helinsky zh Consulting · Sweden www.zuzh.com z@zuzh.com +46 46 373022, mobil +46 70 8881103 Zuzana Helinsky zh Consulting · Sweden www.zuzh.com z@zuzh.com +46 46 373022, mobil +46 70 8881103
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.